ماهان شبکه ایرانیان

۵ عادت بد مربوط به خوابیدن که برای سلامتی و شادابی شما مضرند

حالا وقت آن رسیده که زمان خوابیدن و بیدار شدنتان را از نو تعیین کنید و عادات بد خوابیدنتان را کنار بگذارید. در اینجا ۵ عادت بد مربوط به خوابیدن را معرفی می‌کنیم. در ادامه‌ی این مطلب با بنیتا همراه باشید.

اگر فکر می‌کنید 8 ساعت خوابیدن در شبانه روز، همه مشکلات خواب شما را حل می‌کند، اشتباه کرده‌اید! علاوه بر خواب کافی، خواب خوب نیز مهم است.

حالا وقت آن رسیده که زمان خوابیدن و بیدار شدنتان را از نو تعیین کنید و عادات بد خوابیدنتان را کنار بگذارید. در اینجا 5 عادت بد مربوط به خوابیدن را معرفی می‌کنیم. در ادامه‌ی این مطلب با بنیتا همراه باشید.

عادت های مربوط به خوابیدن

Photo by South_agency/Getty Images

1- به رختخواب نرفتن در زمانی مشخص

چرخه خوابیدن یک فرد به طور متوسط 90 دقیقه است. بنابراین اگر برای خواب‌تان برنامه‌ریزی کنید و در بازه‌های زمانی 90 دقیقه‌ای به خواب بروید، هر روز شادتر و باروحیه‌تر از خواب بیدار می‌شوید. منظور از بازه‌های زمانی این است که مثلأ اگر بخواهید ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوید، باید در یکی از ساعت‌های 9، 10:30، 12، 13:30 به خواب رفته باشید.

وب‌سایت Sleepyti.me به‌راحتی زمان خوابیدنتان را محاسبه می‌کند.

2- کنار نکشیدن پرده‌های اتاق خواب

نور طبیعی، چرخه خواب و بیداری بدنتان را حفظ می‌کند. اگر اغلب با احساس خستگی و ضعف و بی‌حالی از خواب بیدار می‌شوید، به این خاطر است که اتاقتان را تاریک کرده‌اید و پرده‌ها را کشیده‌اید. بنابراین قبل از این‌که به رختخواب بروید پرده‌ها را کنار بزنید و اجازه دهید طلوع آفتاب، بدنتان را به طور طبیعی بیدار کند.

3- استفاده از تلفن همراه در رختخواب

ممکن است فقط بعد از کار و قبل از خواب وقت داشته باشید که به رسانه‌های اجتماعی و تماشای فیلم‌ها سر بزنید. اما اگر قبل از خواب هر صفحه نمایشی از جمله تلفن همراه یا تبلت را از خود دور کنید، انرژی بیشتری در صبح دارید.

4- مرتب نکردن رختخواب بعد از بیدار شدن

مرتب کردن رختخواب (یا تخت‌خواب) یکی از عادات کلیدی است که می‌تواند بازدهی بهتر، احساس راحتی و زندگی شادتری را برای شما رقم بزند.

5- اجرا نکردن زمان‌بندی خواب و بیداری در تعطیلات

در این‌جا ایده‌های عالی‌ای برای رفتن به رختخواب و شادتر بیدار شدن وجود دارد، اما هر بار که شما در تعطیلات می‌خوابید و در زمان مشخص روزهای قبل، بیدار نمی‌شوید، کل سیستم بدنتان را ریست می‌کنید.

همه عادات جدیدی که در بالا یاد گرفته‌اید را در روزهای تعطیل نیز اجرا کنید.

 

مقالات مرتبط

چرا کمبود خواب برای سلامتی شما مضر است؟

Lack-of-sleep


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان