آمریکا: اطلاعات حمله تروریستی را با روسیه به اشتراک گذاشته بودیم

شبکه خبری سی ان ان آمریکا جمعه شب به وقت محلی به نقل از «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا در اوایل ماه مارس از احتمال حمله تروریستی در مسکو به تجمعات بزرگ، از جمله کنسرت‌ها آگاه شده بود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پی وقوع حادثه تروریستی در تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو پایتخت روسیه اعلام کرد که واشنگتن اطلاعات در مورد حمله تروریستی در مسکو را با روسیه به اشتراک گذاشته بود.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا جمعه شب به وقت محلی به نقل از «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا در اوایل ماه مارس از احتمال حمله تروریستی در مسکو به تجمعات بزرگ، از جمله کنسرت‌ها آگاه شده بود.

این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: در پی این اطلاعات، وزارت امور خارجه آمریکا برای شهروندان آمریکایی در روسیه یک هشدار عمومی صادر کرد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: دولت ایالات متحده آمریکا همچنین بر اساس سیاست دیرینه «وظیفه هشدار» خود، این اطلاعات را با مقامات روسیه به اشتراک گذاشته است.

سی ان ان گزارش داد، اوایل این ماه (مارس) سفارت ایالات متحده آمریکا در روسیه اعلام کرد که در حال رصد گزارش هایی است که افراط ‌گرایان در حال برنامه ریزی قریب‌الوقوع برای هدف قرار دادن تجمعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها هستند.

سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی هشدار داده بود که از تجمعات بزرگ خودداری کنند و روز جمعه، به دنبال آنچه که آنچه که آن را «گزارش هایی از یک حادثه تروریستی در کنسرت شهر کروکوس» اعلام کرد، به شهروندان آمریکایی توصیه کرد به روسیه سفر نکنند.

یک مقام آمریکایی نیز به شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا گفت واشنگتن اطلاعاتی در دست داد که ارتکاب حمله تروریستی در تالار کنسرت شهر کروکوس روسیه توسط داعش را تایید می کند.

به گزارش ایرنا، در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و 140 نفر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در رسانه خود به صورت رسمی مسئولیت حمله تروریستی به یک تالار کنسرت در شهر کراسنوگورسک در استان مسکو را بر عهده گرفت.

 سازمان امنیت فدرال روسیه (اف اس بی) نیز با تائید اینکه در پی حمله تروریستی در مجتمع کروکوس در نزدیکی مسکو تاکنون 40 نفر کشته و بیش از 140 زخمی شده اند، اعلام کرد: سرویس‌های ویژه عملیات، جستجوی عملیاتی را در مورد حادثه تروریستی در سالن کنسرت کروکوس انجام می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان