برش‌های نهایی: وسواس من در مورد موی ستاره‌های فیلم

این گزارش از زبان یک متخصص تهیه‌شده است که ما هم آن را به همان لحن برای شما بازگو کرده‌ایم:

این روزها همه‌چیز در زیبایی یک فرد تاثیر دارد، مخصوصا جایگاه مو که در اینجا بسیار محسوس است. نحوه آرایش موها می‌تواند گاهی اوقات تاثیر زیادی را در تغییر ظاهر یک فرد ایفا کند و او را به یک هدف خاص نزدیک کند. همان‌طور که حدس زدید امروز درباره مدل مو صحبت می‌کنیم و تاثیر آن در زندگی افراد مشهور را با همدیگر بررسی خواهیم کرد.برای ادامه ماجرا با بنیتا همراه باشید.

این گزارش از زبان یک متخصص تهیه‌شده است که ما هم آن را به همان لحن برای شما بازگو کرده‌ایم:

گاهی اوقات که روز بدی دارم و حوصله هیچ کاری را ندارم، اسم ریور فینیکس در بخش تصاویر گوگل را جستجو می‌کنم و در مورد موهایش به مطالعه می‌پردازم.  این مثل یک درمان لحظه‌ای است که به ذهن من آرامش می دهد و آن را به یک جای بهتر سوق می‌دهد.

این وسواس و علاقه من به این بازیگر تا حدی به خاطر فیلم "آیداهو شخصی من" و آن تصویر زیبایی از سردرگمی جوانی و عشق بدون تلافی است. البته این عادت‌های من به خاطر جذاب بودن موهای فینیکس است. موهایش بلند و به صورتی زیبا ژولیده است، در بسیاری از موارد این موهایش هستند شخصیت او را بیان می‌کنند، اساسا وی همان میزانس (اصطلاحی فرانسوی که ریشه در تئاتر دارد و معنی صفحه‌بندی و یا به صحنه درآوردن را می دهد) مو بود.
این فقط مدل موهای جذاب این بازیگر نبود که مرا شیفته مو کرد، خودم نیز دوران کودکی اغلب از زدن موهایم امتناع می‌کردم و آن‌قدر رشد می‌کردند که شکلی عجیب مانند یک قارچ به خود می‌گرفتند، این اتفاقات برای من جذاب بود و مرا کم‌کم به سمت مو و موشناسی سوق داد. همچنین برخی بازیگران بودند که با کت‌واک (به محیط T  شکلی گفته می‌شود که مدل‌ها بر روی آن راه می‌روند و همچنین به طرز راه رفتن گربه گونه مدل‌ها نیز کت‌واک گفته می‌شود) خود و مدل موهایشان بسیار صحنه‌های جذابی را به وجود می‌آوردند، به‌طور خلاصه می‌توان به بازیگرانی همچون بن ویشاو، جیک ویلنهال وآندرو گالفیلد و هنرمندانی همچون ژان میشل باسکیت و خواننده معروف جولیان کازابلانکاس بوده اشاره کرد. علاقه من در حدی است که نامزد سابق خود را مجبور کردم که تصاویر مربوط انواع مدل مو را در پوشه‌ای به نام HAIR در دسکتاپ کامپیوترم ذخیره و مرتب کند.

A Raf Simons model sporting a wet-look parting in 2010. Photograph: Victor Boyko/Getty Images

اگر به عکس‌های دوران دانش‌آموزی من نگاهی بیندازید، متوجه حجم زیاد موهای من می‌شوید که به موهای لوک اسکای والکر فیلم جنگ ستارگان نزدیک بوده است. ولی ظاهرا علم گریم یک موی بسیار عالی را از وی در فیلم طراحی کرد. کمی درباره مو بلندهایی فکر کنید که سال‌های سال مشهور بوده‌اند، می‌توان به روتخر هاور در بلید رانر، دیوید رابرت جونز یا همان دیوید بویی در فیلم مردی که به زمین سقوط کرد و میشاییل فاسبندر در فیلم پرومتئوس اشاره کرد. دیوید حتی موی خود را به تقلید از پتر اوتول در فیلم لاورنس عربستان، رنگ می‌کرد.

داوید هاکنی و کورت کوبیان سبک موهای جالبی را در دوره زندگی خود داشته‌اند، مدل موی کورت کبیان در ایو سن لوران تابستان و بهار 2016 بسیار عجیب بود، این واقعا یک معجزه بود که من برای یک موی بلند این‌قدر ذوق‌زده شدم. بهتر است بدانید که وی کرت دانلد کوبین ‏موسیقی‌دان راک اهل آمریکا است که بیشتر به‌عنوان خواننده، نوازندهٔ گیتار، ترانه‌سرای اصلی و بنیان‌گذار گروه گرانج نیروانا شناخته‌شده است و تقریب هم‌چین حسی را برای لوکی بلو اسمیت ستاره جدید برنامه‌های برند تام فورد دارم. در چند مراسمی که برای مدل‌های مرد در ژانویه برگزار شد، یکی از اعضای سابق گروه وان دایرکشن پسر براتفوردی یعنی زین مالیک که من خیلی به موهای او علاقه‌مند هستم، هم در والنتینو و هم لویی ویتون، پشت سر هم با یک مدل موی بلند خاص ظاهر شد.

One Direction’s Zayn Malik Photograph: Rex Features

خوشبختانه موهای من الان به‌اندازه کافی ضخیم است ولی پس از چند سال دیگر به رنگ  خاکستری تبدیل می‌شوند و مجبورم که طرز استایل موهایم را تغییر دهم. اما الان جوانم با موهای عالی و جالب مانند موهای فینیکس که البته امیدوارم بیشتر دوام بیاورند.

من یک‌بار موهای خود را تراشیدم و فکر می‌کردم که مانند رنتون در فیلم رگ یابی هستم، و از آن زمان تاکنون که مادرم 50 سال دارد، مرا سرزنش می‌کند که چرا هم‌چین کاری را کرده بودم. این کار خیلی ظاهر شمارا تغییر خواهد داد و باعث می‌شود که کمد لباسی خود را بالباس‌های جدید پرکنید. به‌عنوان یک آرایشگر باید بگویم که شروع و پایان زندگی حرفه‌ای یک مدل با نوع آرایش موی او در ارتباط است. مدل مو گاهی وقت‌های تواند سرنوشت یک مدل را تعیین کند و همان‌گونه که می‌دانید مدل‌ها خیلی به استایل و موی خود اهمیت می‌دهند، چون به این حقیقت پی برده‌اند.

Dane DeHaan as James Dean and Robert Pattinson as Dennis Stock in Life. Photograph: Caitlin Cronenberg

این پاییز مدل موهای سینمایی از یک منبع نشات گرفتند: فیلم درام زندگی جیمز دین؛ که رابرت پتینسون و دین دی هان در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. دی‌هان نقش دین، یعنی نقش مقابل پتینسون که نقش دنیس استوک را بازی می‌کند. دنیس استوک عکاسی که از بازیگر عکس می‌گیرد و برای  تایم اسکویر کار می‌کند.درباره این فیلم بهتر است بدانید که " جیمز دین اولین بازیگری بود که پس از مرگ نامزد اسکار شد و تنها کسی است که دو بار پس از مرگش نامزد اسکار شده است،مرگ نابهنگام دین در ایجاد جایگاه افسانه‌ای‌اش مؤثر بود. او وقتی‌که سوار پرشه خود بود در اثر تصادف درگذشت ". این دو بازیگر از نسل جدید آرایش مو استفاده می‌کنند و با ابر کمپانی‌های کالاهای لوکس که از افراد مشهور  برای تبلیغات استفاده می‌کنند، همکاری می‌کنند. رابرت پتینسون با کمپانی کالاهای لوکس دیور و دین دی‌هان با پرادا همکاری می‌کند. پتینسون موفقیت خود در نقش ادوراد کولن  در اولین نسخه فیلم ماه‌نو (این فیلم بر اساس اولین رمان خون‌آشامی از مجموعه محبوب و پرفروش گرگ‌ومیش، نوشتهٔ استفانی مایر است، فیلم‌نامه‌ی این فیلم را که ملیسا روزن برگ تهیه‌کرده، در شش ماه نوشته‌شده است و فیلم‌برداری آن از فوریه 2008 آغاز شد و تا مه همان سال ادامه داشت.) را مدیون پوست رنگ‌پریده  و مخصوصا موهای بلند خود بوده است.

بهتر است در اینجا به آدام درایور هم اشاره‌کنیم، کسی که در دبیرستان در تئاتر مدرسه بازی می‌کرد. پس از 11 سپتامبر به نیروی دریایی آمریکا ملحق شد و برای دو سال در افغانستان جنگید و سپس به خاطر مشکل پزشکی از ارتش بیرون آمد. وی نقش کیلو رن را در اولین قسمت از سومین سه‌گانه جنگ ستارگان خیلی عالی ایفا کرد، او یکی از بازیگرانی است که من عاشق مو‌های او هستم. ولی من وقتی‌که ایفای نقش او در سریال دختران در قسمت اول فصل اول را دیدم، و نمایش موهای بی‌نقص او را به آن اوضاع دیدم، خیلی تعجب کردم.

نام من سیمون است و من یک فرد شیفته مو و موشناسی هستم.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر