۵ مکان دیدنی و منحصربفرد تهران که باید در نوروز ۱۴۰۳ ببینید(+عکس)

خانه نیما یوشیج که در اصل خانه او در ایام بعد از ازدواج است، در خیابان دزاشیب تهران قرار دارد. این خانه توسط خود نیما و همسرش ساخته شده، با عشق و البته پولی که نیما از مادرش قرض گرفته بود.

مکان دیدنی تهران برای بازدید در عید نوروز، آن‌قدر متنوع و گوناگون است که تهیه یک لیست 5تایی از آن، سخت و نزدیک به غیر ممکن بود. با این‌حال برخی از محبوب‌ترین آن‌ها در این گزارش آورده شده تا مسافرانی که نوروز خود را در تهران می‌گذرانند و یا ساکنان تهران که همیشه در حوالی منطقه خود قدم زده‌اند، با دیدنی‌های پایتخت بیشتر آشنا شوند.

موزه پمپ بنزین

به گزارش کاما پرس، خبر خوب برای ماشین‌بازهای حرفه‌ای و عاشقان ماشین‌های کلاسیک برای گشت و گذار نوروزی در تهران، موزه پمپ بنزین واقع در خیابان دروازه دولت است. این موزه درواقع از قدیمی‌ترین جایگاه‌های بنزین در تهران و یادگاری دهه 30 شمسی است.

جایگاه شماره 6 که به‌عنوان سومین پمپ بنزین تهران تا سال 1370 فعالیت داشت، در سال 1398 با تغییر کاربری به موزه، به نمایشگاهی خاطره‌انگیز از تمام فعالیت‌های مرتبط با جایگاه‌های سوخت، نفت و بنزین، تبدیل شد.

تاریخچه پر فراز و نشیبی که جایگاه شماره 6 پشت سر گذاشته است، از عکس‌ها، نقشه‌ها و فیلم‌های تاریخی، قابل رویت است. نقش تاریخی محله دروازه دولت در وقایع مختلف و نحوه شکل‌گیری و فعالیت این جایگاه که امروزه یکی از آثار ملی ایران است، از دانستنی‌های جالبی است که پس از بازدید از آن به اطلاعات عمومی خود اضافه می‌کنید.

5 مکان دیدنی و منحصربفرد تهران که باید در نوروز 1403 ببینید

کارخانه آرگو

حمیدرضا پژمان با نبوغ و زیرکی مخصوص به خود، یکی از کارخانه‌های تولیدکننده نوشیدنی ایران در دهه 40 و 50 شمسی را به یک مرکز فرهنگی-هنری خاص و متمایز در تهران تبدیل کرد. این کارخانه با فضای 1860 مترمکعب، چند گالری، کافه، فروشگاه هنری، کتابخانه، اتاق آرشیو، حیاط و … را در خود جای داده است.

مهیج‌ترین بخش بازدید از کارخانه آرگو، خود بنای اصلی کارخانه و معماری دوست‌داشتنی آن است که تا به‌حال چندین جایزه معتبر در حوزه معماری از جمله جایزه معماری آقاخان را از آن خود کرده است.

اگر قصد دارید با استفاده از حمل و نقل عمومی به این مکان برسید، می‌توانید از ایستگاه متروی فردوسی در خط 4 و اتوبوس‌های خط 1، از میدان آزادی به تهران پارس، کمک بگیرید. بعد از پیاده شدن در ایستگاه فردوسی باید به سمت خیابان تقوی حرکت کنید تا تابلوی کارخانه را ببینید. بازدید از این مجموعه از یکشنبه تا جمعه، از ساعت 15 تا 9 امکان‌پذیر است.

5 مکان دیدنی و منحصربفرد تهران که باید در نوروز 1403 ببینید

خانه نیما یوشیج

خانه نیما یوشیج که در اصل خانه او در ایام بعد از ازدواج است، در خیابان دزاشیب تهران قرار دارد. این خانه توسط خود نیما و همسرش ساخته شده، با عشق و البته پولی که نیما از مادرش قرض گرفته بود. خانه این زوج بعد از پشت سر گذاشتن روزهای ناخوش، سرانجام در سال 1400 مرمت و بازسازی شد تا پذیرای دوست‌داران دنیای شعر و به‌خصوص نیما یوشیج باشد.

5 مکان دیدنی و منحصربفرد تهران که باید در نوروز 1403 ببینید

دبیرستان فیروز بهرام

در گذر از خیابان جمهوری تهران، به مدرسه‌ای با معماری ویژه و بنایی رازآلود برمی‌خوریم که فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است. مدرسه فیروز بهرام که به پاس قدردانی از فیروز بهرامجی بیکاجی، به به این عنوان نام‌گذاری شده از سال 1311 خورشیدی، محل تحصیل بزرگانی همچون احمد شاملو، محمد نوری، سروش حبیبی، مهرداد بهار، ابراهیم ویکتوری و … بوده است.

جعفرخان معمارباشی، در طراحی این مدرسه ترکیبی از معماری مدرن اروپایی و کهن ایرانی را، با استفاده از اسلوب‌های هخامنشی، به‌کار برده است. این مدرسه درحال حاضر از امکاناتی مانند کتابخانه، تالار گردهمایی، آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی و سیستم‌های صوتی و تصویری به‌روز، برخوردار است.

5 مکان دیدنی و منحصربفرد تهران که باید در نوروز 1403 ببینید

بازارچه پارک لاله

برای پناه بردن به حس و حال خوب بازارهای سنتی در نوروز، پیشنهاد می‌کنیم سری به بازارچه پارک لاله، در ضلع غربی این پارک، بزنید. انواع متنوعی از محصولات، از دست‌سازه‌های دانشجویی تا صنایع دستی و خوراکی‌ها در این بازار با قیمت مناسب به چشم می‌خورند که با توجه به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

5 مکان دیدنی و منحصربفرد تهران که باید در نوروز 1403 ببینید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان