ماهان شبکه ایرانیان

۷ قانون لباس پوشیدن برای آقایان که احمقانه به نظر می‌آیند اما مهم هستند

مطلب امروز نگاهی می‌اندازد به قوانینی که عمومیت دارند اما ظاهراً احمقانه به نظر می‌آیند. ولی اگر به دلیل وجودی این قوانین خوب فکر ‌کنید، متوجه می‌شوید چقدر هوشمندانه طراحی شده‌اند. با بنیتا همراه باشید:

قوانین پوشش، گاهی اوقات آنها احمقانه، ظالمانه و بیهوده به نظر می‌آیند. البته بعضی قوانین کاملاً بیهوده هستند و می‌شود آنها را شکست. (البته یواشکی!)

مطلب امروز نگاهی می‌اندازد به قوانینی که عمومیت دارند اما ظاهراً احمقانه به نظر می‌آیند. ولی اگر به دلیل وجودی این قوانین خوب فکر ‌کنید، متوجه می‌شوید چقدر هوشمندانه طراحی شده‌اند. با بنیتا همراه باشید:

قانون 1# هرگز دکمه آخر کت خود را نبندید.

وقتی قرار است بایستید، حتماً دکمه‌های کت خود را ببندید. کت‌ها طوری ساخته شده‌‌اند که وقتی دکمه آنها را می‌بندید از نیم‌رخ باریک‌تر به نظر بیایند. سینه و شانه‌های شما بالا می‌آیند و دور کمر شما باریک‌تر می‌شود. درست مثل یک چادر است. یک چادر برای خود در دارد وقتی این در باز باشد در اثر وزش باد بالا می‌آید اما اگر بسته باشد، وظیفه خود را به عنوان یک چادر انجام می‌دهد. مهم است که دکمه‌های کت را درست ببندید.

  • همیشه دکمه کت های تکه دکمه‌ای را ببندید
  • در کت‌های 2 دکمه‌ای فقط دکمه بالایی را ببندید
  • در دکمه‌های 3 دکمه‌ای فقط دکمه میانی را ببندید، دکمه پایینی را باز بگذارید و اختیار دکمه بالایی در دستان شماست

اگر دقت کرده باشید در هیچ کدام از حالت‌ها دکمه پایینی را نمی‌بندیم. این برای راحتی و کارکرد درست کت است. اگر همه دکمه ها را ببندید دامنه حرکت شما در اطراف سینه و مفصل ران کاهش می‌یابد. همین موضوع برای کت های 6-4 دکمه هم صدق می‌کند. دکمه پایینی که نزدیک به لبه کت است همیشه باید باز باشد.

یادتان باشد به عنوان یک آقا کت شما معمولاً مهم ترین قسمت ظاهر شماست، پس مهم است که کت را درست بپوشید.

قانون 2# هرگز کراوات و دستمال جیبی خود را همرنگ انتخاب نکنید

نکته‌ای که پشت این قانون پنهان شده این است که همیشه یک دستمال جیبی بپوشیم. دستمال های جیبی ظاهر شما را فوق‌العاده  و جاودانه می‌کنند. دستمال جیبی ظاهر یکنواخت اطراف سینه کت را به هم می‌ریزند. فاصله شانه تا جیب شما 15-20 سانتی‌متر پارچه است که می‌شود از آن برای تزیین استفاده کرد. ترکیب دستمال جیبی و کراوات باید از لحاظ آرایش رنگی، تکمیل کننده یکدیگر باشند اما نه لزوماً دارای یک نقش و نگار باشند.

انجام این کار باعث می‌شود تا شما بیشتر جستجو کنید و خلاقیت به خرج بدهید. به عنوان مثال: دستمال جیبی می‌تواند نسبت به کراوات دارای رنگ رقیق تری باشد. وقتی شما دستمال را در جیب کت خود قرار می‌دهید، همین رنگ ظریف در ترکیب با کراوات شما به چشم می‌آید.

شاید به کمی آزمایش و خطا نیاز داشته باشید تا بالاخره به ترکیب درست برسید، بنابراین بهتر است با یک مشاور ظاهر و مد در فروشگاه لباس مشورت کنید. آنها در رابطه با طراحی و وزن پارچه می‌توانند شما را راهنمایی کنند. فلسفه وجودی دستمال جیبی این است که دیده شود، پس سراغ جنسی بروید که در طول روز درون جیب شما فرو نرود!

 شاید پس از مشاوره برای خرید یک دستمال جیبی، شما هنوز قانع به خرید نشده باشید. یک ترفند که می‌تواند به شما کمک کند استفاده از یک دستمال کاملاً سفید و تاخورده درون جیب کت است تا متوجه شوید آیا انتخاب خوبی داشته‌اید یا نه.

قانون3# همان‌قدر که روی کت پول خرج می‌کنید روی کفش خود نیز پول خرج کنید

کفش‌ها نقطه کانونی در ظاهر هر کتی هستند. کفش می‌تواند ظاهر شما را با کلاس و شکوه تکمیل کنند. وقتی شما کفش خوبی به پا می‌کنید مردم می‌توانند متوجه کیفیت بالای کت شما بشوند.

به صورت طبیعی شما به یک نفر از بالا به پایین نگاه می‌کنید. اما یک کفش زیبا و کلاسیک باعث می‌شود تا چشمان مردم شما را از پایین به بالا ورانداز کنند. این طوری مردم تمام ظاهر کت و متعلقات آن را تماشا می‌کنند.

از همه مهم‌تر این است که کفش شما باید  برجسته باشد. درست مثل کت، قیمت هم اینجا می‌تواند به عنوان یک شاخص برای انتخاب باشد. البته این یک قانون تضمین شده نیست، اما می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

عموماً کفش‌های با قیمت بالاتر، از کیفیت بهتری هم برخوردارند. در شرایط ایده‌آل بهتر است که سراغ خرید کفش‌های دست ساز بروید. وقتی کفش با دست دوخته می‌شود، توجه به جزییات بیشتر خواهد بود. شاید بودجه شما برای این کفش‌ها کافی نباشد، پس بهتر است سراغ برند‌های خوش نام بروید. خرج کردن برای ظاهر خود، در واقع یک سرمایه گذاری روی خودتان و عزت نفس شماست. بنابراین خسیس بازی را کنار بگذارید!

قانون 4# هرگز کتی را که با شلوار شما جور نیست، نپوشید

این قانون معمولاً توسط آقایان تازه‌کار، شکسته می شود.

کت‌ها طراحی شده اند تا رسمی باشند نه به اندازه تاکسیدو رسمی، اما به هر حال رسمی هستند. کلمه کت و شلوار به معنای کت و شلواری است که از یک جنس و یک طرح ساخته شده‌اند. درست مثل ازدواج، هر دو طرف باید به هم بیایند! پوشیدن یک شلوار با کت اسپورت، جز گناهان کبیره است!

اگر کت یا شلوار را به صورت جداگانه بپوشید، هر کدام دارای یک عمر جداگانه خواهند شد. بالاخره یکی زودتر از دیگری خراب می‌شود.

اگر شما کت های زیادی نداشته باشید، وقتی کت و شلوار را جدا از هم می‌پوشید، اگر خدای ناکرده اتفاقی برای شلوار یا کت شما بیافتد، شما در واقع یک دست کت و شلوار را از دست داده‌اید. با پوشیدن کت و شلوار با هم، می‌توانید عمر آنها را بالاتر ببرید.

قانون شماره 5# هرگز یک کوله پشتی را با کت نپوشید

کارکرد کوله پشتی غیر قابل انکار است اما استفاده از آن بسته به محیط و هدف مشخصی است. به عنوان یک بزرگسال باید تصور کنم شما دوران مدرسه را که با خود وسیله به مدرسه می‌بردید، پشت سر گذاشته اید!

کوله پشتی به قسمت داخلی و خارجی شانه‌های کت شما آسیب می‌زند. تا حالا باید متوجه شده باشید که یک کت با کیفیت در واقع یک سرمایه گذاری مالی است. اگر کوله پشتی استفاده می‌کنید باید یک دلیل خوب مثل حمل تعداد زیادی وسیله هم داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود تا به مرور زمان محتوای سنگین داخل کیف به شانه‌ی کت شما فشار وارد کنند.

به جای استفاده از کوله پشتی می‌توانید از انتخاب های  دیگری که در عین حال شیک و کاربردی هستند، استفاده کنید:

  • کیف مسافرتی
  • کیف لپ تاپ
  • کیف سامسونت 

اگر سبک زندگی شما اجازه نمی‌دهد تا از کوله پشتی استفاده نکنید، پس بهتر است سراغ انواع شیک آن مثل برندهای JL Rocha بروید. 

قانون 6# محل قرارگیری و طول مناسب کراوات شما

کراوات نباید نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه باشد. انتهای کراوات شما باید روی میانه کمربندتان قرار بگیرد. یک راه دیگر برای فهمیدن اندازه درست کراوات این است که وقتی کراوات می‌پوشید تمام دکمه‌ های روی پیراهن شما زیر کراوات پنهان شوند (البته همچنان باید انتهای کراوات روی میانه کمربند شما باشد).

با رعایت این نکته تناسب کلی شما حفظ می‌شود. بالاتنه بعضی از آقایان بلندتر از پاهای آنهاست و دیگران برعکس.

اما هنوز خیلی از آقایان هستند که بالاتنه و پاهای آنها تقریباً هم اندازه هستند. وقتی کراوات بالای کمربند قرار می‌گیرد، بالاتنه را کوتاه نشان می‌دهد. وقتی هم که پایین کمربند قرار می‌گیرد، پاهای شما را کوتاه نشان می‌دهد. پس انتخاب اندازه درست کراوات، تناسب را به شما هدیه می‌دهد.

قانون 7# کمربند خود را با شلوارتان هماهنگ کنید

کمربند شما چیزی بیشتر از یک قطعه چرمی است که وظیفه نگهداری شلوارتان را بر عهده دارد. کمربند قطعه ضروری است که ظاهر شما را کامل می‌کند. وقتی یک کمربند می‌پوشید، باید با شلوار شما هماهنگ باشد. شاید بهار باشد و قصد داشته باشید شلوار و تی‌شرت روشن بپوشید. بهترین کمربند باید به رنگ روشن باشد تا در هماهنگی و پیوستگی کامل با بقیه ظاهر شما باشد.

اگر رنگ کمربند تضاد زیادی را ایجاد کند، درست مثل این است که شما را از وسط نصف کرده است! (مثل دستیارهای دیوید کاپرفیلد می‌شوید که از وسط نصف شان می‌کرد!) همان طور که قبلاً اشاره کردم، کراوات باعث ایجاد تناسب در شما می‌شود. کمربند هم می‌تواند همین کار را بکند. اگر فرق خیلی زیادی بین کمربند و شلوار شما باشد، باعث می‌شود تا ظاهر احمقانه‌ای پیدا کنید. باعث خواهد شد تا شما را به صورت جدا و کوتاه نشان دهد.

مد‌ها می‌آیند و می‌روند، اما من همچنان طرفدار چیزهای کلاسیک و بدون تاریخ مصرف هستم. با سرمایه گذاری در این موارد و پوشیدن آنها به صورت کلاسیک و با برنامه ریزی قبلی شما می‌توانید یک ظاهر خوب را تضمین کنید. همچنین دیگر نیازی نیست نگران این موضوع باشید که به تصاویر 10 سال پیش خود نگاه کنید و با خود بگویید: چرا وقتی یک مد آمد و از بین رفت، من آن لباس را پوشیده بودم؟!

شما کدام قوانین قدیمی در مورد لباس پوشیدن را می‌شناسید؟


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان