۲۰ توصیه برای داشتن پوششی مناسب در محل کار

نیکول ویلیامز، یک متخصص کاری در لینکدین، می‌گوید مشکل موجود با ظاهر این است که ناخودآگاه نحوه عملکرد را، چه صحیح و یا چه غلط، منتقل می‌کند. حتی اگر رئیس شما تصوری نادرست از شما نداشته باشد، ظاهر غلط شما می‌تواند این تصور را به او، به شکل کاملاً ناخودآگاه، منتقل کند.

چه دوست داشته باشید یا خیر، ظاهر نقشی مهم در موفقیت شما در دنیای مدرن کاری ایفا می‌کند.

نیکول ویلیامز، یک متخصص کاری در لینکدین، می‌گوید مشکل موجود با ظاهر این است که ناخودآگاه نحوه عملکرد را، چه صحیح و یا چه غلط، منتقل می‌کند. حتی اگر رئیس شما تصوری نادرست از شما نداشته باشد، ظاهر غلط شما می‌تواند این تصور را به او، به شکل کاملاً ناخودآگاه، منتقل کند.

زمانی که ظاهر مرتبی ندارید، پذیرفته نشده و مورد استقبال قرار نمی‌گیرید. حتی تا جایی که این ظاهر می‌تواند به شانس موفقیت شما برای ترفیع شغلی لطمه وارد کند.

در دنیای کاری امروزی پوشیدن لباس‌های غیررسمی به‌طور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن است. ازاین‌رو درک قوانین مربوط به‌ظاهر کمی دشوار به نظر می‌رسد. با بنیتا همراه شوید تا نظر کارشناسان دراین‌باره را جویا شده و از 20 قانون مهم پوشش مناسب مطلع شوید.

توصیه‌های عمومی

1. متوجه شوید که چه چیزی در صنعت کاری شما مناسب است

باربارا پَچِر، مربی کلاس آداب معاشرت می‌گوید هر فردی رفتار مختص به خود را دارد. برای مثال ممکن است شما علاقه به پوشیدن تی‌شرت داشته باشید، اما لباس رسمی را ترجیح ندهید. اگر شرکت شما دارای اصول پوششی خاصی است از آن پیروی کنید.

2. مطمئن شوید که لباستان مناسب است

این موضوع ممکن است واضح باشد، اما بسیاری آن را اشتباه متوجه می‌شوند. اگر لباس‌های شما خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشند، در تن شما خوب به نظر نمی‌رسند. اطمینان از یک پوشش مناسب به‌تمامی چیزهایی که شما می‌پوشید بستگی دارد. پچر می‌گوید یک مصاحبه‌کننده به من می‌گفت که به خاطر فردی که کراواتش کوتاه بود بسیار پریشان شده بودم.

3. عینک مناسب انتخاب کنید

مطمئن شوید که عینک شما کاملاً اندازه صورتتان است و مرتباً از روی بینی شما به پایین سُر نمی‌خورد. شما که نمی‌خواهید مرتباً با عینک خود درگیر باشید. این موضوع می‌تواند موجب حواس‌پرتی شما شود.

4. موهای خود را خشک کنید

ویلیامز می‌گوید هرگز خانه را با موهای خیس ترک نکنید. این کار باعث می‌شود شما فردی آشفته به نظر برسید. ظاهری که می‌تواند این پیام را منتقل کند که شما در کارتان هم این‌گونه هستید.

5. مراقب کیف خود باشید

شما نمی‌خواهید که وسایل شخصیتان از داخل کیفتان به بیرون سرازیر شوند. داخل کیف خود را به‌خصوص که اگر زیپی ندارد و دیگران می‌توانند یک نگاه گذرا به درون آن بیندازند را مرتب نگاه دارید. ویلیامز همچنین به افراد حرفه‌ای توصیه می‌کند که از کوله‌پشتی استفاده نکنند زیرا ظاهری دانشگاهی به آن‌ها می‌دهد.

6. اودکلن یا عطرهای خیلی قوی نزنید

ویلیامز می‌گوید هر چیزی که دیگران بتوانند آن را استشمام کنند خوب نیست. برای آگاهی از کیفیت عطر خود با فردی قابل‌اطمینان صحبت کنید.

7. کفش‌هایی تمیز و سالم بپوشید

پچر می‌گوید یکی از مسئولان بخش استخدام به من گفت که اولین چیزی که به هنگام مصاحبه افراد به آن توجه می‌کنم کفش آن‌هاست. مطمئن شوید که کفش شما واکس‌خورده و در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

8. به ساعت خود توجه کنید

پچر می‌گوید زمانی که از شرکت‌کنندگان در کلاس آداب معاشرت خود سؤال کردم که نام یکی از لوازم تزئینی خود که بیشترین توجه را به آن دارند نام ببرند، هر دو گروه از زنان و مردان به ساعت خود اشاره کردند.

9. رنگ‌های با اصالت بپوشید تا قدرت خود را به تصویر بکشید

پچر می‌گوید به رنگ‌های انتخابی خود توجه کنید. رنگ‌های تیره‌تر معمولاً احساس قوی‌تری را منتقل می‌کنند. اگر قصد شرکت در یک سخنرانی را دارید، مطمئن شوید که رنگ لباس شما با رنگ پس‌زمینه‌ی پشت شما ترکیب نمی‌شود.

10. از لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی و یا بسیار جیغ پرهیز کنید

پچر در ادامه توصیه‌های خود می‌افزاید هم زنان و هم مردان باید مراقب استفاده از رنگ‌های روشن باشند. لباس‌هایی که دارای رنگ خیلی جیغ هستند می‌توانند موجب حواس‌پرتی دیگران شده و معادل تصویری فریاد زدن باشند.

 

برای خانم‌ها

11. لباس‌های تحریک‌کننده نپوشید

پوشیدن این نوع لباس‌ها نه‌تنها موجب حواس‌پرتی دیگران می‌شود، بلکه می‌تواند تصوری اشتباه را نیز منتقل کند. سعی کنید از پوشیدن لباس‌های خیلی کوتاه، کفش‌های پاشنه‌دار خیلی بلند و پایین آوردن یقه لباس خودداری کنید. ویلیامز می‌گوید بسیاری از زنان در دفاتر این مسئله را از حد می‌گذرانند. افراد در این مواقع قضاوت صحیحی در مورد شما نخواهند کرد. دوست دارید چگونه در خاطر دیگران باقی بمانید؟ به سبب نحوه پوششتان یا نحوه گفتارتان؟

12. استفاده از جوراب‌شلواری رنگ پا

پس‌ازاینکه کیت میدلتون روی به استفاده از جوراب‌شلواری در دیدارهای عمومی خود آورد، این لباس مجدداً مورد استقبال قرار گرفت. این تیپ به شما ظاهری پرزرق‌وبرق تر می‌دهد.

13. انجام پدیکور منظم

ویلیامز به ما می‌گوید یکی از آزاردهنده‌ترین لحظات برای او زمانی است که زنان کفش جلوباز پوشیده و پدیکور مناسبی انجام نداده‌اند. اگر شما قصد دارید که انگشتان پای خود را نشان دهید، مطمئن شوید که آن‌ها کاملاً مرتب هستند.

14. از لوازم تزئینیِ زیاد استفاده نکنید

لوازم تزئینی مکمل لباس‌های شما هستند، از آن‌ها بیش‌ازحد استفاده نکنید. پچر می‌گوید من زمانی یک خانم را ملاقات کردم که در هرکدام از انگشتانش یک انگشتر کرده بود. بااین‌وجود دیگر نمی‌توان به‌جایی دیگر نگاه کرد.

15. زیورآلات شما نباید صدا تولید کنند

ویلیامز می‌گوید این مسئله که زیورآلات فردی به هنگام راه رفتن او تولید صدا می‌کند، واقعاً موجب حواس‌پرتی می‌شود.

 

برای آقایان

16.از پوشیدن جوراب‌های کوتاه (تا مچ پا) همراه با شلوارهای گشاد خودداری کنید

زمانی که پاهای خود را روی هم می‌اندازید، شلوار شما کمی بالا می‌رود. پچر می‌گوید هیچ بخشی از پای شما نباید معلوم شود. جوراب شما باید دارای ساق مناسبی باشد.

17. ریش‌ها نباید صورت شما را به هم بریزد

مهم نیست که شما می‌خواهید ریشتان را تا چه حد بلند کنید یا به آن مدل خاصی دهید، اما دقت داشته باشید که این ریش ممکن است با ظاهر شما مطابقت نداشته باشد. آدام پی کاسگروف، مدیرعامل موسسه آمریکایی سبیل (American Moustache Institute)، می‌گوید به این موضوع توجه کنید که هر اصلاحی نمی‌تواند با ظاهر هر فردی منطبق شود. چگونه متوجه می‌شوید که کدام نوع ریش به‌ظاهر شما می‌خورد؟ در مورد ظاهر صورت و خصوصیات آن تصمیم بگیرید. سپس افرادی دیگر با همین ویژگی‌ها را بیابید که ریش یا سبیل گذاشته‌اند. پس‌ازآن از ظاهر و اصلاح آن‌ها کسب تجربه کنید.

18. اجازه دهید ریش‌های شما در آخر هفته و یا تعطیلات بلند شوند

ویلیامز توصیه می‌کند که در آخر هفته و یا زمان تعطیلات ریش‌های خود را بلند کنیم، زیرا در صورت عدم یکسان درآمدن ریش‌ها، شما به یک نوجوان 18 ساله با ریش‌های تازه درآمده شباهت خواهید یافت.

19. ریش‌های خود را کوتاه کنید

ریش گذاشتن نیازمند مراقبت و تمیز نگاه داشتن و کوتاه کردن به‌موقع است. کاسگروف توصیه می‌کند که از یک دستگاه مناسب برای این کار استفاده شود. ماشین‌های ریش‌تراش برقی می‌توانند برای کوتاه کردن مناسب باشند، بااین‌حال قیچی برای مرتب کردن سبیل‌ها بهتر است.

20. ریش پروفسوری به‌ندرت ایده خوبی به نظر می‌رسد

پچر می‌گوید هرگونه مویی در زیر لب پایینی شما نمی‌تواند همیشه گزینه خوبی باشد. می‌خواهید که با این مدل ریش خاص به نظر برسید؟ این مدل ممکن است برای شما جواب دهد، اما ممکن است بر ضد ظاهر شما هم عمل کند. لازم است که در این مورد یک تصمیم درست اتخاذ کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر