تعبیر خواب چشم

محمدبن سیرین گوید:

چشم به خواب دیدن مرد بینائی است که بدان راه هدی یابد چشم ازرق، بدعت است و چشم شهلا، فرزند است و هر دو چشم دو فرزند است. اگر بیند که نابینا شده ، دلیل که از راه هدی گم شده بود یا فرزند وی بمیرد. اگر بیند که یک چشمش کور شد، دلیل که یک نیمه دین او رفته یا گناهی بزرگ کرده باشد به یک دست یا به یک پای یا به یک اندام دیگر یا مصیبتی به وی رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند در چشم سرمه کشید، دلیل که صلاح دین جوید اگر بیند که از سرمه مقصودش زینت و آرایش است، دلیل که خویشتن را با امانت ودیندار به مردمان نماید تا عزیز گردد اگر بیند کسی سرمه به وی داد تا در چشم کشد، دلیل که به قدر آن مال یابد. اگر بیند که روشنائی چشم او ضعیف بود به ظاهر و باطن دوروی و منافق است اگر بیند که بر تن او چشم بسیار است و همه چیزها را به کمال می دید، دلیل بر زیادتی صلاح وی در دین و به جای آوردن سنت و فرائض شریعت بود اگر کسی بیند کسی چشم او برکند، دلیل که چیزی که چشم او بدان روشن بود از زن و فرزند و سرای و باغ از نظر او غایب شود چنانکه دیگر باره نبیند.

 

جابرمغربی گوید:

اگر بیند چشم وی از آهن است، دلیل که پرده او دریده شود اگر بیند هر دو چشم او آماسیده بود چنانکه چشم باز نمی توانست کرد، دلیل که با مردی مخالف صحبت کند. اگر نور چشم را ضعیف بیند، دلیل که از دین شریعت بی بهره شود اگر بیند در میان روی او یک چشم است، دلیل که بر زیان او سخن ناسزا رود در باب دین. اگر بیند که چشمهای او روشن است و مردمان پندارند که او کور است یا شب کور، دلیل که باطن او در دین بهتر از ظاهر او بود. اگر بیند چشم کسی سیاه است و ازرق شد، دلیل بدی و برگشتن حال او بود. اگر بیند هر دو چشم او سیاه شد، چنانکه سفیدی نداشت، دلیل که متکبر شود. اگر بیند یک چشم او را آفت رسید، دلیل که فرزندان او را افت رسد. اگر بیند کسی دست فراز کرد و یک چشم او برکند، دلیل که فرزند او را از راه ببرد. اگر بیند کسی چشم او ببست یا بدست گرفت، دلیل که فرزند او را زیانی رسد یا مالش برود یا گناهی کند. اگر بیند از چشم او خون همی ریخت، دلیل که به جهت فرزند، غمی به وی رسد، یا نقصان مال او شود.

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر کسی بیند چشم او گوش و گوش او چشم شد، دلیل که زنی خواهد که او را دختری بود و با هر دو مجامعت کند. اگر بیند چشمش بر کف دستش است، دلیل که مال یابد. اگر بیند در چشم او سفیدی بود، دلیل که او را غم و اندوه رسد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

چشم در خواب، بر هفت وجه است.

اول: روشنائی.

دوم: دین مبتنی بر هدایت و درستی.

سوم: اسلام.

چهارم: فرزند.

پنجم: مال.

ششم: علم.

هفتم: زیادتی در دین و مال.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

چشم

به رنگ آبی : عشق سوزان

چشم تیره رنگ : خبر خوشحال کننده

چشم کم سو : ضرر و زیان از هر نظر

چشمان چپ : باعث تحقیر شدن خود

چشمان کثیف : آینده بد

نداشتن چشم : ایدهای برباد رفته

چشمان به زیر انداخته شده : در خفا کسی را شدیدا" دوست داشتن

 

آنلی بیتون می گوید:

1ـ اگر در خواب ، تنها یک چشم ببینید ، نشانه آن است که دشمنان در جستجوی فرصتی برای لطمه زدن به شما هستند .

2ـ دیدن چشمانی قهوه ای در خواب ، علامت فریب و خیانت است .

3ـ دیدن چشمانی آبی در خواب ، نشانه ناتوانی در انجام هر رأی و نقشه ای است .

4ـ دیدن چشمان خاکستری در خواب ، نشانه عشق و توأم با چاپلوسی است .

5ـ اگر خواب ببینید یکی از چشمان خود را از دست می دهید یا چشمهای شما درد می کند ، نشانه آن است که سختی و دردسر در انتظار شماست .

6ـ اگر در خواب مردی یک چشم ببینید ، نشانه آن است که به دامی گرفتار خواهید شد ، در آن هنگام هر چیز دیگری در نظرتان بی اهمیت جلوه می کند .

 

 

تعبیرخواب
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان