علیرضا نوین با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما بدون بهبود کیفیت خدمات به مسافران گفت: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به این امر پاسخگو باشد، اما اقدام عملی از سوی مسئولین برای کنترل این مساله تاکنون صورت نگرفته است.
به گزارش ایلنا، وی در رابطه با افزایش نرخ بلیت هواپیما، گفت: دولت سوخت را ارزانتر از نرخ واقعی در اختیار شرکتهای هواپیمایی قرار میدهد تا آنها خدمات خوبی به مسافران بدهند، اما در عمل چنین چیزی را شاهد نیستیم. شرکتهای هواپیمایی قیمت بلیت را آزاد کردند و بر اساس عرضه و تقاضا قیمتها را تغییر میدهند و خدمات آنها هم خیلی رضایت بخش نیست.
وی افزود: قیمتگذاری در اختیار شرکتهای هواپیمایی است و وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد، اما اقدام عملی از سوی مسئولین برای کنترل این مساله تاکنون صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کمبود تعداد هواپیما را از دیگر مشکلات حوزه هواپیمایی دانست و گفت: طی چند ماه گذشته، بعضی از شرکتها، تعدادی هواپیما خریداری و وارد کشور کردهاند، اما در مجموع 100 هواپیما در خطوط هوایی کشور داریم که فعال هستند در حالی که کشور به 500 فروند هواپیما نیاز دارد. از همین 100 فروند هواپیما حدود 30 درصد همواره نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی از شرکتهای هوایی عنوان میکنند ضررده هستند؛ دلیل آن هم این است که قطعات هواپیماها به خاطر تحریم، باید از طریق واسطهها خریداری شوند که مشکلات خاص خود را دارند و بعضی از شرکتهای هواپیمایی فقط با 5 یا 6 فروند هواپیما کار میکنند و بههمین سبب بعضا پروازهایشان تاخیر دارد.