معرفی خانم های موفق ایرانی در سراسر دنیا؛ ماریا خرسند

ماریا خرسند مادر تکنولوژی بلوتوث، عضو هیئت مدیره شرکت اریکسون و مدیرعامل شرکت سخت افزاری دل است. گزارش بنیتا را برای خواندن زندگینامه او از دست ندهید.

معرفی خانم های موفق ایرانی در سراسر دنیا؛ ماریا خرسند

همه خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است. همانطور که می‌دانید مسیر رسیدن به موفقیت سخت است به گونه‌ای که بسیاری از افراد در نیمه‌های راه از رسیدن به اهدافشان دست می‌کشند و همه چیز را رها می‌کنند. اما باید بدانید که شما در این مسیر تنها نیستید و می‌توانید با الهام گرفتن از داستان زندگی افراد موفق، مسیر را برای خودتان هموار کنید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چون خانم هستید نمی‌توانید بعضی از کارها را انجام دهید؟ ما در این سری از مجموعه مقالات سعی داریم تا با معرفی خانم‌های موفق ایرانی در سراسر دنیا، طرز تفکر شما را تغییر بدهیم و نشان دهیم که با داشتن یک روحیه تسلیم ناپذیر می‌توانید به همه اهداف خود در زندگی برسید. در این قسمت زندگینامه خانم ماریا خرسند، مادر تکنولوژی بلوتوث را به شما معرفی می‌کنیم، پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

ماریا خرسندCredit: SOS Alarm

تحصیلات

ماریا خرسند در سال 1336 در شهر ساری متولد شد و در سن 15 سالگی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. او در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کرد و مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه فولرتون کالیفرنیا دریافت کرد. 

فعالیت‌های تجاری

او با همسر خود در دوران تحصیل آشنا شد و بعد از کسب تجربه کاری در شرکت‌های نفتی و کامپیوتری آمریکا به همراه همسرش در سال 1366 به سوئد مهاجرت کرد و در شرکت اریکسون استخدام شد. جالب است بدانید او در زمانی که عضو هیئت مدیره این شرکت بود، ریاست پروژه بلوتوث را بر عهده داشت و به همین دلیل او را بنیان‌گذار و مادر این تکنولوژی می‌دانند. امروزه همه ما در تلفن‌های همراه خود از این تکنولوژی استفاده می‌کنیم و دانستن این موضوع که مبدع آن یک بانوی ایرانی است باعث افتخار و سربلندی است. 

 ماریا خرسند در حال حاضر یکی از مدیران مشهور صنعت آی‌تی جهان به شمار می‌رود و مدیر عامل شرکت تولید سخت افزار دِل (Dell) است. او از معدود خانم‌های ایرانی فعال و موفق در این رشته است.

منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان