طبق اعلام مصطفی خانکرمی، معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو، تولید و فروش این شرکت نسبت به سال گذشته، رشد چشمگیری تجربه کرده است. وی دلیل این موضوع را اجرای طرحهای فروش مانند شیوهی مشارکت در تولید میداند و معتقد است دستاورد یادشده، باعث خواهد شد ایرانخودرو بتواند از سرمایهی مشتری با سود مناسب در تولید محصول استفاده کند.
خانکرمی میگوید: «با وجود تعدد و عرضهی خودروهای وارداتی، تنوع محصولات ایرانخودرو موجب حفظ سهم بیش از 52 درصد ریالی و سهم تعدادی 51 درصدی تولید این شرکت در بازار شده است؛ این در حالی است که با عرضهی مناسب، به دلیل استقبال بازار و مشتریان و وجود نداشتن محصول در تمامی سگمنتهای قیمتی، ایرانخودرو سهم فروش بیشتری نسبت به سایر رقبای موجود در بازار دارد.»
وی در ادامه خاطرنشان کرد: «از ابتدای سال جاری تا دههی اول بهمنماه، بیش از 530 هزار دستگاه خودرو فاکتور شده و به مشتریان تحویل داده شده است.»
معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو، علاوه بر تنوع محصولات، روشهای متنوع فروش در کنار افزایش کیفیت محصولات بهمنظور افزایش رضایت مشتریان را موجب تمایل بیشتر آنان نسبت به خرید محصولات شرکت متبوعش میداند. وی در این رابطه میگوید: «طرحهای اقساطی، نقدی، مشارکت در تولید، روشهای پرداخت منعطف و هدایا و تخفیفهایی که برای انواع محصولات در نظر گرفته میشود، زمینهی رضایت مشتریان را فراهم کرده است.»
خانکرمی در پایان اعلام کرد: «سایتی اینترنتی ایجاد کردهایم تا نمایندگیها بهصورت آنلاین درخواستها و نظرات مشتریان را در خصوص محصول ارسال کنند تا بدین ترتیب بتوانیم بر اساس نظرات مشتری، برنامههای خود را پیش ببریم.»