اختصاصی المپیک-بازگشت چکش آهنین بعد از ۳۲ سال و قهرمان کردن والیبال چین در ریو

لانگ پینگ، قهرمان سابق والیبال چین، بعد از سالها زندگی و مربیگری درآمریکا، هدایت تیم والیبال بانوان چین را در دست گرفت و توانست با شاگردانش به مدال طلای المپیک ریو۲۰۱۶ دست بیابد.

اختصاصی المپیک-بازگشت چکش آهنین بعد از 32 سال و قهرمان کردن والیبال چین در ریو

المپیکلانگ پینگ، چهره سرشناسی در ورزش چین است. او یکی از والیبالیستهای سرشناس تیم بانوان چین دردهه 1980 میلادی بود که در آن دوره افتخارات زیادی را برای ورزش بانوان چین کسب کرد و در این کشور به او لقب "چکش آهنین" را داده اند. حالا چکش آهنین بعد از 32 سال توانست تا بار دیگر  این بار در قامت سرمربی والیبال بانوان چین برای این کشور افتخار کسب کند.

چکش آهنین چینی ها، یکی از آن دسته ورزشکارانی است که همراه با خانم لی نینگ، ژیمناست قدیمی آنها، اولین افتخارات ورزشی را برای کشورشان، آن هم بعد از انزوایی سیاسی که ناشی از انقلاب فرهنگی در چین بود به ارمغان آوردند و خانم پینگ، حالا بعد از 32 سال دوباره توانست چین را به مدال ارزشمند دیگری برساند. تیم والیبال بانوان چین در بازی فینال المپیک 2016 ریو موفق شد تا صربستان را شکست دهد و به مدال طلا دست بیابد و چینی ها بدون هیچ تردیدی، این مدال را مدیون خانم لانگ هستند. قطعا او هم بعد از کسب این مدال خوشرنگ، به یاد تیمی که در المپیک سال 1984 لس آنجلس لیدری آن را برعهده داشت افتاده است. آن دوره هم والیبال بانوان چین توانسته بود تا مدال طلای آن دوره از بازیهای المپیک را کسب کند.

این نقطه بازگشت والیبال زنان چین است که مدتها بعد از سالهای درخشان دهه 1980، دوباره به قله موفقیت بازگشته. این تیم درسالهای 1982 و1986 قهرمان دنیا شده بود و در المپیک 1988 سئول هم به مدال برنز رسیده بود و درتمامی این موفقیتها خانم پینگ نقش پررنگی به عنوان بازیکن و مهره اصلی تیمش داشت. در دهه های اخیر، بانوان والیبالیست کوبا، برزیل و روسیه حرف اول را دراین رشته ورزشی می زدند ولی خانم لانگ 55 ساله که در چین محبوبیت ویژه ای دارد بعد از مدتی فعالیت درکشورهای خارجی، به کشورش بازگشت و هدایت تیم ملی والیبال زنان کشورش را در دست گرفت.

المپیکاو 15 سال در آمریکا زندگی می کرد و در این کشور به سرمربیگری می پرداخت و در تمام رده های سنی این مسئولیت را دنبال کرد و حتی مدتی سرمربی تیم والیبال زنان آمریکا بود؛ اما هرگز اصلیتش را فراموش نکرد و در شرایطی که کمتر کسی فکرش را می کرد، به چین بازگشت و تیم ملی کشورش را به افتخاری بزرگ رساند.

خانم لانگ در زمان حضور روی نیمکت مربیگری تیم والیبال زنان آمریکا، این تیم را به مدال نقره المپیک 2008 پکن رساند. در آن دوره، خانم لانگ کار سختی را تجربه کرد و مجبور شد تا تیمش را مقابل تیم سرزمین مادری هدایت کند. رسانه های چینی به آن بازی لقب "نبردصلح" را دادند و آمریکاییها در آن بازی به سختی توانستند از سد چین عبور کنند. روسای جمهور دو کشور چین و آمریکا هم برای تماشای بازی والیبال بانوان دوتیم، به سالن آمده بودند و 250 میلیون نفر از طریق تلویزیون آن مسابقه را تماشا کردند. اما با این وجود، حتی سرسخت ترین هوادار چینی هم او را خائن ننامید و درجریان بازی لانگ به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت و حتی یکی از افرادی بود که چند ماه مانده به آغاز المپیک پکن، به صورت افتخاری مشعل المپیک را حمل کرد.

حالا و 8سال بعد، او با کسب مدال طلای والیبال زنان در المپیک2016 برای تیم ملی کشورش، ملی گرایی اش را ثابت کرد. چکش آهنین چینی ها بعد از 32 سال غرور و افتخار را به کشورش بازگرداند و دوباره خوش رنگ ترین مدال المپیک را این بار در المپیک 2016 ریو، برای سرزمین مادری فتح کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان