ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

موتورسیکلت‌های کروزر آمریکایی در جهان مشهور هستند اما این بار می‌خواهیم ۱۰ موتورسیکلت کروزر ژاپنی را که بهتر عمل کرده‌اند خدمت شما معرفی کنیم.

برندهای موتورسیکلت‌سازی آمریکایی در زمینه تولید موتورسیکلت‌های کروز بسیار مطرح هستند. وقتی به یک موتورسیکلت پرحجم و بزرگ که مخصوص تردد در فواصل بیشتر باشد فکر کنید نام‌های آمریکایی به ذهن خطور می‌کنند. کلاس محصولات کروزر بسیار رقابتی است و مشتریان وفادار زیادی هم وجود دارند که پول‌های زیادی خرج می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت‌ها نیز از حاشیه سود زیاد تولید و عرضه این محصولات و البته وسایل جانبی آن‌ها لذت می‌برند. جای تعجبی ندارد که همه برندها خواهان استفاده از چنین فرصتی بوده‌اند و ژاپنی‌ها نیز از این قضیه مستثنا نیستند. البته که آن‌ها می‌دانند کپی کردن از آمریکایی‌ها چاره کار نیست و به همین خاطر محصولاتی تولید کرده‌اند که در برخی موارد بسیار خوب عمل کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم 10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی را خدمت شما معرفی کنیم که بهتر از رقبای آمریکایی هستند.

هوندا ربل 1100 DCT

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

ربل به‌طور خاص بین موتورسیکلت‌های دیگر جلب‌توجه نمی‌کند. ما با محصولی ارزان‌قیمت و قابل‌اطمینان روبرو هستیم اما موضوع مهم این است که ربل تنها کروزر بازار با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه محسوب می‌شود. گیربکس این موتورسیکلت برای کاربری‌های خاص کروزرها بهینه شده و با اینکه چندین سال از عرضه ربل 1100 DCT می‌گذرد اما هنوز رقیبی برای آن تولید نشده است. پیشرانه 2 سیلندر 1084 سی‌سی موتورسیکلت موردبحث حدود 86 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

سوزوکی بولیوارد M109R

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

بیش از دو دهه قبل بود که سوزوکی تصمیم گرفت تا با بولیوارد M109R وارد کلاس کروزرها شود. این موتورسیکلت بزرگ‌ترین کروزر تاریخ سوزوکی بود و از ظاهری خاص و تریم کروم سود می‌برد. البته موتور بولیوارد برخلاف ظاهرش کاملاً آب‌خنک بود و شایعاتی هم درباره محدود شدن الکترونیکی گشتاور تولیدی آن برای هماهنگی با گیربکس 6 سرعته منتشر شده بود.

سوزوکی مجبور بود در آن دوران با روش آزمون‌وخطا پیش برود اما امروز M109R تقریباً بیست سال سن دارد هرچند به جز سیستم تزریق سوخت، خبری از سیستم‌های الکترونیکی در آن نیست. البته موتورسیکلت موردبحث جزو سریع‌ترین کروزرهای ژاپنی بوده و ارزش خود را نیز به خوبی حفظ کرده است. بولیوارد از پیشرانه 2 سیلندر 1786 سی‌سی با 123 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

کاوازاکی ولکان VN 2000

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

در اواخر دهه 90 همه می‌دانستند که عبارت “هرچه بزرگ‌تر بهتر” چقدر درست است بنابراین همه شرکت‌ها مشغول تولید موتورسیکلت‌های کروزر با قلب‌های تپنده حجیم بودند. هوندا و سوزوکی محصولی 1800 سی‌سی تولید کرده بودند و یاماها هم موتورسیکلت 170 سی‌سی خودش را داشت. نوبت به کاوازاکی رسید تا موتورسیکلتی دو سیلندر با حجیم‌ترین موتور دنیا را تولید کند که نتیجه آن ولکان VN 2000 بود.

متأسفانه این رکورد به مدت کوتاهی دوام آورد چراکه موتورسیکلت راکت 3 بعداً رکورد حجیم‌ترین موتور 2 سیلندر روی موتورسیکلت‌ها را به خود اختصاص داد. نیروگاه کوچک کاوازاکی از نوع 2053 سی‌سی با 103 اسب بخار قدرت بوده است.

هوندا والکری رون

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

گلد وینگ را همه می‌شناسند اما هوندا موتورسیکلت کروزر ناب با نام والکری را نیز تولید کرده است. رون نسخه‌ای سفارشی از والکری بود که با قیمت باورنکردنی 27 هزار دلار عرضه شد. احتمالاً هزینه تولید این موتورسیکلت بیشتر بوده زیرا تقریباً تمامی قطعات آن سفارشی بوده‌اند. والکری رون از کیفیت و قابلیت اطمینان بالای هوندا سود می‌برد و هیچ موتورسیکلتی در دنیا شبیه آن نبود. پیشرانه 1832 سی‌سی این موتورسیکلت 118 اسب بخار قدرت دارد.

هوندا X4

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

اولین سال‌های قرن 21 را می‌توان بهترین سال‌ها برای طرفداران کروزرهای هوندا دانست. در آن دوران محصولاتی همچون شادو، مگنا، گلد وینگ و… تولید می‌شدند و یکی از شاخص‌ترین آن‌ها نیز X4 با قلب آهنین 4 سیلندر بود. این پیشرانه در CB1300 نیز نصب شد و بنابراین از نظر قابلیت اطمینان و پرفورمنس حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذاشت. X4 به دنبال رقابت با یاماها V مکس بود اما هرگز در بازار آمریکا عرضه نشد. در واقع X4 به تعداد محدود در بازار ژاپن ارائه شد. X4 موتورسیکلتی 1284 سی‌سی با 100 اسب بخار قدرت بوده است.

یاماها V مکس

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

اولین نسل این موتورسیکلت آمار و ارقام احساس‌برانگیزی داشت. پیشرانه 4 سیلندر 1198 سی‌سی موتورسیکلت یاماها 145 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و سیستم بوست V نیز باعث می‌شود سوپاپ‌های پروانه‌ای باز شوند تا هوای بیشتری در دورهای بالا راهی پیشرانه شود. دومین نسل V مکس در سال 2009 و با پیشرانه بزرگ‌تر، استایل گیراتر و قدرت 200 اسب بخار عرضه شد. تا به امروز هیچ کروزر دیگری نتوانسته چنین قدرتی را ارائه کند.

هوندا شادو

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

در لیست 10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند هوندا حضور محسوسی دارد. محصولات شادو یک پله بالاتر از مدل‌های ربل قرار می‌گیرند و همیشه از پیشرانه دو سیلندر V شکل استفاده کرده‌اند. نسخه فعلی شادو به پیشرانه آب‌خنک مجهز بوده و استایلی آمریکایی دارد. اعضای خانواده شادو از پیشرانه‌هایی با حجم 125 تا 1099 سی‌سی استفاده می‌کنند. نسخه 745 سی‌سی شادو 45 اسب بخار قدرت دارد.

هوندا مگنا

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

V مکس شاید مشهورترین کروزر 4 سیلندر ژاپنی باشد اما هوندا مگنا سال‌ها قبل از آن توسعه یافته است. این برند از پیشرانه 4 سیلندر 90 درجه آب‌خنک به همراه شفت درایو برای مگنا استفاده کرده و حجم پیشرانه آن نیز از 500 تا 1098 سی‌سی بوده است. این مدل خاص جزو سریع‌ترین‌های دوران خود بود و از استایلی منحصربه‌فرد سود می‌برد.

یاماها ویراگو

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

موتورسیکلت کروزر ژاپنی ویراگو خانواده‌ای از کروزرهای 2 سیلندر ساخت یاماها بود که به مدت بیش از 25 سال عرضه شدند. اهمیت ویراگو در آن است که باعث شد یاماها محصولات دیگری همچون V استار و رود استار را توسعه دهد. ویراگو اولین کروزر یاماها با سیستم تعلیق عقب مونوشاک بود، چیزی که حتی امروز نیز در کروزرهای آمریکایی به ندرت دیده می‌شود. همانند تمامی محصولات یاماها، ویراگو عملکرد بسیار خوبی داشت.

سوزوکی GS1100L

10 موتورسیکلت کروزر ژاپنی که بهتر از رقبای آمریکایی هستند (+عکس)

سوزوکی در دهه 80 میلادی سری محصولات GS را عرضه می‌کرد. GS اولین موتورسیکلت چهار زمانه سوزوکی بود و حاصل تکامل سری محصولات GSX به شمار می‌رفت. سوزوکی تصمیم گرفت در این خانواده از پیشرانه‌های آب‌خنک استفاده کند. مدل 1100 پرچم‌دار این خانواده بوده و GS1100L و GS1100GL نسخه‌های کروزر از خانواده GS محسوب می‌شوند. با اینکه هوندا و یاماها پیشرانه‌های 4 سیلندر خورجینی را عرضه کردند اما سوزوکی آرایش 4 سیلندر خطی را در نظر گرفت. پیشرانه 1074 سی‌سی این موتورسیکلت 92 اسب بخار قدرت تولید کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان