صدور هشدار قرمز هواشناسی کردستان؛ احتمال وقوع سیل

همزمان با فعالیت سامانه بارشی که از شب گذشته در استان کردستان آغاز و تا ظهر امروز در برخی نقاط ادامه داشت، میزان بارش‌ها اوج گرفت و بسیاری از مناطق را در بر گرفت.

وضعیت جوی آب و هوایی و هشدارهای هواشناسی حاکی از صدور هشدار قرمز و احتمال وقوع سیل در پایاب سدهای استان کردستان دارد.

به گزارش تسنیم، همزمان با فعالیت سامانه بارشی که از شب گذشته در استان کردستان آغاز و تا ظهر امروز در برخی نقاط ادامه داشت، میزان بارش‌ها اوج گرفت و بسیاری از مناطق را در بر گرفت.

پیش‌ از ظهر امروز میزان بارش‌ها در سنندج بسیار شدید و باعث آبگرفتگی بسیاری از معابر شد. هم‌اکنون نیز آسمان مرکز کردستان با رگبار و وزش باد شدید همراه است.

در همین زمینه، رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از صدور هشدار قرمز هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی از امشب تا سه‌شنبه شب در محدوده سطح قرمز پیش‌بینی شده و در این مدت امکان سقوط بهمن، رانش زمین و سیل در انتظار است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها شهرستان بانه، سروآباد، سلین، کامیاران، مریوان، غرب سنندج و سقز را در بر خواهد گرفت، گفت: روز سه‌شنبه بارش‌ها مناطق نیمه غربی و جنوبی استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با هشدار احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها افزود: اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌ها در انتظار رانندگان است، بنابراین انتظار می‌رود که شهروندان از تردد و مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

احتمال وقوع سیل

آرش آریانژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز نسبت به احتمال وقوع سیل در پایاب سدهای استان هشدار داد و اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش‌رو، وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان خاصه پایاب سدها، بسیار محتمل است.

وی تأکید کرد: شهروندان از عبور و حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها و مخازن سدهای استان امتناع و باغداران و کشاورزان در رعایت موارد ایمنی تمهیدات جدی را به‌کار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان افزود: همچنین هم‌استانی‌ها و گردشگران از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پایین دست سدها در چند روز آینده به‌طور جدی پرهیز کرده تا از بروز حوادث غیرمترقبه در اثر سیلاب‌های احتمالی و خطرات دیگر پیشگیری به عمل آید.

به گزارش تسنیم، کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی در غرب کشور واقع شده است و هر ساله بارش‌ها از اواسط پاییز آغاز و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد. جاده‌های بین شهری استان دارای 38 محور برف‌گیر و جاده‌های روستایی نیز دارای 66 گردنه برف‌گیر است و این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتاً لغزنده و مواقع برفی مسدود و یا با اختلال مواجه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان