سی و چهارمین جلد تفسیر تسنیم منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: جلد سی و چهارم «تفسیر تسنیم» آیت‌الله‌العظمی عبدالله جوادی آملی به همت پژوهشگاه معارج منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) جلد سی و چهارم «تفسیر تسنیم» آیت‌الله‌‌العظمی عبدالله جوادی آملی به همت پژوهشگاه معارج تولید و از سوی مرکز بین‌المللی نشر اسراء منتشر و روانه بازار نشر شد.

جلد سی و چهارم «تفسیر تسنیم» ادامه تفسیر سوره توبه از آیات 38 تا 79 است و مفسر محترم در این جلد به مباحثی چون «دستور بسیج برای دفاع از اسلام»، «توبیخ مؤمنان متثاقل»، «استقامت و ایثار ابوذر رحمت الله علیه در راه نَفْر به سوی تبوک»، «ناتوانی متخلّفان از زیان رساندن به دین الهی»، «منابع تأمین هزینه جهاد»، «علت تثاقل منافقان در جنگ تبوک» پرداخته است.

«حرکت منافقان در مدار بستهٔ شک و تردید»، « راز سلب توفیق منافقان از حضور در صحنه جهاد»، « خیربودن پیروزی و شهادت برای مؤمنان »، « نعمت بودن مرگ برای مؤمن و کافر»، « نهی از نگریستن به بالا دست در زخارف دنیایی »، « بازگشت به توحید، تنها راه نجات منافقان »، « جواز مصرف زکات برای آزادی اسیران جنگی »، « شبههٔ تثبیت فقر در اسلام با مسئله زکات »، « جواز دستگردان زکات با اذن ولی مسلمانان »، « راز اصرار قرآن بر افشای اوصاف و اسرار منافقان »، « وجوب عقلی امر به معروف و نهی از منکر »، « دفاعی بودن جنگ‌های پیامبر ص »، « افشاگری خدا از کلام و کار کفرآمیز منافقان »، « اسلام در حال فقر و کفر در بی‌نیازی »، « نشانه‌های نفاق و اهمیت صدق حدیث و وفا به عهد»، و بحث‌های قرآنی، فلسفی، عرفانی و روایی از دیگر مطالبی است که در این مجلد به آن پرداخته شده است.

این جلد مشتمل بر تفسیر آیات 38 تا 79 سورهٴ مبارکه توبه است. این آیات با فراخوانی مؤمنان به نفر نظامی برای دفاع از سرزمین اسلامی آغاز می‌گردد و آنان را از تمرّد از جهاد و گرایش به زندگی دنیایی منع می‌کند، زیرا پیامد آن عذاب دردناک آخرت و نابودی در دنیاست و در ادامه به پاره‌ای از مسائل جنگ تبوک و اوصاف منافقان و کارشکنی‌های آنان می‌پردازد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند با مرکز نشر اسراء به شماره تلفن 7-37765356 025 تماس بگیرند یا به وب سایت Nashresra.com مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان