امیرمسعود عابدین: به نقل از منابع نزدیک، خودروساز آمریکایی شورولت قصد دارد تا نسخه بنزینی مدل محبوب بلیزر را توقف تولید و از سبد محصولات خود حذف کند.
![Chevy Blazer history: from bare-bones convertible to modern EV - Autoblog](/Upload/Public/Content/Images/1403/11/21/0011410474a.jpeg)
شورولت بلیزر از جمله محصولات برجسته این کمپانی به حساب میآید که از سال 1969 به بازار پا گذاشت و حضور ویژهای در بازار خودروی ایران و در نسل دوم خود داشت. جالب است که بدانید شورولت بلیزر به خصوص در نسخه 5 در (سری شورولت سابربن) همچنان یکی از بزرگترین خودروهای موجود در کشورمان به حساب میآید. حالا پس از گذشت 56 سال و هفت نسل از این خودرو، نسخه بنزینی بلیزر به احتمال زیاد امسال به پایان راه میرسد.
فروش این کراساوور در سال گذشته نسبت به 2023، حدود 20 درصد کاهش یافت. شورولت بیشترین بلیزر را در دومین سال تولید خود فروخت که تقریباً به 95000 دستگاه رسید، اما از آن زمان تاکنون هرگز به این سطح از موفقیت نرسیده است. بلیزر در سال 2019 پس از یک غیبت 14 ساله در ایالات متحده به فروش رفت. این خودرو با کادیلاک XT5 و XT6 که ممکن است پس از سال 2025 حذف شوند، یک پلتفرم مشترک دارد.
![شاسیبلند محبوب بلیزر به پایان راه رسید /عکس](/Upload/Public/Content/Images/1403/11/21/0011410552u.jpeg)
شورولت، بلیزر را در کارخانه راموس آریزپه خود در مکزیک تولید میکند، جایی که مجموعهای از خودروهای الکتریکی جنرال موتورز، مانند شورولت بلیزر EV، ایکوناکس EV و کادیلاک اپتیک و هوندا پرولوگ را نیز مونتاژ میکند. Automotive News این هفته گزارش داد که جنرال موتورز یک شیفت کاری را در این کارخانه حذف کرده و آن را به دو شیفت کاهش داده است.
منبع: motor1
227322