تعبیر خواب چندین حکایت

 موسی عطار دامادش حسین را که مرده بود در خواب دید و با او معانقه کرد امام صادق علیه السلام تعبیرش کرد : به طول عمر و زیارت امام حسین علیه  السلام .. چون مرده در دار بقاست و چسبیدن به او نشانه بقاست و اگر کسی هادی نام یا مهدی  را بخواب ببیند تعبیر شود به هدایت و اگر راشد نام را تعبیر شود به رشد و سلامت.

 

امام رضا علیه السلام سپیدی در پیشانی علی ابن یقطین دید  آنرا به دیانت تعبیر فرمود.

 

متوکل عباسی علی علیه السلام را میان آتشی افروخته خواب دید و شاد شد زیرا که دشمن آن حضرت بود. ولی معبری با آنکه او نام آن حضرت را نگفته بود .گفت : آنکه تو خواب دیدی یا پیغمبر است یا وصی ، دلیل آنکه خدای تعالی فرموده : بورک من فی النار، النمل – 8 یعنی : مبارک است آنکه در آتش است و گرد آن.

 

هر که خواب بیند آتشی افروخته برای روشنی و خاموش شده یعنی که خداوند یک جور هدایتی به او داده و او از آن بای جهان دوم و سوم بهره نبرده است و سرگردان مانده است.

 

طیار (از اصخاب امام صادق ع ) خواب دید نیزهای دارد که سر نیزه ندارد و 12 بند دارد، و امام صادق ع تعبیر کرد که او دوازده دختر آورد و فرمود اگر سر نیزه داشتند پسر بودند.

 

پیغمبر اکرم ص زن سیاهی را با موی سفید و زولیده به خواب دید و آنرا  به وبا تعبیر کرد.

 

مردی به امام ششم علیه السلام گفت : در خواب دیدم سر منبر سخنرانی می کنم. فرمود : کارت چیست ؟ گفت گرمابه دارم، فرمود نزد سلطان از تو بد گویی می کنند و ترا بدار می زنند و چنان شد که فرمود. چون آن مرد اهل علم نبود و در خواب بر جای بزرگان نشسته بود.

 

زنی خواب دید ستون خانه اش شکسته ، پیغمبر ص تعبیر کرد شوهرش تندرست باز می گردد و چنان شد. بار دوم هم همین خواب را دید و آن حضرت همین تعبیر فرمود . بار سوم پیغمبر حضور نداشت و ابو بکر تعبیر کرد که شوهرش مرده است و چنان شد و پیغمبر به او فرمود می توانستی بهتر تعبیر کنی .

 

همسر حنظله خواب دید آسمان در باز کرد و شوهرش در آن افتاد و بهم آمد.و حنظله شهید شد.

 

یکی خواب دید دو قوچ بر فرج زنش شاخ به شاخ می کوبند. و امام صادق علیه السلام فرمود که زن موی آنجا را با قیچی چیده است .

 

ام الفضل خواب دید تکه ای از گوشت پیغمبر بریده شد و در دامنش افتاد ، بسیار ترسید پیغمبر ص فرمود : فاطمه نوزادی آورد و در دامن تو بزرگ شود.و امام حسین علیه السلام بدنیا آمد.

 

یاسر خادم امام رضا ع خواب دید : قفسی که 17 شیشه در آن بود افتاد و همه شیشه ها شکستند. امام رضا قفس را به دلیل میله ها به انسان و شیشه ها را به آسمان و 17 روز تعبیر فرمود و فرمود : از خاندان من مردی شورش کند و 17 روز حکومت کند و آنگه کشته شود.

 

مردی به امیر المومنین گفت : خواب دیدم نیم خشت به خشت سجده می کرد و گاو از گوساله اش شیر می خورد. امام فرمود مرد نیک و دانایی خوار و اسیر نادان شود و زنی  از فروش دخترش روزی می خورد.

تعبیرخواب
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان