۷ رسوایی المپیک در سال های اخیر [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

مسابقات المپیک همیشه با حوادث و جریانات شگفتی مواجه می شود که برخی از آنها شیرین و به یاد ماندنی بوده و برخی دیگر به نوعی رسوایی به حساب می آیند.برای مثال حادثه ای که برای  شناگر آمریکایی، Ryan Lochte و هم تیمی هایش رخ داد را می توان نام برد.

7 رسوایی المپیک در سال های اخیر [ویژه المپیک ریو 2016]

scandal
مسابقات المپیک همیشه با حوادث و جریانات شگفتی مواجه می شود که برخی از آنها شیرین و به یاد ماندنی بوده و برخی دیگر به نوعی رسوایی به حساب می آیند.برای مثال حادثه ای که برای  شناگر آمریکایی، Ryan Lochte و هم تیمی هایش رخ داد را می توان نام برد و لازم به ذکر است که آنها هم چنان تحت بازجویی در خصوص حادثه ی سرقت مسلحانه ایی که در ریو رخ داد قرار دارند.
در این مطلب به شرح 7 رسوایی که جهان ورزش را تا سالها لرزاند میپردازیم:


scandal1

Nancy Kerrigan و  Tonya Harding دو ورزشکاری هستند که نام آنها به عنوان "کتک کارها"در دنیا مطرح شده است. آنها یک بار مسابقات اسکیت نمایشی را تبدیل به یک ملودرام احساسی کردند.درواقع Harding در حالی مشاهده شد که به Kerrigan حمله کرده و با این کار قصد داشته تا شانس پیروزی اش در مسابقات المپیک را بالا ببرد.با این حال ورزشکار آسیب دیده برای بازی های المپیک زمستانه 1994 بهبود پیدا کرد و موفق به کسب مدال نقره شد و این درحالی بود که Harding تنها موفق به کسب مقام هشتم شد.نتیجه این کار طرد شدن Harding از سوی جامعه اسکیت نمایشی آمریکا در تمام زندگی اش شد.

 

scandal 2

دوپینگ کردن  دوچرخه سوار، Lance Armstrong، باعث شد که در دنیای ورزش دوچرخه سواری کاملا بی اعتبار شود .او بین سال های 1999 تا 2005 ، هفت مرتبه در مسابقات تور فرانسه  شرکت کرده بود .کمیته المپیک مدال برنز او را که در سال 2000 در سیدنی کسب کرده بود لغو کرد.او در سال 2013 در یک مصاحبه گفت : من قصد دارم بقیه روزهای زندگیم را صرف جلب اعتماد مردم و عذرخواهی از آنها کنم.

 

scandal3

شناگر تیم آمریکا، Lilly King بعد از آنکه در مسابقه 100 متر قورباغه  در ریو برنده شد انگشت خودرا برای حریف روس خود تکان داد. البته باید گفت که این کار ابتدا توسط شناگر روس  Yulia Efimova که در ابتدا متهم به دوپینگ بود در رختکن پیش از مسابقات انجام شد. King می گوید: من امیدوارم که همیشه فضای پاکی برای ورزش ایجاد شود.

 

scandal4

شاید بتوان این حادثه را از نمادی ترین حوادث تاریخ المپیک نام برد.برندگان مدال طلا و برنز مسابقات دوسرعت،  Tommie Smith و John Carlos ، در سال 1968 بعداز اهدای مدال یکی از دستهایشان را مشت کرده و در حالی که دستکش سیاه به دست داشتند بالا بردند و به این طریق قدرت هم بستگی سیاه پوستان را به نمایش گذاشتند.این کار با انتقاد سیاسی بسیاری مواجه شد.
پس از آن روز این  ورزشکاران از بازی های کمیته بین المللی المپیک حذف شدند اما این عملکرد آنها در اعتراض به تبعیضات نژاد پرستانه ، هم چنان در ذهن ها باقی مانده است.

scandal5

تحقیقات پلیس در طول مسابقات المپیک امسال حقایقی را درمورد  شکایات مبنی بر سوء استفاده های جنسی توسط مربیان  آشکار کرد که تیم ژیمناستیک آمریکا از آن چشم پوشی می کرد.سوابق نشان می دهد که سازمان، مدارکی را برای چهار شکایت دیگر مبنی بر سوء استفاده جنسی به ثبت رسانده است و بیش از 50 مورد دیگرکه هیچ یک تا به حال گزارش نشده است.یک مورد خاص در جورجیا بیان می کند که شخص به مدت 7 سال توسط مربی مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گرفته است.

 

scandal6

ورزشکار سابق در رشته دو میدانی  و ستاره بسکتبال  و برنده 3 مدال طلا و دو برونز  در المپیک 2000 سیدنی ، Marion Jones، بعد از اعتراف به مصرف استروئید در سال 2007 از کسب مدال محروم شد.او همچنین به جرم جعل چک و همچنین حمل و مصرف مواد مخدر به شش ماه زندان محکوم شد.

 

scandal8

در سال 1998 ، تعدادی از اعضای کمیته بین المللی المپیک متهم به گرفتن رشوه از Salt Lake City در جریان ساخت Utah Olympic شدند.آنها در واقع مشغول تشکیل کمیته ای بودند تا مزایده مربوط به مسابقات زمستانی 2002 را از آن خود کنند و نتیجه آن مبلغ 1.2 میلیون دلار بود که صرف خدمات پزشکی رایگان، تعطیلات افراطی ، خرید های بی رویه  و مبادلات املاکی و ...شد.درنتیجه تحقیقات آغاز شد و حاصل آن آشکار شدن هدیه هایی بود که مقامات رسمی مسابقات المپیک در سال های 1998 و 2000 بدست آورده بودند.

 

مقالات مرتبط

اختصاصی المپیک-تماشاچی ویژه بسکتبال ریو : خواننده "گانگام استایل"یا رهبر کره شمالی؟

rio2016-special-moments

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان