اورژانس : وضعیت مجروحان حادثه تروریستی چابهار و راسک باثبات است

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به نظارت میدانی وزیر بهداشت در سفر روز گذشته به ایرانشهر و بررسی خدمت‌رسانی به مجروحان این حادثه، یادآور شد: دیروز یک تیم از متخصصان از تهران به ایرانشهر اعزام و وضعیت مجروحان بررسی شد. برخی از مجروحان بنا به تمایل خود و یا خانواده‌شان به شهرهای خودشان منتقل شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به خدمت‌رسانی اورژانس به مجروحان حادثه تروریستی چابهار و راسک گفت: اکنون وضعیت مجروحان وضعیت مجروحان با ثبات است و مشکلی وجود ندارد.
 
به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر با بیان اینکه در ساعات اولیه این حادثه پایگاهها و نیروهای اورژانس، به سرعت مجروحان را به بیمارستان‌های چابهار و راسک منتقل کردند، اظهار داشت: امکانات بیمارستان امام علی(ع) چابهار مناسب بود که خدمات مورد نیاز مجروحان به خوبی انجام شد و در حال حاضر 2 نفر از آنها، وضعیت نسبتا نامناسب و نیاز به خدمات مراقبت‌های ویژه دارند.
 
وی ادامه داد: مجروحان بیمارستان راسک توسط آمبولانس و بالگرد به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر انتقال یافتند و اقدامات درمانی لازم برای این مجروحان نیز به سرعت انجام شد از سوی دیگر تیم پزشکی متخصص توسط سازمان اورژانس کشور در همان روز بروز حادثه از کرمان به ایرانشهر عازم شدند.
 
رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به نظارت میدانی وزیر بهداشت در سفر روز گذشته به ایرانشهر و بررسی خدمت‌رسانی به مجروحان این حادثه، یادآور شد: دیروز یک تیم از متخصصان از تهران به ایرانشهر اعزام و وضعیت مجروحان بررسی شد. برخی از مجروحان بنا به تمایل خود و یا خانواده‌شان به شهرهای خودشان منتقل شدند.
 
میعادفر از تلاش نیروهای اورژانس و نیروهای بیمارستانهای چابهار، ایرانشهر و راسک تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت مجروحان با ثبات است و مشکلی وجود ندارد.
 
میعادفر با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی از سوی وزارت بهداشت در چهار حوزه بهداشت، فوریت‌های پزشکی، درمان و انتقال خون، یادآور شد: این طرح از 24 اسفند ماه آغاز شد و تا 14 فروردین سال جاری نیز ادامه داشت. در این مدت بیش از چهار میلیون و 400 هزار نفر به اورژانس بیمارستانها مراجعه کردند و حدود 700 هزار نفر در بیمارستانها بستری شدند.
 
رییس سازمان اورژانس کشور از انجام 158 هزار و 819 عمل جراحی در طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: از این تعداد، بیش از 52 هزار عمل جراحی، اورژانسی و مابقی الکتیو یا انتخابی یا غیراورژانسی بوده که نشان دهنده مشارکت فعال پزشکان و نیروهای حوزه درمان بوده است.
 
میعادفر تصریح کرد: 11 هزار و 847 بیمار از بیمارستانهای کوچک به بیمارستانهای بزرگ و اصلی شهرها و کلانشهر ارجاع و توسط همکاران ما در اورژانس به این مراکز منتقل شدند بنابراین انتقال بین بیمارستانی نیز در این ایام فعال بود.
 
وی به انجام 273 هزار و 702 ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی در طرح سلامت نوروزی اشاره و عنوان کرد: 47 هزار و 777 ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده که امسال تعداد ماموریت های مربوط به حوادث ترافیکی در مقایسه با سال گذشته، 9 درصد کاهش داشته است.
 
رییس سازمان اورژانس کشور تعداد کل بازرسی‌های حوزه بهداشت در طرح سلامت نوروزی تا کنون را یک میلیون و 147 هزار و 380 مورد دانست و گفت: طرح سلامت نوروزی حوزه بهداشت از 15 اسفندماه و با تشدید نظارت بر اماکن بین راهی، اقامتگاه ها و رستورانها آغاز شد که نظارت های بهداشتی در طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش داشت.
 
میعادفر در طرح سلامت نوروزی 1403 با تشدید نظارت‌های بهداشتی، معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد در سطح کشور 51 درصد رشد داشته و باعث پیشگیری از بروز بیماری برای مردم شده است.
 
وی تاکید کرد: در طرح سلامت نوروزی امسال همچنین 3510 مرکز متخلف به دلیل عدم رعایت بهداشت، پلمب شدند. در مجموع امسال وضعیت سلامت در نوروز بهتر از سال گذشته بوده و خدمات وزارت بهداشت در حوزه های مختلف نسبت به سالهای گذشته از نظر کمی و کیفی، افزایش یافته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان