ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ انیمیشن پرفروش عصر مدرن

کارتون شرک، کاری از کمپانی دریم ورکز، که در این هفته ۱۵ ساله می‌شود، ثابت کرد فیلم‌های انیمیشنی شرکت مادر یعنی دیزنی تنها برای سرگرم کردن کودکان ساخته نشده و جدول فروش را هدف گرفته‌اند.

فیلم‌های انیمیشنی بلند نه‌تنها ازنظر فنی و اجرا، بلکه ازنظر محبوبیت هم به رشد و کمال رسیده‌اند.ما در دو دهه‌ی گذشته شاهد موجی از فیلم‌های کارتونی پرفروش بوده‌ایم که برای مدت‌ها در صدر فهرست باک آفیس قرار گرفته‌اند. یکی از نمونه‌های برجسته‌ی این صنعت، داستانی است که هم‌اکنون در آستانه‌ی جشن گرفتن تولد پانزدهیم سال تولید خود قرار دارد.

کارتون شرک، کاری از کمپانی دریم ورکز، که در این هفته 15 ساله می‌شود، ثابت کرد فیلم‌های انیمیشنی شرکت مادر یعنی دیزنی تنها برای سرگرم کردن کودکان ساخته نشده و جدول فروش را هدف گرفته‌اند.

مایک مایِرز که صداپیشگی شرک، این غول بداخلاق، را بر عهده دارد باید خود را برای نجات یک شاهزاده با صداپیشگی کامرون دیاز، به خطر بیندازد. در این میان ادی مورفی با حضور در این فیلم نقش خر داستان را ایفا می‌کند.

بنیتا به بهانه‌ی پانزدهمین سال تولید شرک نگاهی به 10 فیلم انیمیشنی پرفروش سینمای آمریکا از سال 1980 تاکنون انداخته است.

توجه: ارقام موجود در جدول پرفروش‌ترین‌ها در بخش عنوان به خاطر تورم تعدیل شده‌اند، درحالی‌که اعداد اصلی موجود در باکس آفیس در پایین هر عنوان آمده است. به‌علاوه این ارقام تنها شامل سینماهای موجود در آمریکا می‌شوند.

شماره‌ی 10: شرک 3، محصول سال 2007 با فروش تعدیل‌شده‌ی 408 میلیون دلار

DreamWorks

فروش تعدیل‌نشده: 322/7 میلیون دلار

شرک بداخلاق وارث سلطنت شده است، اما اصلاً از این موضوع خوشحال نیست. او با کشیدن نقشه‌ای امید دارد تا خواهرزاده‌اش آرتی را به‌جای خود بر تخت پادشاهی بنشاند.

شماره‌ی 9: شرک 1، محصول سال 2001 با فروش تعدیل‌شده‌ی 411/4 میلیون دلار

DreamWorks

فروش تعدیل‌نشده: 267/6 میلیون دلار

مایک مایر در این فیلم که سرآغازی از مجموعه فیلم‌های شرک است با داشتن لهجه‌ای اسکاتلندی و انجام شوخی‌های فراوان یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های کارتونی را خلق می‌کند. به‌راستی‌که خر شرک با صداپیشگی ادی مورفی نقش مؤثری در جذابیت این انیمیشن دارد.

شماره‌ی 8: داستان اسباب‌بازی 2، محصول سال 1999 با فروش تعدیل‌شده‌ی 416/1 میلیون دلار

Pixar

فروش تعدیل‌نشده: 246 میلیون دلار

پس‌ازاینکه وودی با صداپیشگی تام هنکس توسط یک مجموعه‌دار اسباب‌بازی دزدیده می‌شود، باز لایتیِر، آدم‌آهنی به‌ظاهر پرنده‌ی داستان ما به همراه گروه خود تلاش می‌کنند تا او را قبل از فرستاده شدن به ژاپن نجات دهند.

شماره‌ی 7: یخ‌زده، محصول سال 2013 با فروش تعدیل‌شده‌ی 427 میلیون دلار

Disney

فروش تعدیل‌نشده: 401 میلیون دلار

وقتی‌که ملکه اِلسا پس از استفاده‌ی تصادفی از قدرتش برای منجمد کردن قلمرو پادشاهی فرار می‌کند، خواهر او، آنا، به همراه دوستان جدید خود برای یافتن او عازم سفر می‌شوند. این داستان پر از آهنگ‌های بسیار شاد است.

شماره‌ی 6: کارخانه‌ی هیولاها، محصول سال 2001 با فروش تعدیل‌شده‌ی 429/3 میلیون دلار

Pixar

فروش تعدیل‌نشده: 290 میلیون دلار

دو هیولا با صداپیشگی بیلی کریستال و جان گودمن سعی در تولید برق برای شهر خود از طریق صدای جیغ کودکان دارند؛ اما پس دوست شدن با یک دختربچه‌ی کنجکاو، همه‌چیز تغییر می‌کند.

شماره‌ی 5: داستان اسباب‌بازی 3، محصول سال 2010 با فروش تعدیل‌شده‌ی 454/1 میلیون دلار

Pixar

فروش تعدیل‌نشده: 415 میلیون دلار

وودی، باز و بقیه‌ی اسباب‌بازی‌های اندی به‌اشتباه به یک مرکز نگهداری کودک تحویل داده شده و وارد دنیایی با شخصیت‌های تازه و مشکلات فزاینده‌ می‌شوند.

شماره‌ی 4: علاء‌الدین، محصول سال 1992 با فروش تعدیل‌شده‌ی 456/2 میلیون دلار

Disney

فروش تعدیل‌نشده: 217/3 میلیون دلار

این داستان کلاسیک از مجموعه‌ی دیزنی، به لطف وجود شخصیت خارق‌العاده‌ی غول چراغ با صداپیشگی رابین ویلیامز، همچنان پس از چندین سال موردتوجه قرار دارد. به‌علاوه این کارتون توانسته است برنده‌ی جایزه‌ی موسیقی اسکار شود.

شماره‌ی 3: در جست‌وجوی نمو، محصول سال 2003 با فروش تعدیل‌شده‌ی 536 میلیون دلار

Disney / Pixar

فروش تعدیل‌نشده: 381 میلیون دلار

دلقک ماهی‌ای به نام مارلین، با صداپیشگی آلبرت بروکز، برای یافتن پسر خود که توسط یک غواص ربوده شده است با یک ماهی فراموش‌کار اما دوست‌داشتنی به نام دوری عازم سفر در دریا می‌شود.

شماره‌ی 2: شرک 2، محصول سال 2004 با فروش تعدیل‌شده‌ی 618/1 میلیون دلار

 

DreamWorks

فروش تعدیل‌نشده: 441/2 میلیون دلار

این فیلم که سراسر خنده و شادی است شخصیت جدید و به‌یادماندنی گربه‌ی چکمه‌پوش با صداپیشگی آنتونیو باندراس را به دنیای انیمیشن معرفی می‌کند.

و اما

انیمیشن برتر و شماره‌ی 1: شیر شاه، محصول سال 1994 با فروش تعدیل‌شده‌ی 775/5 میلیون دلار

Disney

 فروش تعدیل‌نشده: 423 میلیون دلار

پدربزرگ تمامی انیمیشن‌های یادشده که بر اساس داستان هملت به هویت و خانواده اهمیت می‌دهد، همچنان یکی از شاهکارهای شرکت دیزنی به شمار می‌آید. به‌علاوه ترانه‌های این فیلم که توسط التون جان و تیم رایس نوشته شده‌اند به شکل غیرقابل‌باوری تا این زمان موردتوجه کودکان قرار دارند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان