براساس گزارش شرکت تحلیل اپلیکیشن Appfigures، همهی هزینههای صرفشده برای اپلیکیشنهای هوش مصنوعی در سال 2024 به 1٫42 میلیارد دلار افزایش یافته است. ChatGPT، هوش مصنوعی شرکت OpenAI، رهبری این بازار را برعهده دارد. این آمار نشاندهندهی افزایش 274 درصدی در مقایسه با سال 2023 است.
به گزارش زومیت، ChatGPT در میان دهها هزار اپلیکیشن رقیب توانسته است بیشترین درآمد را حتی در مقایسه با برترین اپلیکیشنهای دستیار هوش مصنوعی ازآنِ خود کند. ChatGPT تا امروز 353 میلیون بار دانلود شده است. بیش از نیمی از کاربران چتجیپیتی که از تلفنهمراه استفاده میکنند، کمتر از 25 سال دارند.
آمار منتشرشده نشان میدهد که نسل جوانان برای آزمایش فناوریهای جدید مشتاقترند و حدود یکچهارم آنها از ChatGPT برای انجام تکالیف خود بهره میبرند. تعداد کاربرانی که از ChatGPT برای انجام تکالیف خود استفاده میکنند، از سال 2023 دو برابر شد.
دومین گروه سنی که بیشترین استفاده را از ChatGPT میکنند، کاربران بین 50 تا 64 سال هستند و حدود 20٫2 درصد از کاربران این اپلیکیشن را تشکیل میدهند. تحقیقات Appfigures نشان میدهد که 84٫5 از کاربران این هوش مصنوعی مردان هستند و زنان کمتر به هوش مصنوعی اعتماد میکنند.
نظرسنجی Axios نشان میدهد 53 درصد از زنان و 26 درصد از مردان شرکتکننده در این نظرسنجی بههیچوجه به فرزندان خود اجازهی استفاده از هوش مصنوعی را نمیدهند.
زنان بیش از مردان درمعرض ازدستدادن مشاغل خود قرار دارند و دربرابر تأثیرات شرورانه هوش مصنوعی مانند محتواهای غیراخلاقی دیپفیک آسیبپذیرتر هستند. اینها میتوانند جزو دلایل اصلی علاقهی کمتر زنان به هوش مصنوعی به شمار روند.