۵۰ عضو هیات منصفه به‌دلیل طرفداری از ترامپ برکنار شدند

اولین محاکمه یک پرزیدنت در نیویورک

شماره روزنامه: ۵۹۸۷ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ...

آغاز اولین محاکمه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا در نیویورک باعث شد که امنیت شدید برقرار شود. همچنین رسانه‌ها این دادگاه را یک پوشش دادند و این ایالت در شش هفته آینده در مرکز توجه کل آمریکا قرار دارد. اگر قرار باشد که اولین روز محاکمه ترامپ را اسمی بگذاریم، «فضای سوررئال» آن است که می‌تواند تاثیر بالقوه‌ای بر انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا بگذارد. «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری2024 آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه اعلام کرد که هیچ پرونده‌ای وجود ندارد. او گفت: «این یک تعقیب سیاسی است.این حمله به آمریکاست.» این در حالی است که وی با 34مورد کیفری در این دادگاه روبه‌رو است.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است. وی افزود: «این واقعا حمله به رقیب سیاسی است.» ترامپ به اتهام 34جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن 130هزار دلار حق‌السکوت پرداخت‌شده به بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است. در حال حاضر اگرچه اتهامات مربوط به پرداخت به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مطرح است، اما انتظار می‌رود که آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، دو پرداخت دیگر را برجسته کند. دادستان‌ها می‌گویند که این معاملات نشان می‌دهد که ترامپ طرحی گسترده را برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری سال2016 ترتیب داده است. این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود. اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

 شاهد کلیدی کیست؟

انتظار می‌رود کوهن (وکیل سابق ترامپ) شاهدی مهم برای دادستان‌ها باشد. همچنین انتظار می‌رود براگ با دیوید پکر ناشر سابق نشنال انکوایرر، و هوپ هیکس، دستیار سابق ترامپ تماس بگیرد تا درباره دوره پرآشوب پیرامون این پرداخت‌ها اطلاعات دقیق کسب کند. ترامپ گفت که قصد دارد در دفاع از خود صحبت کند.

 قاضی کیست؟

خوان مِرچان، قاضی این پرونده، یک کهنه‌کار دستگاه قضا آمریکا در دادگاه است که به‌عنوان یک حقوقدان از اقدامات بیهوده نمایشی بیزار است. در طول محاکمه، قاضی مرچان مسوول حفظ نظم در دادگاه و تصمیم‌گیری درباره اعتراضات دادستان‌ها و وکلای ترامپ خواهد بود. هیات منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا ترامپ مجرم است یا خیر؟

 اگر ترامپ محکوم شود چه اتفاقی می‌افتد؟

اتهامات علیه ترامپ همگی در رده جرایم کیفری نادر هستند که در نیویورک رخ می‌دهد. اگر ترامپ مجرم شناخته شود، به چهار سال زندان یا کمتر محکوم یا ممکن است مشروط شود. روز دوشنبه، به‌رغم مخالفت قاضی از جریانات نمایشی، نیویورک شاهد یک نمایش کامل بود. حامیان رئیس‌‌جمهور سابق صدای خود را بلند کرده بودند و با صدای رسا فریاد می‌زدند که «آقای ترامپ هیچ اشتباهی نکرده» است و بعضا صدای فحاشی نیز شنیده می‌شد. به‌رغم فضای بسیار شلوغ دادگاه، ترامپ که در سالن دادگاه طبقه پانزدهم نشسته بود، تنها به سر تکان دادن اکتفا کرد. انتخاب هیات منصفه آن روز در واقع تا نیمه بعدازظهر آغاز نشد؛ اما اخبار شبکه‌های کابلی از قبل از سحر روی آنتن بود. معترضان ضد ترامپ نیز زود بیدار شده بودند و مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی‌شده را حمل می‌کردند که برخی از آنها رئیس‌جمهور سابق را به‌عنوان «بازنده» خطاب می‌کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان