مشعل المپیک پاریس روشن شد

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مراسمی سنتی امروز سه‌شنبه در المپیای باستانی روشن شد که نشان‌دهنده آخرین مرحله آماده‌سازی هفت ساله برای شروع بازی‌ها در تاریخ ۲۶ جولای است.

 در فاصله 100 روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک 2024 پاریس، مشعل المپیک به صورت رسمی در یونان روشن شد.

به گزارش مهر، بازی‌های المپیک 2024 فرانسه مرداد امسال به میزبانی شهر پاریس برگزار خواهد شد و مشعل المپیک 2024 امروز سه شنبه به صورت رسمی در یونان که مبدا مسابقات المپیک است روشن شد.

مری مینا هنرپیشه یونانی، شعله مشعل را با نور خورشید روشن کرد و آن را به اولین حمل‌کننده که قهرمان قایقرانی المپیک 2020 توکیو است رساند.

مانادو شناگر زن فرانسوی و دارنده 3 مدال المپیک، به‌عنوان نخستین ورزشکار، مشعل المپیک را در خاک یونان حمل کرد. او مشعل المپیک را از استفانوس انتوسکوس یونانی، دارنده مدال طلای رقابت‌های قایقرانی المپیک 2020 توکیو، تحویل گرفت.

این مراسم در معبد 2600 ساله هرا برگزار شد و کاتِرینا ساکلاروپولو رئیس‌جمهوری یونان و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند. مشعل المپیک 11 روز در خاک یونان توسط 600 مشعل‌دار حمل و سپس 7 اردیبهشت در مراسمی به برگزارکنندگان المپیک 2024 پاریس تحویل داده می‌شود.

مشعل بازی‌های المپیک 8 اردیبهشت با کشتی «بلم» (کشتی که پس از بازی‌های 1896 آتن به آب انداخته شد) سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، آغاز خواهد کرد. این مشعل 19 اردیبهشت به بندر مارسی می‌رسد و 10 هزار حمل‌کننده آن را در 64 شهر فرانسه حمل خواهند کرد.

مشعل المپیک سفری 12 هزار کیلومتری خواهد داشت و پنجم مرداد به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در رودخانه سن وارد می‌شود. این برای نخستین بار است که مراسم افتتاحیه المپیک در ورزشگاه اصلی کشور میزبان برگزار نمی‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان