لک‌زایی خبر داد:

انتشار ۴ جلد داستانک درباره زندگی اهل بیت(ع) براساس ۴ هزار حدیث

گروه حوزه‌های علمیه: معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) از تولید چهار داستانک درباره سبک زندگی اهل بیت(ع) براساس چهار هزار روایت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی، معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دبیر برگزاری همایش سبک زندگی اهل بیت(ع) امروز 9 بهمن در این همایش با بیان این نکته که  بیانات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی انگیزه اصلی برگزاری این همایش بود، گفت: مراحل مختلف فراخوان و جلب و جذب آثار از سال 92 آغاز شده است.

وی افزود: پس از ارسال فراخوان، فرایند ارسال و ارتباط‌گیری با مراکز مختلف آغاز و مقالات از سراسر کشور ارسال شد.

لک‌زایی تصریح کرد: انگیزه اصلی این همایش ارایه مدل و زندگی است که اهل بیت(ع) داشتند و به ما نیز برای ادامه حیات به آن امر کرده‌اند تا در زندگی خود پیاده کنیم.

وی اظهارکرد: یکی از مشکلات عمیق ما، این است که هم در معرفی این سبک زندگی ضعف داریم و هم در عمل به همان چه که مشخص و معلوم است.

رئیس همایش سبک زندگی اهل بیت(ع) گفت: در این همایش به دنبال آسیب شناسی و کاربردی کردن این حوزه معرفتی بودیم که و از مهمترین برنامه‌هایی که در این حوزه انجام شد می‌توان به انتشار 4 مجلد داستانک تخصصی در زمینه سبک زندگی اهل بیت(ع) اشاره کرد که این داستانک‌ها از 4هزار حدیث به‌دست آمده است.

دبیر این همایش با اشاره به اهداف همایش تصریح کرد: توصیف و تبیین ابعاد فردی و اجتماعی سبک زندگی اهل بیت(ع)، تلاش برای ترویج الگوی سبگ زندگی اهل بیت(ع) در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، ارائه راهبردها و راهکارهای برآمده از سبک زندگی اهل بیت(ع) برای حل برخی از بحران‌های انسان کنونی معاصر، ایجاد زمینه همدلی میان فرق و مذاهب اسلامی در پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) و پیامبر اعظم(ص) از جمله این محورهاست.

وی تاکید کرد: نقد و بررسی و آسیب شناسی موجود درباره سبک و سیره اهل بیت(ع)، فراهم سازی زمینه پژوهش‌های علمی در ابعاد ناشناخته سبک و سیره اهل بیت(ع) و الهام گیری از اندیشه و سیره اهل بیت(ع) در جامعه سازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی عناوین هفت هدف همایش سبک زندگی است.

وی با بیان اینکه بعد از ارائه فراخوان، 10 پیش نشست برگزار شد، در گزارش آماری از این همایش اظهار داشت: 470 چکیده مقاله و322 مقاله به دبیرخانه واصل شد از این تعداد 46 مقاله در درجه علمی ـ پژوهشی به تایید نهایی هیئت داوران رسید.

لکزایی ادامه داد: 17 مجلد از منشورات است که از این تعداد 5 جلد مجله ویژه‌نامه همایش، یک جلد مجموعه چکیده‌ها، دو جلد مجموعه مقاله‌ها و چهار جلد داستانک است و از سه پایان نامه با موضوع سبک زندگی، یک پایان نامه تایید شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان