با این رژیم ساده لاغر شوید

پیروی از این رژیم غذایی پیچیده یا سخت نیست: صبحانه حداقل دو تخم‌مرغ و یک تکه میوه با گزینه افزودن سبزیجات کم‌کربوهیدرات یا پروتئین. ناهار و شام هم تخم‌مرغ یا یک پروتئین بدون چربی به اضافه سبزیجات کم‌کربوهیدرات را شامل می‌شود.

طبق گزارش‌ها نیکول کیدمن قبل از بازی در فیلم «کوهستان سرد» این رژیم غذایی را رعایت می‌کرد.
 رژیم غذایی تخم‌مرغ آب پز را اولین بار آریل چندلر در کتابش با عنوان «رژیم غذایی تخم‌مرغ آب‌پز: راه سریع و آسان برای کاهش وزن!» در سال 2018 مطرح کرد.
به گزارش ایسنا، این رژیم غذایی که به طور گسترده و فراگیر در شبکه اجتماعی تیک‌تاک تبلیغ می‌شود، دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد: یک برنامه کاهش وزن شامل تخم‌مرغ آب‌پز دست‌کم برای یک وعده در روز.

اما آیا رژیم تخم‌مرغ تمام کاری است که باید انجام شود؟ آیا هر روز تخم‌مرغ خوردن درست است؟ کارشناسان در مورد این رژیم غذایی که به افراد کمک می‌کند تا تنها ظرف دو هفته تا 11 کیلو وزن کم کنند، بینش اندکی دارند. با این حال حتی برخی افراد مشهور هم از این رژیم غذایی پیروی کرده‌اند. طبق گزارش‌ها نیکول کیدمن قبل از بازی در فیلم «کوهستان سرد» این رژیم را گرفته بود.

پیروی از این رژیم غذایی پیچیده یا سخت نیست: صبحانه حداقل دو تخم‌مرغ و یک تکه میوه با گزینه افزودن سبزیجات کم‌کربوهیدرات یا پروتئین. ناهار و شام هم تخم‌مرغ یا یک پروتئین بدون چربی به اضافه سبزیجات کم‌کربوهیدرات را شامل می‌شود.

علاوه بر این، افرادی که این رژیم غذایی را دارند می‌توانند از غذا‌ها و نوشیدنی‌های دیگر مانند نوشیدنی‌های بدون کالری، گوشت‌های بدون چربی، سبزیجات غیرنشاسته‌ای، میوه‌های کم‌کربوهیدرات و چربی‌ها یا روغن‌ها هر ادویه یا گیاهی که دوست دارند، بهره‌مند شوند.

ارین پالینسکی وید، متخصص تغذیه از نیویورک، می‌گوید: «این نوع رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و کم‌کالری در کاهش وزن موثر است، اما در درازمدت مناسب نیست و تغذیه‌ای متعادل را برای بدن فراهم نمی‌کند.»

در رژیم غذایی تخم‌مرغ آب‌پز مصرف بسیاری از مواد غذایی از جمله محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر، سیب‌زمینی، حبوبات و میوه‌هایی مانند موز و آناناس محدود می‌شود.

برخی افراد با رعایت این رژیم موفق شده‌اند وزن کم کنند و برخی دیگر هم می‌گویند که از تخم‌مرغ متنفر شده‌اند.

پالینسکی وید تایید می‌کند که این رژیم کاهش وزن به دنبال دارد، زیرا رژیم تخم‌مرغ هم کالری و هم کربوهیدرات کمی دارد.

با وجودی که تخم‌مرغ مقدار زیادی ویتامین آ، ویتامین ب 12، ویتامین دی، بیوتین (ب7)، سلنیوم و ید دارد، حاوی مقدار بالایی کلسترول و چربی اشباع‌شده است و بنابراین توصیه می‌شود افرادی که از بالا رفتن سطح کلسترول خونشان نگران‌اند، حتما قبل از شروع این رژیم غذایی با پزشک و متخصص مشورت کنند.

به گفته پالینسکی وید، این رژیم غذایی شاید برای چند هفته خوب باشد، اما در درازمدت مناسب نیست.

به گفته او، روش هوشمندانه این است که برای رژیم غذایی سالم و بلندمدت از متخصص تغذیه و پزشک کمک بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان