۵ غذایی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند

شاید باورتان نشود اما یکسری مواد غذایی هستند که نه تنها خوشمزه هستند بلکه باعث افزایش سوخت و ساز و در نتیجه لاغری می‌شوند. گزارش بنیتا را در این مورد بخوانید.

5 غذایی که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند

این غذاهای معجزه آسا نه تنها مزه خیلی خوبی دارند بلکه متابولیسم یا سوخت و ساز بدن شما را نیز بالا می‌برند. در نتیجه با خوردنشان می‌توانید وزن کم کرده و به سایز دلخواه خود برسید. با بنیتا همراه باشید تا آن‌ها را باهم بررسی کنیم.

1- ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از امگا-3، اسیدهای چرب و پروتئین است. این ماده غذایی در صدر لیست سالم‌ترین غذاها قرار دارد. همچنین منبع سرشار سلنیوم، نیاسین و ویتامین ب12 است.

2- بادام

چون این آجیل سیر کننده است بنابراین خوردن یک مشت از آن، یکی از بهترین و سالم‌ترین راه‌ها برای برطرف کردن احساس گرسنگی بدون نیاز به پرخوری است. همچنین این ماده غذایی سرشار از کالری‌های سالم بوده به طوری که بخش اعظم آن صرف تامین انرژی شده و فقط مقدار کمی از آن به چربی تبدیل می‌شود.

3- بوقلمون

این ماده غذایی به طور طبیعی حاوی مقدار کمی چربی و مقدار زیادی اسید فولیک، ویتامین ب، ب1 و ب6 است. بوقلمون یک رژیم رویایی است. پروتئین سرشار این ماده غذایی به ساخت ماهیچه‌ها کمک کرده و بعد از انجام تمرینات ورزشی به بازسازی آن‌ها کمک می‌کند.

اسفناج

4- اسفناج

برگ‌های سبز، سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌های آ،ب2، سی و کا هستند. همچنین اسفناج سرشار از منیزیم، فولات، آهن و کلسیم است. این ماده غذایی چون خیلی مغذی است، بدون اینکه چاق کند، احساس سیری در شما به وجود می‌آورد. 

5- توت فرنگی

این تنقلات شیرین حاوی آنتوسیانین هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که آنتوسیانین باعث عدم شکل گیری سلول‌های چربی داخل بدن می‌شود. اگر به دنبال دلایل بیشتری برای خوردن آن‌ها هستید، باید بگوییم که این مواد غذایی حاوی آنزیم‌های گوارشی هستند که مانع جذب چربی و نشاسته می‌شوند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان