این گوشی‌های هوشمند شما را به سکته می‌اندازد

یکی از متخصصان پزشکی با اشاره به تاثیرات منفی گوشی‌های هوشمند بر سلامت مردم هشدار داده که استفاده بیش از حد از این گوشی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

یانیک گیلودو، پزشک ورزشی در مرکز بیمارستان دانشگاه برست (CHU) با انتشار کتابی به زبان فرانسه با نام «گوشی‌های هوشمند می‌کشند» درباره تاثیرات منفی گوشی‌های هوشمند بر سلامت هشدار داده و از مردم خواسته تا استفاده از آن را کاهش دهند.

وی گفت: همیشه درباره رابطه بین تلفن‌ همراه و سبک زندگی بی‌تحرک کنجکاو بوده است. بسیاری از ما هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند روی یک صندلی یا کاناپه می‌نشینیم و گاهی دراز می‌کشیم. اگر یک ساعت بیشتر از تلفن همراه استفاده کنیم یعنی یک ساعت بیشتر نشسته‌ایم.

به گزارش اطلاعات آنلاین، به گفته این پزشک مطالعات اخیر نشان می‌دهد که سبک زندگی بی‌تحرک یک عامل خطرناک برای بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سکته، بیماری‌های قلبی، برخی سرطان‌ها و غیره است.

برپایه این گزارش به نقل از یورو نیوز، پل الیوت، استاد امپریال کالج لندن نیز در حال بررسی تاثیر گوشی‌های هوشمند بر سلامت انسان است.

این مطالعه که بزرگ‌ترین تحقیق چند ملیتی درباره تاثیرات تلفن‌ همراه بر سلامت است از سال 2007 آغاز شده و محققان در آن 250 هزار کاربر را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 لیوت گفت در این مطالعه علاوه بر سرطان مغز، طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها دیگر مانند سایر سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های عصبی و بیماری‌های مربوط به باروری نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در همین حال، یانیک گیلودو گفت: زمانی که سیاست‌گذاران به دنبال راه‌ حل‌هایی برای جلوگیری از عدم تحرک فیزیکی فکر هستند باید کاهش استفاده از گوشی‌های هوشمند را نیز مورد توجه قرار دهند.

این پزشک پیشنهاد کرد تا از تغییرات کوچکی مانند خاموش کردن تلفن در هنگام شام، 45 دقیقه قبل از خواب و همچنین خاموش کردن آن در جلسات کاری شروع کنیم و به تدریج استفاده از تلفن همراه را کاهش دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان