۱۳ برنده گذشته نوبل ادبیات که باید درباره‌شان بخوانید

اگر هنوز با او آشنا نشده‌اید، به شدت پیشنهاد می‌کنم یکی از مجموعه‌ها یا رمان بی‌نظیر او، Lives of Girls and Women، را مطالعه کنید.

نویسنده کانادایی داستان‌های کوتاه و یک بار رمان، آلیس مونرو، که توانست نوبل ادبیات را به خانه ببرد، در همان سال اعلام کرد که خودکارش بر زمین می‌گذارد. این جایزه یک قدم بزرگ برای او و یک جهش بزرگ‌تر برای طرفداران داستان‌های ساکت‌تر بود.داستان‌های او برپایه شخصیت‌های کوچک، زندگی خانوادگی و تجربه‌های زنان، روایت می‌شود.

اگر هنوز با او آشنا نشده‌اید، به شدت پیشنهاد می‌کنم یکی از مجموعه‌ها یا رمان بی‌نظیر او، Lives of Girls and Women، را مطالعه کنید.

چه زمانی بهتر از الآن برای ملاقات دوباره با برندگان نوبل‌های گذشته؟ آثار برندگان گذشته می‌تواند نمونه‌های خوبی برای ترجمه باشد یا آشنایی ما را با نویسندگان بی‌نظیری که تقریبا فراموش شدند، بیشتر کند. در ادامه 13 برنده نوبل ادبیات گذشته را با هم بررسی می‌کنیم که باید با آن‌ها آشنا شوید.

سلما لاگرلوف (Selma LagerlÖf)

 

او اولین زن برنده نوبل ادبیات بود. بیشتر شهرت او بخاطر کتاب کودکانه The Wonderful Adventures of Nils است. این کتاب به دستور انجمن ملی معلمان سوئد نوشته‌شد و شامل اطلاعات شگفت‌انگیزی از حیات وحش این کشور است.

رابیندرانات تاگور (Rabindranath Tagore)


رابیندرانات اولین غیراروپایی بود که توانست این جایزه را برنده شود. او همچنین مسوول معرفی فرهنگ هند به غرب بود. او علاوه رمان، شعر و نمایش‌نامه رقص نیز می‌نوشت.

ویلیام باتلر ییتس (William Butler Yeats)


اثر The Second Coming این شاعر ایرلندی الهام‌بخش اثر Things Fall Apart چینوا آچه‌به و سرلوحه اثر Slouching Towards Bethlehem جوآن دیدیون بود.

جورج برنارد شاو (George Bernard Shaw)


دیگر برنده ایرلندی جایزه نوبل در درجه اول یک نمایش‌نامه‌نویس بود. او علاوه بر نوبل، جایزه اسکار را نیز برای نمایش‌نامه Pygmalion دریافت کرد.

تی. اس. الیوت (T. S. Eliot)


الیوت، شاعر و منتقد اجتماعی بریتانیایی بود که بیشتر برای اثر The Waste Land شناخته شده‌است. ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم اثر زیبای The Love Song of J. Alfred Prufrock را نیز امتحان کنید.

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway)


یکی از معدود برندگان آمریکایی جایزه نوبل ادبیات که با اثر The Old Man and he Sea پس از سال‌ها انتقاد از او، دوباره به کانون توجهات بازگشت. ما پیشنهاد می‌کنیم با داستان‌های کوتاه او شروع کنید.

پابلو نرودا (Pablo Neruda)


این شاعر شیلیایی با افکار تلخ و گزنده خود شما را تسخیر خواهد کرد.

گابریل گارسیا مارکوئز (Gabriel García Márquez)


این نویسنده کلمبیایی واقع‌گرایی جادویی را بسیار محبوب کرد و ما از این بابت بسیار سپاسگزاریم.

نجیب محفوظ (Naguib Mahfouz)


نجیب اولین مصری بود که به مقابله اگزیستانسیالیسم پرداخت، او همچنین زبان عربی و فرهنگ معاصر مصر را به غرب معرفی کرد.

نادین گوردیمر (Nadine Gordimer)


گوردیمر به رغم اینکه بسیاری از آثارش در حال ممنوع شدن بود، به طور خستگی‌ناپذیری درباره آپارتاید در آفریقای جنوبی می‌نوشت. ما توصیه می‌کنیم اثر The Conservationist را که توانست جایزه بوکر را بدست آورد، مطالعه کنید.

اورهان پاموک (Orhan Pamuk)


اثر استانبول پاموک، مبارزه تثبیت موقعیت غرب با شهر و همینطور ارتباط سوداگری با فریبندگی را به تصویر می‌کشد. این اثر همچنین مانند یک دفتچره خاطرات بسیار زیباست که ما آن را به همراه داستان‌های او توصیه می‌کنیم. او اکنون وظیفه پلندپروازانه ساخت یک موزه را برای تکمیل رمان خود به عهده دارد.

دوریس لسینگ (Doris Lessing)


این نویسنده بریتانیایی اثر The Golden Notebook خود را نوشت که باراک اوباما آن را به عنوان یکی از کتاب‌های موردعلاقه‌اش اعلام کرده‌است.

توماس ترانسترومر (Tomas Tranströmer)


شاعر و روان‌شناس سوئدی بیشتر بخاطر قصاید خود درباره طبیعت جهان مشهور است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان