روزگار دهه شصتی ها با این‌ها گذشت

بچه های دهه ی شصتی بازی ها و سرگرمی های جالبی داشتند. بعضی از این بازی ها را در بنیتا ببینید.

روزگار دهه شصتی ها با این‌ها گذشت

ما دهه‌ی شصتیم، نسل سوخته‌ایم، هیچی از زندگی نفهمیدم و غیره و غیره و غیره. این‌ها حرف‌هایی است که معمولا از دهه‌ شصتی‌ها می‌شنویم یا می‌شنوید(خود بنده‌ی حقیر نگارنده نیز، دهه‌ی شصتی هستم). از خاطرات و بازی‌هایشان می‌گویند و چنان با آب و تاب تعریف می‌کنند که هرکه می‌شنود، به زمین و زمان و روزگار و تاریخ فحش می‌دهد که چرا 10 یا 15 یا 20 سال دیرتر به دنیا آمده‌اند و از آن همه لذت محروم شدند. حالا ما در بنیتا قصد داریم برخی از سرگرمی‌های آن دوران را برای آن دورانی‌ها، یادآوری کنیم و در معرض قضاوت این دورانی‌ها قرار دهیم تا تصمیم بگیرند که آیا تاریخ سزاوار نفرین این جماعت هست یا نه؟ از هر دهه‌ای که هستید با بنیتا همراه باشید.

بازی های دهه شصتی

نه واقعا خداوکیلی این هم شد تفریح که به آن افتخار کنیم!؟ نشستن جلوی پنکه و هاااااا کردن

بازی های دهه شصتی

اگر از این دوربین‌های پولاروید داشتید دیگر خیلی لاکچری(تجملی) بودید.

بازی های دهه شصتی

هیبت و عظمتش خیلی نگیرتتان! همیشه نوار کاست را جمع می‌کرد و  شما خودکار لازم می‌شدید. کلماتی را هم که از دهان خواننده خارج می‌شد را هم باید حدس می‌زدید. نویزش قابل تحمل نبود!

بازی های دهه شصتی

اگر شما از این کارت‌ها داشتید، علاوه بر باحال بودن، یک کارشناس فوتبال، در سطح بین‌المللی هم بودید.

بازی های دهه شصتی

این هم از دسته‌ی لاکچری‌جات محسوب می‌شد. بعضی از این لیزرها، خیلی لاکچری‌تر بودند و تعداد کلاهک های بیشتر و متنوع‌تری داشتند. از عکس سرخپوست‌ها گرفته تا جملات بی‌تربیتی مثل(I love you)!

بازی های دهه شصتی

از کسانی که با این بازی آشنایی دارند خواهشمندیم اطلاعاتشان را در اختیار ما قرار دهند.

بازی های دهه شصتی

خلاقیتی که در این کار است، ستودنی است.

بازی های دهه شصتی

این هزارسازه‌ها چندین کارکرد داشتند؛ مشغول کردن بچه برای چند ساعت و جلوگیری از رفتن او به کوچه در ساعات مختلف شبانه‌روز، افزایش خلاقیت او و نیز  بی نیاز کردن بچه از اسباب بازی به مدت مدید.

بازی های دهه شصتی

کسانی که میکرو داشتند، آخرِ تکنولوژی بودند. تفنگ این میکرو به مرور به‌روز می‌شد. مثلا اگر پشت به تلویزیون بودید و رو به دیوار هم شلیک می‌کردید، با احتمال 99٪ به هدف می‌زدید.

بازی های دهه شصتی

اوج آمال و آرزوهای یک دهه شصتی، بردن آن بادکنک نارنجی رنگ بزرگ بود که معمولا به پسر صاحب بقالی می‌رسید. خیلی شانس خوبی داشت گویا.

بازی های دهه شصتی

دستگاه سگا انقلابی در بازی‌های کامپیوتری آن دوران بود.

بازی های دهه شصتی

هر کسی از این کارت‌ها دارد، بنده خریدارم.

بازی های دهه شصتی

نسل اولیه‌ی مکعب روبیک!

تیله‌بازی در کوچه، خاطره‌ی مشترک تمام بچه‌های دهه شصتی است.

بازی های دهه شصتی

لذتی که گوش دادن به این کاست‌ها، تنها می‌توان با لذت گوش دادن به این کاست‌ها برابر دانست. البته بچه های این دهه تا جای ممکن از این وسیله استفاده می کردند. مثلا یکی از تفریح های بچه های این دهه، این بود که از این کاست ها به عنوان دومینو استفاده می کردند و دو ساعت همه رو مرتب و منظم پشت هم می چیدند و آخر سر، اولین کاست را هل می دادند تا بقیه بریزند و با این حرکت کلی کیف می کردند.

بازی های دهه شصتی

آتاری وسیله‌ی تکنولوژیکی بود که تقریبا هر بچه‌ای با مقداری راه رفتن روی اعصاب پدر، می‌توانست به آن دست یابد. البته باید با خط قرمز اعصاب پدر آشنایی می‌داشت وگرنه به جای آتاری با کمربند روبرو می‌شد.

بازی های دهه شصتی

لذت پرواز را می‌شد با این آتاری دستی تجربه کرد. این وسیله مورد علاقه‌ی همان خانمِ همکارِخوب پارکِ دوبل کنِ بنده، در مطلب مربوط به دل نوشته‌های پشت وانتی است که می‌توانید در بنیتا بخوانید.

منبع: بنیتا

 

مقالات مرتبط

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان