امروزه فرمان خودروها مملو از دکمهها و امکانات مختلف است، اما در دههی 1940، تمرکز اصلی بر کنترل ساده و مستقیم خودرو بود. شورولت با معرفی فرمان "چرخان" (Spinner) در این دهه، راهکاری خلاقانه برای تسهیل رانندگی ارائه کرد.
این فرمان که مختص خودروهای شورولت بود، از یک حلقهی اصلی و یک حلقهی کوچکتر در داخل آن تشکیل شده بود. دستهای آزاد که روی بلبرینگ میچرخید، به راننده این امکان را میداد که فرمان را به راحتی و با دقت فقط با یک دست بچرخاند. این ویژگی به ویژه برای رانندگی در فضاهای محدود و برای رانندگانی که ساعات طولانی را در خودرو سپری میکردند، بسیار مفید بود.
برخلاف دستههای فرمان رایج در کامیونها، "چرخان" مستقیماً در طراحی فرمان ادغام شده بود و ظاهری مدرن و هماهنگ به خودرو میبخشید. هدف شورولت از این طراحی، ارائهی تجربهی رانندگی بصریتر و لذتبخشتر بود.
این فرمان در مدلهایی مانند شورولت بیزنس کوپه (تولید 1937 تا 1940) استفاده میشد و به صورت جداگانه نیز برای نصب روی سایر مدلهای شورولت قابل تهیه بود. با وجود نوآوری در طراحی، این فرمان هرگز به محبوبیت گستردهای دست نیافت. شاید این طراحی برای زمان خود بیش از حد آیندهنگرانه بود یا حتی در خودروهای فاقد سیستمهای ایمنی مدرن، خطرناک تلقی میشد.
در آن دوران، استانداردهای ایمنی خودرو با استانداردهای امروزی بسیار متفاوت بود. فرمان "چرخان" در عین شیک و کاربردی بودن، در صورت تصادف میتوانست خطرناک باشد.
امروزه، این قطعهی جانبی غیرمعمول بیشتر به عنوان نمادی از طراحی جسورانه و خلاقانهی خودرو در آن دوران شناخته میشود. فرمانی که نشان میدهد در آن زمان، زیباییشناسی و کارایی بر استانداردهای سختگیرانهی ایمنی امروزی اولویت داشتند.