دختر در نقاشی ایرانی؛ به بهانه ی روز دختر

امروز روز دختر است. به بهانه‌ی این روز و برای تبریک این روز، به تعدادی از نقاشی‌های زیبایی که هنرمندان کشورمان برای دختران و با موضوع دختر خلق کرده‌اند می‌پردازیم.

دختر در نقاشی ایرانی؛ به بهانه ی روز دختر

امروز روز دختر است. هرسال این روز که روز تولد حضرت معصومه (س) است، برای دختران جشن گرفته می‌شود. در هر جایی و به هر طریقی این روز را به دختران تبریک می‌گویند و نوشته‌ها و اشعار و تصاویر زیادی برای خوشحال کردنشان و یادآوری اینکه دختر بودنشان چقدر ارزشمند است، منتشر می‌شود. ما در بنیتا به مناسبت این روز قصد داریم تا از زاویه‌ای دیگر به این روز و جایگاه دختر نگاه کنیم. با ما همراه باشید.

هنر همیشه و در همه‌ی زمان‌ها به دنبال زیبایی‌های بوده و هنوز هم هست. یکی از اولین زیبایی‌ها که هنر و مشخصا نقاشی به آن پرداخته، زن بود. زن و به‌خصوص دختر. ما در این مطلب قصد داریم ضمن عرض تبریک این روز به تمام دختران ایران‌زمین، به تعدادی از نقاشی‌های ایرانی را که بخشی از زیبایی و لطافت دختران را تصویر کرده‌اند، بپردازیم.

این تصویر، یکی از نقاشی‌های دوران قاجار است که با توجه به سبک و نگاه آن دوران، در مورد دختر کشیده است.

روز دختر

ایمان ملکی یکی از نقاشان با استعداد کشورمان است که نقاشی‌های بسیار زیبایی از دختران خلق کرده است که تعدادی از آن ها را در ادامه می‌بینید.

روز دختر

روز دختر

روز دختر

دیگر نقاشان ایرانی هم هستند که به زیبایی توانسته‌اند دختر بودن را  تصویر کنند.

روز دختر

روز دختر

روز دختر

روز دختر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان