بازدید میدانی سرپرست حجاج ایرانی از ستاد مدینه

حجت الاسلام والمسلمین  سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به همراه سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز از ستاد مدینه بازدید کرد و در جریان نحوه خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام و مسجدالنبی (ص) قرار گرفت.

​حجت الاسلام والمسلمین نواب از ستاد مدینه منوره بازدید و در جریان روند خدمت رسانی به زائران ایرانی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین  سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به همراه سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز از ستاد مدینه بازدید کرد و در جریان نحوه خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام و مسجدالنبی(ص) قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار، علی اصغری رئیس ستاد مدینه توضیحاتی درباره خدمات این ستاد به زائران بیان کرد و گفت: واحدهای اسکان، پشتیبانی، مالی، حراست، وزارت خارجه، رایانه، نقلیه و... از بخش های مختلف این ستاد است.

وی با اشاره به این که تاکنون 15 هزار زائر ایرانی وارد مدینه منوره شده اند، گفت: از مجموع این تعداد زائر حدود 6 هزار نفر به مکه مکرمه مشرف شده اند.

اصغری اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته مجوز تشرف زائران کاروان ها به  روضه شریف گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این بازدید، اعزام زائران با قطار سریع السیر حرمین از مدینه به مکه را از نوآوری های امسال دانست و گفت: روحانیون کاروان ها می توانند در طول مسیر توضیحاتی درباره اماکن دینی و تاریخی سرزمین وحی به زائران ارائه دهند.

این گزارش حاکیست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بازدید از واحد رایانه ستاد مدینه منوره از نحوه   کارکرد اپلیکیشن «حج و زیارت» که دارای دو نسخه موبایلی و وب است، مطلع شد.

براساس این گزارش، تاکنون 26 هزار نفر از زائران بیت الله الحرام این اپلیکیشن را نصب کرده اند و با نصب این نرم افزار می توانند اطلاعات جامعی در خصوص خدمات مختلف از جمله تغذیه، اسکان و...کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در بازدید از بخش رایانه ستاد مدینه بر ضرورت توجه به پیوست های فرهنگی در تهیه نرم افزارهای مرتبط با حج تأکید کرد و گفت: اطلاعات و داده ها باید به گونه ای باشد که در حج به همه زائران به یک دید نگریسته شود.

وی همچنین از مسئولان طراحی نرم افزار حج و زیارت خواست امکان پرسش از روحانی و تعامل و ارتباط با مدیر کاروان و مدیر سازمان حج را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بازدید از بخش اسکان ستاد مدینه منوره نیز در جریان نحوه توزیع  و  فاصله هتل ها با حرم شریف نبوی و اسکان  زائران در مدینه قرار گرفت.

بخش های حراست ، بازرسی و ارزشیابی و واحدهای مالی و پشتیبانی از دیگر بخش های مورد بازدید  حجت الاسلام والمسلمین نواب بود که در جریان آن اعلام شد کتابی با موضوع «بازرسی و ارزشیابی» که مجوز آن از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده است منتشر خواهد شد.

بخش وزارت خارجه ستاد مدینه نیز آخرین بخشی بود که حجت الاسلام والمسلمین نواب از آن بازدید کرد و نسخه ای از خبرنامه ای که از سوی این واحد با موضوع بحث های بین المللی حج تهیه شده بود به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت داده شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان