گزارش اختصاصی مشرق/

تحرکات عناصر مخفی داعش در شرق سوریه با حمایت مستقیم آمریکا / جزئیات عملیات بزرگ برای پاکسازی بادیه دیرالزور+ نقشه میدانی و عکس

با حمایت آمریکایی ها در منطقه اشغالی التنف، عناصر مخفی داعش، حملات مرگباری را در بادیه دیرالزور انجام دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها غیرنظامی شد.

سرویس جهان مشرق - عصر روز چهارشنبه، شانزدهم اسفند عناصر مخفی گروهگ تروریستی داعش، عملیاتی را در استان دیرالزور و محدوده مرکزی جاده کباجب علیه گروهی از غیرنظامیان سوری انجام دادند و در نتیجه این حملات، دهها تن شهید و زخمی شدند.

یک منبع میدانی که تحولات را در جنوب شرق سوریه از نزدیک دنبال می کند به جزئیات حملات تروریست ها در این محور اشاره کرد و گفت: عناصر داعش سرویس های انتقال کارگران مزارع پرورش قارچ ترافل را در محدوده مرکزی جاده کباجب هدف قرار دادند.

این منبع میدانی از شهادت 47 تن از کارگران و ساکنان و انهدام 13 خودرو در این محور خبر داد و گفت: در حمله مرگبار تروریست های داعش در منطقه راهبردی کباجب ( نقطه اتصال شهر تدمر به دیرالزور) حدود 40 تن دیگر زخمی و ده نفر دیگر هم مفقود شدند.

تحرکات عناصر مخفی داعش در شرق سوریه با حمایت مستقیم آمریکا / جزئیات عملیات بزرگ برای پاکسازی بادیه دیرالزور+ نقشه میدانی و عکس 

این منبع میدانی با بیان این که مجروحان این حمله تروریسی در بیمارستان شهر دیرالزور در حال مداوا هستند، افزود: ارتش سوریه برای تامین امنیت و پاکسازی محور کباجب، کاروانی از نیروهای دفاع ملی و رزمندگان تیپ قدس را اعزام کرده است.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، نیروهای سوری عملیات را در جنوب منطقه کباجب (بادیه دیرالزور) آغاز کردند و پاکسازی این محور ادامه دارد؛ مناطق جنوب غربی استان دیرالزور و هم مرز با استان حمص آلوده به عناصر مخفی داعش است.

در حال حاضر حدود 3هزار و 550 کیلومتر مربع از مناطق جنوب غرب استان دیرالزور (هم مرز با استان حمص) به هسته های خاموش و مخفی گروهک تروریستی داعش آلوده است؛ این محدوده از محور جنوبی به کشور عراق و از شرق به جاده دیرالزور-المیادین- البوکمال و از شمال به تدمر- کباجب - دیرالزور متصل می شود.

تحرکات عناصر مخفی داعش در شرق سوریه با حمایت مستقیم آمریکا / جزئیات عملیات بزرگ برای پاکسازی بادیه دیرالزور+ نقشه میدانی و عکس 
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

مناطق «فیضه، ابو السید، تل الصریم، وادی الولیج، تل زبیه و همچنین تعدادی چاه نفت و گاز از جمله «ضبیات» در این محدود آلوده واقع شده اند؛ این نقاط به دلیل صعب العبور و بیابانی بودن مکان مناسبی برای رشد و فعالیت عناصر مخفی داعش به شمار می آیند.

به گزارش مشرق، این مناطق آلوده در نزدیکی منطقه اشغالی التنف ( پایگاه مشترک نیروهای ارتش رژیم تروریستی آمریکا و تروریست ها) قرار دارند و اطلاعات به دست آمده نشان می دهد آمریکایی ها از طریق بالگردهای خود به تروریست های داعش در این متطقه کمک می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان