رئیس سازمان محیط زیست : به کوری چشم مغرضین وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وضعیت دریاچه ارومیه از آنچه که متأسفانه معاندین و مغرضین این دریاچه را از نقشه ایران حذف کرده بودند و به کوری چشم کسانی که نمی‌خواهند شادابی این کشور را بیند، رو به بهبود است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: وضعیت دریاچه ارومیه از آنچه که متأسفانه معاندین و مغرضین این دریاچه را از نقشه ایران حذف کرده بودند و به کوری چشم کسانی که نمی‌خواهند شادابی این کشور را بیند، رو به بهبود است.
 
به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: وضعیت دریاچه ارومیه به کوری چشم کسانی که نمی‌خواهند شادابی این کشور را بیند، رو به بهبود است.
 
علی سلاجقه ادامه داد: درخصوص گرد و غبار در بُعد داخلی و بین المللی موفقیت‌های بسیار عالی کسب کردیم که هفته قبل در نشست محیط ‌زیست سازمان ملل پیشنهاد و قطعنامه ایران پذیرفته شد و یک ظرفیت ملی و بین المللی ایجاد کرده است.
 
سلاجقه با بیان اینکه در حوزه تنوع زیستی گام های خوبی برداشته شده به طوری که در کاهش شکار خوشبختانه وضعیت بسیار خوبی داشتیم، گفت: در آمار سرشماری حیات وحش و گونه ها وضعیت مناسبی است و اگر شرایط اقلیمی کمک کند مشکل تالاب‌ها هم برطرف می‌شود.
 
وی ضمن بیان اینکه قبل از بارش‌های اخیر بسیاری از تالاب‌های کشور وضعیت مناسبی نداشتند، افزود: با اقداماتی که شده تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در وضعیت بسیار خوبی بودند و بارش‌های اخیر هم سبب شد که اکنون دریاچه در وضعیت بسیار مناسبی باشد.
 
معاون رئیس جمهور درخصوص دریاچه ارومیه اظهار داشت: برای نخستین بار موضوع حقابه در حال پیگیری است، وزارت نیرو اقدام به رها سازی دو سد را کرده است و طبق هماهنگی های صورت گرفته تا پایان سال نیز مابقی سدهای حوضه آبخیز این دریاچه رهاسازی می شود.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: وضعیت دریاچه ارومیه از آنچه که متأسفانه معاندین و مغرضین این دریاچه را از نقشه ایران حذف کرده بودند و به کوری چشم کسانی که نمی‌خواهند شادابی این کشور را بیند، رو به بهبود است.
 
به گفته سلاجقه، مجله ساینس یکی از مجلات علمی مهم جهان درباره خلیج گرگان مطلبی نوشت و آن را یکی از دستاوردهای بسیار مهم برای کشور ایران دانسته است؛ در چهار هفته اول 3000 هکتار به تالاب گرگان اضافه شد و در بحث طبیعت گردی آشوراده لایروبی که انجام شد و همچنان در حال انجام است.
 
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم چند میثاق‌نامه ملی محیط‌زیستی بسته است که آن ها را رعایت می کند که از جمله آنها این است که هیچ پروژه عمرانی را بدون مجوز محیط زیست کلنگ نمی‌زند و میثاق دیگر این است هر صنعتی بخواهد اجرا شود قبل از آن حتما باید تصفیه پساب را اجرا کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان