ماهان شبکه ایرانیان

کاهش فروش موبایل های چینی؛ نتیجه فقدان استراتژی موثر در سایر کشورها

بزرگترین فروشندگان چینی موبایل به احتمال زیاد نمی توانند به هدف های از پیش تعیین شده خود برای فروش موبایل برسند. شرکت های هوآوی، اوپو و ویوو، سه شرکت برتر فروشنده تلفن همراه در چین هستند که به نقل از منابع داخلی، در هفته گذشته انتظارات خود از حجم فروش در سال ۲۰۱۷ را کاهش داده اند.

کاهش فروش موبایل های چینی؛ نتیجه فقدان استراتژی موثر در سایر کشورها

بزرگترین فروشندگان چینی موبایل به احتمال زیاد نمی توانند به هدف های از پیش تعیین شده خود برای فروش موبایل برسند. شرکت های هوآوی، اوپو و ویوو، سه شرکت برتر فروشنده تلفن همراه در چین هستند که به نقل از منابع داخلی، در هفته گذشته انتظارات خود از حجم فروش در سال 2017 را کاهش داده اند.

منابع داخلی شرکت ها به رسانه ها گفته اند که آنها نمی دانند چگونه باید موبایل هایی بسازند که با سلیقه کاربران خارج از چین هماهنگ باشد و هیچ یک از این سه شرکت، استراتژی مشخصی برای تجربه فروشی مشابه با چین در آمریکا و اروپا ندارد.

این مشکل بیشتر متوجه اوپو و ویوو است و تلاش هایی هم که دو کمپانی برای حضور در غرب داشته اند، هنوز نتیجه ای مناسب و دلخواه آنها را در بر نداشته و حتی اینطور که به نظر می رسد، هزینه های فروشگاه های خرده فروشی نیز به آنها فشار آورده است.

هوآوی در 2016 تعداد 139 میلیون موبایل فروخته است

این در حالیست که هوآوی هم در گذشته از تمایل قوی اش برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده موبایل در جهان گفته بود ولی در سه ماهه دوم سال 2017، پیش بینی اش از فروش، 30 میلیون دستگاه اعلام شده در حالی که در دوره مشابه در سال پیش، موفق به فروش 32 میلیون موبایل شده بود. لازم به ذکر است که هوآوی در سال 2016 تعداد 139 میلیون موبایل هوشمند در سراسر جهان به فروش رساند.

هوآوی پیش از این در برخی از ماه ها، فروشی بالاتر از سامسونگ و اپل را تجربه می کرد ولی مشخص نیست که در سال 2017 می تواند دوباره چنین تجربه ای را داشته باشد یا خیر. این برند چینی پیش از این تلاش کرده تا با برخی از محصولات رده بالا و مرغوب خود، قدم به بازار آمریکا بگذارد ولی در میانه راه به سدی برخورد به نام اپراتورهای مخابراتی.

اوپو و ویوو امسال به اهداف فروش خود نمی رسند

در آمریکا اغلب کاربران موبایل های خود را از طریق اپراتورها خریداری می کنند و معمولاً هزینه آن را در قالب اقساط ماهانه پرداخت می کنند. مشکل هوآوی اینجا بود که بسیاری از همین اپراتورهای نامی، تمایل زیادی به فروش محصولات این برند نداشتند؛ تمایلی که البته بیشتر ریشه در سیاست دارد.

اوپو و ویوو در سال 2016 به ترتیب موفق به فروش 99 و 73 میلیون موبایل هوشمند شده اند ولی امسال این دو شرکت که اتفاقا رابطه نزدیکی باهم دارند، می خواهند به فروشی 150 میلیونی دست پیدا کنند ولی تحلیلگران باور دارند که این هدف، در سال جاری چندان خوشبینانه نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان