۱۰ فیلم ترسناک که از اتفاقات واقعی الهام گرفته شده‌اند

فیلم زامبی‌ها و داستان مهاجمان بیگانه، فیلم‌های خوبی هستند اما اغلب بخشی از بهترین فیلم‌های ترسناک براساس واقعیت است

10 فیلم ترسناک که از اتفاقات واقعی الهام گرفته شده‌اند

فیلم زامبی‌ها و داستان مهاجمان بیگانه، فیلم‌های خوبی هستند اما اغلب بخشی از بهترین فیلم‌های ترسناک براساس واقعیت است. بعضی از فیلم‌های ترسناک مورد علاقه‌ی ما براساس یا الهام گرفته شده از اتفاقات واقعی هستند. بعضی از این فیلم‌های ترسناک واقعی شامل قاتلان سریالی یا موارد جن‌گیری هستند که در دنیای واقعی رخ داده‌اند. در ادامه در بنیتا با ما همراه باشید.


روانی (Pyscho)- (1960)
به جز هانیبال لِکتر هیچ قاتل سریالی مانند نورمَن بِیتس طبیعی نبود. این صاحب رستوران به ظاهر آرام (ولی در باطن خشن) به هیچ کدام از شخصیت‌های ترسناکی که ببیندگان فیلم قبلا دیده بودند، شباهت نداشت، مگر اینکه قبلا روزنامه خوانده باشند. رمانِ روبرت بلاچ در سال 1959 به شدت از شخصیت قاتل ویسکانسیت اِد گِین الهام گرفته شده که او نیز مانند بیتس لباس زنانه می‌پوشید و آرامگاه مخفی برای مادرش ساخته بود.

 


جن‌گیر (1973)- (The Exorcist)
فیلم جن‌گیر که به عنوان ترسناک‌ترین فیلم ساخته شده معروف است، هنوز هم پیشتازِ همه‌ی فیلم‌های ترسناک و شیطانی است. رمانی که در سال 1971 نوشته شده و فیلم اقتباسی از آن است از داستان پسری به نام رونالد دوِ که در سال 1949 دچار جن‌گیری شده، الهام گرفته شده بود. ویلیام فریدکین کارگردان فیلم برای نشان دادن تصویری واقعی و قوی خاطرات و دستوشته‌های اولین موارد مراسم وحشتناک جن‌گیری را خواند.

 


فیلم کشتار اره‌برقی تگزاس (1974)- (The Texas Chainsaw Massacre)
یکی از دلایلی که فیلم کشتار اره برقی تگزاس را اینقدر ترسناک کرده این است که بینندگان به آسانی می‌توانند تصور کنند در روستایی در اطراف تگزاس در حال رانندگی هستند و ناگهان به دام اعضای خانواده‌ای آدم‌خوار می‌افتند. برخلاف تصور شما این فیلم دقیقا براساس واقعیت نبود اما شخصیت صورت چرمی و بعضی عناصر داستان ار اِد گین الهام گرفته شده بود.

 


روح خبیث (1982)- (Poltergeist)
مانند بسیاری از بهترین فیلم‌های استیون اسپیلبرگ که او مستقیما کارگردانی نکرده این فیلم نیز فیلمی جذاب و ترسناک است که داستان خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کنند اما این خانه جدید ارواح خبیث زیادی دارد. این فیلم از زندگی واقعی خانواده‌ی هرمان الهام گرفته شده که ظاهرا در اوایل سال 1958 به خانه‌شان در لانگ ایلند که مرکز ارواح بود نقل مکان کردند.
همچنین فیلم روح خبیث به دلیل اتفاقات پس از انتشار آن به عنوان فیلمی شوم معروف شد. چندین بازیگر آن از جمله دومینیک دان و هدر اوروک به طرز غم‌انگیزی خیلی زود از دنیا رفتند و بعضی تصور کردند تولید این فیلم نفرین شده بود.

 


کابوس خیابان اِلم (1984)- (A Nightmare on Elm Street)
این فیلم که داستان روح کودکی مرده است که نوجوانان را در خواب شکار کرده و به قتل می‌رساند غیرواقعی به نظر می‌رسد اما این فیلم و فیلم‌هایی ساخته شده پس از آن براساس داستان واقعی هستند. کارگردان آن وِس کراوِن پس از خواندن داستانی در دهه‌ی 1970 این فیلم کلاسیک را ساخت، در آن داستان گروهی از مهاجران خمِر کابوسی شبانه می‌دیدند و تعدادی از آن‌ها به طرز مرموزی در خواب می‌مردند.

 


دراکولای برام اِستوکِر (1992)- (Bram Stoker’s Dracula)
کنت دراکولا یکی از نمادی‌ترین شخصیت‌های داستانی هر ژانری است. بسیاری از جنبه‌های جالب شخصیت کنت به عنوان فردی منفور، نفرین شده‌ و جاویدان از زندگی واقعی شاهزاده والاچیا ولاد الهام گرفته شده است. ولاد قهرمانی محلی در رومانی مدرن است که به دلیل تشنه به خون بودنش از او می‌ترسند و همچنین به دلیل نقش او در محافظت از اروپا در مقابل مهاجمان شرقی مورد علاقه‌ی مردم است.

 


گرسنه (1999)- (Ravenous)

سال 1990 یکی از سال‌های شگفت‌انگیز برای فیلم‌های ترسناک بود و جای تاسف دارد که فیلم «گرسنه» به اندازه‌ی فیلم‌های «حس ششم» و «پروژه‌ی جادوگر بِلر» مود توجه قرار نگرفت. این فیلم از دو داستان مهمانی شوم دانر در دهه‌ی 1840 و آلفرد پاکر جوینده‌ی طلا در سال 1876 الهام گرفته شده است. تصور نمی‌کنیم پاکر با نیروی شیطانی که از خوردن گوشت تازه‌ی همراهانش به دست آورده برگشته باشد اما به راحتی می‌توان در فیلم دید که داستان جالب او اتفاقات فیلم و شخصیت اصلی فیلم (رابرت کارلیل) را شکل می‌دهد.

 


جِن‌گیری اِمیلی رُز (2005)- (The Exorcism of Emily Rose)
فیلم جن‌گیری امیلی رز یکی از بهترین فیلم‌های مدرنِ جن‌گیری است. این مسئله تاحدودی به دلیل ترکیب کردن حوادث ترسناک و شیطانی سنتی با کشمکشی است که در آن یک وکیل آگنوستیک (لورا لینِی) از جن‌گیری (تام ویلکینسون) به اتهام قتل غیرعمد دفاع می‌کند.
مانند فیلم جن‌گیر، امیلی رز نیز از اتفاقات واقعی الهام گرفته شده است. متن فیلمنامه از داستان آنِلیزِ میشل زن کاتولیک آلمانی الهام گرفته شده که بعد از تلاش دو کشیش برای انجام جن‌گیری با استفاده از داروهای روانگردان می‌میرد.

 


شکار در کانکتیکوت (2009)- (The Haunting in Connecticut)
این فیلم ترسناک وقتی در سال 2009 نمایش داده شد چیز جدیدی برای ارائه نداشت و جریان ثابتی از اتفاقات ترسناک به همراه بازی متوسط بازیگران بود. یک بار دیگر این مسئله که فیلم از اتفاقات واقعی الهام گرفته شده به کمک آن آمد (اگرچه صحت این اتفاقات اغلب مورد تردید است). فیلم براساس داستان خانواده‌ی اِسنِدِکر در سال 1986 بود که به خانه‌ای که در گذشته سردخانه بود منتقل شده و با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شوند.

 


احضار (2013) - (The Conjuring)
فیلم ترسناک جیمز وان بر اساس تحقیقات دو محقق مسائل ماورالطبیعه با نام‌های اِد و لوراین وارِن روی یک موضوع عجیب و البته غیرقابل باور بود. پس از اکران فیلم منتقدان و تماشاگران سوالات زیادی درباره‌ی آن داشتند، به دنبال آن فیلم آنابل در سال 2014  ساخته شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان