نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)

در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

در سال 2011، بوتان اسپانسر قطعنامه سازمان ملل شد که از دولت ها دعوت می کرد تا شادی و رفاه را به عنوان راهی برای سنجش توسعه اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهند و بدین ترتیب، گزارش جهانی شادی متولد شد.

به گزارش روزیاتو، در سال 2012، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال 2006 تا 2010 بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس 0 تا 10 ارزیابی کنند.

از این رو، آنها یک «امتیاز شادی» از 10 را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی 2024 ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافی زیر به تصویر کشیده شده است و 20 کشوری را که از سال 2010 تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.

نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال 2010 تا 2024 (+ اینفوگرافی)

کدام کشورها از سال 2010 شادتر شده اند؟

صربستان در فهرست 12 کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آنها در دهه گذشته بیش از 20 درصد بهبود یافته است.

در همین دوره زمانی، پیشرفت اقتصاد صربستان دو برابر شده و به 80 میلیارد دلار رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن تقریباً دو برابر شده و به 9,538 دلار بر اساس دلار فعلی رسیده است.

نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال 2010 تا 2024 (+ اینفوگرافی)
نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال 2010 تا 2024 (+ اینفوگرافی)

از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است. اما همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می دهد، سطح شادی اروپای شرقی به همتایان غربی نزدیک شده است. در واقع، وقتی به افراد زیر 30 سال نگاه می کنیم، آخرین امتیازات شادی در سراسر قاره تقریباً یکسان است.

در مجموع، 20 کشور از سال 2010 امتیاز شادی خود را یک امتیاز کامل یا بیشتر در مقیاس 0 تا 10 افزایش داده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان