عصر ایران - نیسان در تلاش برای کشف تمامی بازارهای بالقوه، از خودروی مفهومی سدان شاسیبلند XiX در سی و یکمین نمایشگاه خودرو توکیو در اواخر اکتبر 1995 رونمایی کرد.
این خودروی خاص، برای کسانی که به بدنههای سنتی سدان 4 در با طراحی جعبهای علاقه دارند، اما در عین حال به دنبال ظاهر قدرتمند خودروهای آفرود نیز هستند، میتواند جذاب باشد.
XiX با فاصله 2٠5 میلیمتری از زمین، قابلیتهای آفرود نسبتاً خوبی داشت.
این خودروی مفهومی از یک موتور 2 لیتری بنزینی، با سیستم تزریق سوخت و 16 سوپاپ DOHC از سری SR20DE بهره میبرد که قادر به تولید 150 اسب بخار (استاندارد JIS) و 186 نیوتنمتر گشتاور بود و نیرو را به صورت تمام وقت به هر چهار چرخ منتقل میکرد.
با این موتور و طول بدنه 4.56 متری، به احتمال زیاد XiX بر اساس پلتفرم P11 پریمیرا با سیستم چهار چرخ متحرک ساخته شده بود.
در نهایت، XiX به مرحله تولید نرسید.
از نظر طراحی، با آن ظاهر هندسی، میتوانست برادر بزرگتر بینقص و مینیمالیستی نیسان راشین باشد.