معاون پژوهش حوزه‌ در پاسخ به ایکنا:

دفتر قرآن و عترت حوزه تعطیل نمی‌شود/ در میان‌رشته‌‌ای ضعیف هستیم

گروه حوزه‌های علمیه: معاون پژوهش حوزه‌های علمیه تأکید کرد: دفتر قرآن و عترت حوزه تعطیل نمی‌شود، بلکه قرار است فعالیت‌های آن منقح‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد، امروز 30 اردیبهشت در نشستی خبری در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر تعطیلی دفتر قرآن و عترت گفت: دفتر تعطیل نشده است و همچنین قصدی هم در کار نیست.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی دفتر برای آن است که برای تنقیح فعالیت‌های آنان تصمیم‌گیری شود و در شورای کارشناسی بررسی بیشتری برای ماموریت‌های آن انجام شود.

عماد تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه بنایی برای تعطیلی ندارد و این دفتر نیز از چنان اتقان و ضرورتی برخوردار است که تعطیل نخواهد شد اما تصمیم بر آن است تا فعالیت‌های آن منظم تر و مسئولیت دقیق آن مشخص شود.

وضعیت نامطلوب میان‌رشته‌ای‌ها

عماد در پاسخ به سؤال دیگر ایکنا مبنی بر وضعیت میان‌رشته‌ای‌ها در حوزه که نامطلوب است، گفت: بینارشته‌ای‌ها کلا در کشور وضع مطلوبی ندارند و این وضع در علوم انسانی و به خصوص حوزه دین علوم انسانی مشهودتر است، ولی تلاش‌هایی برای رفع این نقایص در حال انجام است.

معاون پژوهش حوزه بیان کرد: امسال در جشنواره هفتم علامه حلی 3 اثر بینارشته‌ای داشتیم و در جلسه اخیر شورای گسترش حوزه‌های علمیه مقرر شد تا درختواره دانش در حوزه ناظر به ساحت‌های دانش تهیه شود و یک هفته است که این تصمیم گرفته شده و بعد از آن به سمت تدوین آمایش سرزمینی دانش خواهیم رفت.

وی افزود: با تدوین آمایش سرزمینی دانش حوزه، کم و کاستی‌ها و نقاط قوت بیش از پیش روشن خواهد شد به خصوص در مباحث قرآن و علوم هم بحث و بررسی بیشتری صورت می‌گیرد.

تقویت پژوهش محوری

عماد از تقویت پژوهش‌محوری در آموزش حوزه خبر داد و اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی حوزه مقرر شد تا در نیم سال دوم علاوه بر نیم سال اول که قبلا وجود داشت، یک طلبه در هر نیم سال تحصیلی، یک پژوهش 5 نمره‌ای در یکی از دروس ارایه دهد و در صورت ارایه استاد می‌تواند تا 5 نمره درسی را به او اختصاص دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان