۱۰ ایده خوب وجذاب برای دکوراسیون اتاق نوجوانان-بخش اول

1- رنگ‌ها:

قطعا برای شما هم این سوال پیش می‌آید که اتاق کودکان مدرسه ای‌تان را چطور تزئین کنید. باید این را بدانید که قبل از انجام هرکاری، پرسیدن نظر و سلیقه کودک‌تان از هر چیزی مهم‌تر است. اما در کل دکوراسیون اتاق کودکان و نوجوانان اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست و فقط باید چند نکته مهم از جمله مدل چینش وسایل، استفاده از رنگ‌ها و بهره گیری از نور مناسب را مدنظر داشته باشید. در این گزارش می‌توانید تصاویری از اتاق‌های کودکان و نوجوانان را مشاهده کنید و با دیدن این عکس‌ها، پاسخ اکثر سوالات‌تان در این باره را خواهید گرفت. در عین حال ما نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که با پیاده سازی آنها، اتاق به مراتب بزرگ‌تر به نظر برسد. این بخش اول این گزارش دو قسمتی است:

1- رنگ‌ها:

در یک سو دیوارها و سقف ها قرار دارند. حالت ایده آل این است که از رنگ‌های شفاف و روشنی استفاده کنید که نور را بازتاب دهند. رنگ سفید بهترین رنگ ممکن است؛ چون می‌تواند فضا را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان دهد، ولی ممکن است رنگ سفید از نظر شما بیش از حد ساده و یکنواخت به نظر برسد. از همین رو می‌توانید رنگ سفید را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید و بعد از تناژهای مختلف رنگی در جزئیات دکوراسیون و یا وسایل اتاق استفاده کنید. رنگ‌هایی با تناژ خنثی هم گزینه بدی نیستند ولی باید این را درنظر داشته باشید که نباید در دکوراسیون اتاق، چندین و چند رنگ را با هم ترکیب کرد؛ چون این ترکیب رنگ ممکن است حسی خسته کننده بدهد. شاید بهتر باشد که یک رنگ خاص را انتخاب کنید و یک مبل یا یک وسیله بزرگ و برجسته را با آن رنگ خریداری کنید.

2-اثاثیه:

نکته مهم دیگر در دکوراسیون اتاق کودکان و نوجوانان، تعدد وسایل و اثاثیه و نحوه چینش آن‌ها در اتاق است. سعی کنید حداقل وسایل ممکن را تهیه کرده و هیچ وقت وسایل سایز بزرگ نخرید. وسایلی با طرح‌های ساده و با خطوط صاف، برای طراحی یک اتاق کوچک ایده آل هستند. درعین حال در هنگام خرید وسایل توجه کنید که رنگ آن‌ها با سایر وسایل اتاق جور باشند. بدین ترتیب می‌توانید سال‌ها از این وسایل درکنار هم استفاده کنید.

3- نور:

وجود نور کافی در یک اتاق باعث می‌شود که آن اتاق بزرگ‌تر از اندازه واقعی‌اش به نظر برسد. ما به نور طبیعی نیاز داریم ولی دربرخی مناطق استراتژیک به نور مصنوعی نیز نیاز است. اگر نوری سفید از سقف بتابد و در گوشه‌های اتاق نیز از نور مصنوعی برخوردار باشیم، دیوارها دورتر از آنچه هستند، به نظر می‌رسند. خیلی بهتر است که چندین منبع تامین نور، به جای یک منبع داشته باشیم و اگر وسیله‌ای در اتاق هست که باید به آن توجه بیشتری شود، می‌توان از نورنقطه ای نیز بهره برد.

4- پرده اتاق:

همان‌طور که در نکته قبل گفتیم نور طبیعی واقعا حیاتی است؛ از همین رو شاید بهتر باشد که از پرده‌های ضخیم و تیره رنگ استفاده نکنیم. بهتر این است که برای خرید پرده به سراغ پارچه‌هایی نازک مثل ارگانزا، ابریشم و یا کتانی برویم. پرده‌هایی ظریف را انتخاب کنید و به سراغ رنگ‌هایی نه چندان تیره بروید. ترجیحا بهتر است که روی پرده‌ها نقش ونگارهای بزرگی هم چاپ نشده باشد. استفاده از پرده‌های شفاف هم گزینه خوبی برای اتاق کودکان ونوجوانان است.

5- عمق دادن یا بازتاب:

این هم از آن جمله راه‌هایی است که می‌توان برای دکوراسیون اتاق کودکان و نوجوانان انتخاب کرد. همان‌طورکه می‌دانیم، آئینه ها به خوبی این نقش را ایفا می‌کنند. این روزها استفاده از شیشه‌های طرح‌دار که به اتاق عمق می‌دهند نیز خیلی مد شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان