قوانین پوشش در محل کار تغییر یافته‌اند

اما با توجه به تغییر مداوم دیدگاه‌ها در سایر صنایع، صنایع کمتر محافظه‌کار، بسیار مهم است که بدانید آن قوانین نیز با تغییر همراه شده‌اند


قوانین پوشش لباس دچار تغییر شده‌اند؛ بااین‌حال درصورتی‌که در صنایع محافظه‌کارتر حضور دارید پوشیدن کت‌وشلوار همچنان ضروری به نظر می‌رسد.

اما با توجه به تغییر مداوم دیدگاه‌ها در سایر صنایع، صنایع کمتر محافظه‌کار، بسیار مهم است که بدانید آن قوانین نیز با تغییر همراه شده‌اند. پس اگر این‌طور باشد می‌توانیم در محل کار یک پیراهن معمولی بپوشیم؟ چطور می‌توان معمولی بود اما همچنان حرفه‌ای به نظر رسید؟ ما با چندین شرکت نوپا درزمینه‌ی خرده‌فروشی و مشاور و متخصص ظاهر افراد در مورد چگونگی مدیریت پوشش صحبت کردیم. بنیتا را دنبال کنید تا با نظرات آن‌ها آشنا شوید.

قانون اول: همیشه مراقب باشید، حتی اگر غیررسمی لباس پوشیدن هم موردی نداشته باشد.

Banana Republic

سیلوی دی گویستو، متخصص ظاهر افراد، به این مسئله اشاره می‌کند که برخی اوقات افراد در پوشش غیررسمی کمی زیاده‌روی می‌کنند.

افراد تصور می‌کنند که پوشش غیررسمی به این معنی است که دیگر نباید به هیچ‌چیز اهمیت داد، اما این کاملاً اشتباه است.

قانون دوم: متناسب با صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید لباس بپوشید.

J. Crew on Facebook

دی گویستو می‌گوید: افرادی که در حوزه مالی فعالیت می‌کنند معمولاً نسبت به اشخاصی که در صنایع خلاقانه هستند محافظه‌کارانه‌تر لباس می‌پوشند.

پوشیدن یک کت‌وشلوار خیلی شیک ایرادی ندارد، اما ممکن است کمی فراتر از محل کار شما باشد.

قانون سوم: مفهوم لباس‌های خود را بدانید.

Lululemon / Facebook

افراد لباس‌های راحتی زیادی نظیر شلوارهای گرم‌کن را برای محل کار انتخاب می‌کنند، اما به گفته دی گویستو این کار اصلاً استاندارد و شایسته نیست.

او می‌افزاید مردم واژه لباس غیررسمی را اشتباه متوجه می‌شوند. هر لباسی یک مفهوم خاص را در خود نهفته است.
برای مثال صندل مناسب رفتن به ساحل است یا اینکه شلوار گرم‌کن مناسب ورزش صبحگاهی است.

گویستو در ادامه می‌گوید من به شما قول می‌دهم که 99 درصد از افرادی که لباس گرم‌کن می‌پوشند اصلاً یک بار هم به کلاس‌های ورزشی نرفته‌اند. مردم علاقه‌مند به سوءاستفاده از پوشش‌ها هستند.

قانون چهارم: صندل و تی‌شرت نپوشید. شما که مارک زاکربرگ نیستید.

Steve Jennings/Getty

تا زمانی که یک کسب‌وکار میلیارد دلاری راه نینداخته‌اید، حق پوشیدن یک تی‌شرت ساده در محل کار خود را ندارید. اگر شما مارک زاکربرگ نیستید پس نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

به جرات می‌توان گفت صندل راحتی و تی‌شرت‌های ساده به بخشی از شخصیت و نام تجاری مارک زاکربرگ تبدیل‌شده است.

قانون پنجم: توجه داشته باشید که تکنولوژی موجب خلق فضایی غیررسمی در محیط کار شده است، اما ما نیز باید به درستی لباس بپوشیم.

ModCloth

به‌طورکلی نحوه پوشش در محیط کار به سبب فرهنگ موجود در کسب‌وکارهای نوپا و نوظهور بیشتر به‌سوی غیررسمی بودن سوق یافته است. نیاز است لباس محل کار قابلیت انعطاف داشته و بتوان از آن در داخل و خارج از دفتر در طول شبانه‌روز استفاده کرد. انتخاب و تطبیق لباس‌ها باهم بخشی از انعطاف‌پذیری محسوب می‌شود.

قانون ششم: ریلکس بودن خوب است، اما موقعیت آن را درک کنید.

tracksmithrunning Instagram

مت تیلور، مؤسس و مدیرعامل شرکت لباس‌های ورزشی ترک اسمیت Tracksmith، می‌گوید ترکیب لباس‌های راحت‌تر و آگاهی کامل از مزیت‌های سلامت روانی و فیزیکی ورزش، سبب خلق محیط‌هایی برای کار شده است که مشاهده افراد با لباس‌های ورزشی در آنجا چیز عجیبی نیست.

او می‌افزاید چیزی بدتر از دیدن فردی که با یک شورت رنگی در حال قدم زدن در دفتر کار است نخواهد بود. پس اگر شما از آن دسته افراد هستید که ورزش را به محل کار می‌آورید، بر این اساس لباس بپوشید.

قانون هفتم: دقت کنید که در محل کار کت‌وشلوار کوتاه نپوشید.

J. Crew

دی گویستو می‌گوید این نوع پوشش در سال گذشته مد شده بود که اصلاً مناسب محل کار نیست.

قانون هشتم: هر روز صبح برای آماده شدن وقت صرف کنید.

Reuters

یک موضوع مهم در گذشته این بود که افراد هر روز صبح برای آماده شدن چقدر تلاش می‌کردند.

دی گویستو می‌گوید این کار به‌مانند یک مراسم رسمی و تشریفاتی بود؛ اما امروزه مردم هیچ توجهی به این موضوع ندارند. آن‌ها معمولاً یک لباس را به‌طور تصادفی انتخاب کرده و با آن به سرکار می‌روند.

دی گویستو به همه توصیه می‌کند که در انتخاب لباس وقت گذاشته و تلاش کنند. این مسئله کارفرمایان آن‌ها را نیز در موقعیت بهتری قرار می‌دهد.

قانون نهم: لباس‌های محافظه‌کارانه خود را بپوشید.

Of Mercer

این قانونی بود که یک خرده‌فروشی نوپا به نام مرسِر آن را وضع نمود تا به زنان اجازه دهد با پوششی محافظه‌کارانه همچنان در محل کار حاضر شوند. این برند برای تولید مدل‌های به‌روزشده از لباس کار سنتی به‌جای استفاده از کت‌وشلوارهای زنانه تلاش فروانی می‌کند.

قانون دهم: چیزی که شما را خاص جلوه می‌دهد را بپذیرید. این لباس‌ها فقط کت‌وشلوار نیستند.

Ethan Miller/Getty

می‌توانیم برخی از زنان قدرتمند که در برابر مد رایج برای این تغییرات مقاومت کرده‌اند را تحسین کنیم.

به زنانی نظیر ماریسا میر (مدیر یاهو) و یا میشل اوباما نگاه کنید که معتقدند: من یک زن قدرتمند هستم، من باهوش هستم، من موفق هستم، اما یک لباس قرمز درخشان یا یک لباس بلند می‌پوشم. این لباس قدرت من است. پس واقعاً چیزی را انتخاب کنید که شما را خاص جلوه می‌دهد.

قانون یازدهم: لباس‌های تحریک‌کننده نپوشید.

americanapparelusa Instagram

اِمِلین نورث وِی، مؤسس مجموعه مرسر  می‌گوید ما همچنان معتقدیم که پایین بودن بیش‌ازحد یقه‌ی لباس می‌تواند به جلب‌توجه در دفتر کار منجر شود. به نظر من این یکی از آن موضوعاتی است که باید سریعاً به آن توجه کرد.

قانون دوازدهم: توازن را حفظ کنید.

نورث وی می‌گوید: مطمئن باشید اگر شما نسبت به پوشیدن یک لباس با رنگ کاملاً روشن ناراحت هستید، شکل لباس پوشیدن شما محافظه‌کارانه است. مطمئن باشید اگر شما یک لباس بدون آستین می‌پوشید نباید یک دامن کوتاه به آن اضافه کنید. یک دسته از ترکیبات وجود دارد که به شما نشان می‌دهد نباید در داشتن پوششی خاص بیش‌ازحد زیاده‌روی کرد.

قانون سیزدهم: کمد لباس‌های خود را بهبود بخشید.

mmlafleur Instagram

نرم‌افزار Bento Box کاری از مجموعه MM.LaFleur گزینه‌های مختلفی را در داخل چندین کادر در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. هر کادر شامل چهار تا شش لباس مناسب و حرفه‌ای برای کار است. تیم MM.LaFleur's همچنین کتابی برای راهنمایی در مورد پوشش‌های مناسب در محل کار به چاپ رسانده است. سارا لافلور مدیرعامل این مجموعه می‌گوید کمک به زنان در چگونگی انتخاب لباس مناسب به آن‌ها در محل کار قدرت خواهد بخشید.

درنهایت باید گفت متمایز بودن به‌مراتب بهتر از شبیه بودن به تعداد فراوانی از افراد معمولی است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر