۹ اشتباه رایج که باعث می‌شود موهای شما چرب به نظر برسند

اگر احساس می‌کنید که موهای شما چند ساعت پس از استحمام مجدداً با چربی بی‌وقفه همراه می‌شوند، مشکل می‌تواند با روش‌هایی که شما موهای خود را تمیز می‌کنید و یا حالت می‌دهید مرتبط باشد. به‌علاوه اینکه شستن بیشتر و یا استفاده از شامپوهای خشک نیز لزوماً نمی‌تواند راه گشا باشد. مشکل در کجا نهفته است؟ با بنیتا همراه شوید تا از اشتباهات رایج خود مطلع شوید.

اشتباه اول: شما به‌اندازه‌ی کافی از شامپو استفاده نمی‌کنید.

استفاده‌ی کمتر از حد لازم از شامپو می‌تواند دلیل چرب شدن موهای شما باشد. اگر اصلاً از شامپو استفاده نمی‌کنید موها می‌توانند چرب‌تر هم شوند. این اتفاق به این خاطر می‌افتد که سلول‌های مرده‌ی پوست در کف سر جمع شده و به موهای شما می‌چسبند.

اشتباه دوم: به میزان زیاد و مرتب از شامپو استفاده می‌کنید.

از طرفی دیگر شستن زیاد موهای خود می‌تواند دلیل این اتفاق باشد. اگر شما به‌طور مداوم این کار را انجام دهید، پوست سر شما نیز به‌طور پیوسته مشغول تولید چربی خواهد شد. پوست سر نیز به‌مانند پوست سایر نقاط بدن از طریق تولید چربی بیشتر برای جبران چربی ازدست‌رفته اقدام به واکنش می‌کند. درنتیجه به نظر می‌رسد چربی موها هرگز تمیز نخواهد شد. فرقی هم نمی‌کند که به چه اندازه و با چه سختی در این راه تلاش به خرج دهید.

جِفری جِی میلر، دانشیار امراض پوستی در دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا می‌گوید: در امر شست‌وشوی سر محیط زندگی خود را نیز توجه داشته باشید. برای مثال اگر در مناطق روستایی با هوای تمیز و رطوبت اندک زندگی می‌کنید، استفاده‌ی هر چند روز یک‌بار از شامپو مشکلی ندارد؛ اما اگر در شهر زندگی کرده و مرتباً هم ورزش می‌کنید مجبور خواهید بود تا موها و کف سر خود به‌طور روزانه تمیز کنید.

اشتباه سوم: به‌اشتباه از نرم‌کننده‌ی خود استفاده می‌کنید.

موهای شما نیازمند نرم‌کننده برای حفظ رطوبت و سلامت خود هستند، اما موضوع افراط در این مورد ممکن است مساله ساز شود. کریستین کروز، آرایشگر و گریمور در سالن زیبایی آنتونیو پریِتو در شهر نیویورک، می‌گوید استفاده از نرم‌کننده‌ها بر روی پوست سر می‌تواند به افزایش تولید چربی، درصورتی‌که شما قبلاً دارای پوست سر چرب بوده‌اید، منجر شود. دلیل این امر وجود ترکیبات مرطوب‌کننده در اینجا شامپوها است. توصیه‌ی او این است که در ابتدا موها با شامپو شسته و آبکشی شوند و در پایان از نرم‌کننده به میزان اندک استفاده گردد.

اشتباه چهارم: شست‌وشوی سر با آب بسیار داغ

برای علاقه‌مندان به دوش‌های داغ متأسفم. پوست سر می‌تواند به خاطر قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض آب داغ خشک شود. درنتیجه این پوست خشک اقدام به تولید بیش از مقدار چربی برای جبران وضعیت پیش‌آمده خواهد کرد. به‌جای استفاده از دوش‌های بسیار داغ، حرارت آب مصرفی خود را معتدل کنید. کروز پیشنهاد می‌دهد در پایان سر خود را با آب سرد شست شو دهید زیرا با این کار منافذ تولید چربی روی پوست سر بسته می‌شوند. هرچه دمای آب مصرفی در هنگام دوش گرفتن پایین‌تر باشد، پوست شما سالم‌تر باقی خواهد ماند.

اشتباه پنجم: استفاده‌ی بیش‌ازحد از محصولات حالت‌دهنده‌ی مو

کروز می‌گوید محصولاتی نظیر واکس مو، کرم و یا روغن نیز می‌توانند موجب چرب شدن موهایتان شوند، زیرا آن‌ها از مواد مرطوب‌کننده نظیر روغن‌های طبیعی ساخته شده‌اند. به دنبال محصولات سبک باشید و توجه خود را معطوف حالت‌دهی آن‌ها به موها کنید. اگر موی شما خیلی صاف و یا لیز شد، از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

اشتباه ششم: شما موهای خود را هر روز صاف می‌کنید.

خبر بد برای عاشقان اتو زدن مو: عادت شما برای صاف کردن مو می‌تواند موهای شما را چرب‌تر کند. وقتی‌که موهای خود را صاف می‌کنید، موها به پوست سر نزدیک‌تر شده و با آن تماس پیدا می‌کنند. ازاین‌رو تماس بیشتر با پوست سر به معنای چربی بیشتر موها است.

اشتباه هفتم: ابزارهای پیچشی، اتوی مو و شانه‌های شما کثیف هستند.

همان‌طور که برس‌های آرایشی کثیف می‌توانند به شما صدمه وارد کنند، استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده‌ی مو نیز می‌توانند پیامدهایی برای پوست سر شما به همراه داشته باشند. اگر ابزارهای حالت‌دهنده‌ی شما کثیف هستند، باعث انتقال چربی و کثیفی به موهای شما می‌شوند. به دستورات نوشته‌شده بر روی ابزارهای حرارتی و برس‌های خود برای آگاهی از نحوه‌ی صحیح تمیز کردن آن‌ها توجه کنید.

اشتباه هشتم: موهای خود را به میزان زیادی شانه می‌کنید

یک افسانه‌ی بزرگ این است که 100 بار شانه کشیدن موها در طول روز به‌سلامت و زیبایی آن‌ها می‌انجامد. درواقع این کار تنها سبب چرب شدن موها می‌شود. شانه کشیدن بیش‌ازحد مو می‌تواند به تحریک پوست سر برای تولید چربی بیشتر منجر شود. موهای خود را از پایین به‌طرف بالا شانه کرده و در صورت نیاز آن‌ها را حالت دهید. به‌مانند یک ملکه‌ی دهه‌ی 50 میلادی در مقابل آینه ننشسته و موهای خود را برای چندین ساعت با شانه صاف نکنید.

اشتباه پایانی و نهم: به میزان زیادی وابسته به شامپوهای خشک هستید (شامپوهای جدیدی که در قالب اسپری بر روی مو افشانده می‌شوند)

من خودم یکی از طرفداران بزرگ این محصول هستم، اما این دلیل نمی‌شود که استفاده‌ی 5 بار در روز از این محصول برای موهای شما بهداشتی و مناسب باشد. شما می‌توانید از شامپوهای خشک استفاده کنید، اما درصورتی‌که مطمئن شوید که موهای خود را به‌طور مرتب و در پایان همان روز خواهید شست و این ماده بر روی پوست سر شما انباشته نخواهد شد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان