دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

تقلب، خیانت و کم‌کاری نشانه دوری از زندگی اهل بیت(ع) است

گروه حوزه‌های علمیه: تقلب، خیانت، کم کاری، ضعف و بی دقتی در تولیدات کشور از مصادیق دوری از سبک زندگی اسلامی است که باید نسبت به رفع آن بکوشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز 9 بهمن در همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اهل بیت(ع) در قم گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی ملهم از نامه تاریخی پیامبر اکرم(ص) به سران و ملوک دوران خویش بود که جای تامل و تکفر دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری این دوره را دوره طلوع اسلام در جهان، دانستند و این نامه نیز بیانگر همین نگاه ایشان است زیرا کسانی که مورد خطاب قرار گرفته‌اند در آینده زمامداران نظام‌های غربی خواهند بود.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهارکرد: امیدواریم در آینده تغییراتی از قبیل تغییراتی که در شرق بوجود آمد رخ دهد.

وی با اشاره به نگاه راهبردی نظام جمهوری اسلامی به سبک زندگی اهل بیت(ع) گفت: سبک زندگی مسلمانان باید منعکس کننده سبک حقیقی زندگی اسلامی باشد.

زندگی جوامع اسلامی متناسب با سیره اهل بیت(ع) نیست

وی افزود: متاسفانه هم اکنون آن‌چیزی که در روابط بین مسلمانان حاکم است و سیرت و سبکی که از زندگی مسلمانان در دنیا منعکس شده است متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی نیست.

وی افزود: نه تنها جوامع اسلامی خود نتوانستند به این شاخص و معیار برسند بلکه دیگران هم سعی کردند که چهره زشتی از زندگی و خط سیر زندگی مسلمانان ارایه دهند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در شاخص‌سازی سبک زندگی اهل بیتی باید به مواردی چون سبک زندگی فردی و اجتماعی و وظایف حاکمان نسبت به مردم و مردم نسبت به حاکمان دقت کرد.

وی افزود: یکی از منابعی که این حوزه شناختی را به راحتی در دسترس ما قرار می‌دهد، رساله الحقوق امام سجاد(ع) است که تمام این حوزه‌ها را مورد نظر قرارداده است.

وی با بیان این مطلب که مسلمانان هنوز به این نقطه نرسیده‌اند که دانش را معیار رفتار خود در جامعه قراردهند یادآور شد: در میان رهبران جوامع اسلامی تنها رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که این حوزه را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت بحث تمدن‌سازی اسلامی گفت: این عرصه نیز مورد تاکید اکید مقام معظم رهبری است که دقیقا بر محور سبک زندگی اهل بیتی(ع) استوار است.

سبک زندگی اهل بیت(ع) به دنیا معرفی شود

اختری گفت: باید سبک زندگی اهل بیتی(ع) را ابتدا در جامعه خود محقق و سپس این زندگی معیار و شاخص را به دنیا عرضه کنیم.

وی تقلب، خیانت، کم کاری، ضعف و بی دقتی در تولیدات را از مصادیق دوری از سبک زندگی اسلامی است ذکر کرد و افزود: این شیوه نظام تولیدی در بردارنده حقیقتی است که در جامعه وجود دارد و اگر این تجارت بدون دروغ و با بهترین کیفیت باشد نشان می‌دهد که چقدر به زندگی اهل بیتی(ع) نزدیک شده‌ایم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: باید فرد و جامعه در یک مسیر اصلاحی حرکت کنند تا بتوانند هم خود اهل بیتی شده و هم بتوانند این مدل را به دنیا عرضه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان