ماهان شبکه ایرانیان

۸ مزیت انجام روزانه‌ی ورزش یوگا

برای برخی تمرین یوگا اندکی کسل‌کننده است. آن‌ها اصلاً دوست ندارند که این ورزش را انجام دهند، اما وقتی این کار را می‌کنند بسیار خوشحال می‌شوند. دلیل آن وجود مزیت‌های بی‌شمار نهفته در این ورزش است. با بنیتا همراه شوید تا تنها ۸ مزیت این ورزش شگفت‌انگیز را از نگاه تامی رویز بررسی کنیم.

برای برخی تمرین یوگا اندکی کسل‌کننده است. آن‌ها اصلاً دوست ندارند که این ورزش را انجام دهند، اما وقتی این کار را می‌کنند بسیار خوشحال می‌شوند. دلیل آن وجود مزیت‌های بی‌شمار نهفته در این ورزش است. با بنیتا همراه شوید تا تنها 8 مزیت این ورزش شگفت‌انگیز را از نگاه تامی رویز بررسی کنیم.

1. موجب تقویت اعتمادبه‌نفس شما می‌شود

طبق اعلام مجله‌ی "وضعیت سلامتی" اعتمادبه‌نفس برای هرکسی مهم است. به شما احساس خوبی می‌دهد و به افرادی که در اطراف شما هستند هم احساس آرامش خواهد داد.

مقاله‌ی این مجله شروع به تشریح 10 حرکت ورزشی یوگا که اعتماد شما را تقویت می‌کند می‌پردازد. چند مورد اول برای افراد تازه‌کار و چند گزینه‌ی انتهایی برای یوگی‌های حرفه‌ای است. همه‌ی ما زمان‌هایی در زندگی داریم که به مقدار بیشتری از اعتمادبه‌نفس نیازمندیم.

2. می‌توان آن را در همه‌جا انجام داد

یوگا را می‌توان در همه‌جا انجام داد. خیلی خوب است که می‌توان تشک یوگای خود را چه در کلاس یوگا و چه در بخش ساکت منزل پهن کرد. یوگا می‌تواند در هرجایی که ما هستیم انجام شود. ویدئوهایی در یوتیوب وجود دارد که یوگا در سفر، یوگا در سرکار و یوگا در لب ساحل را نشان می‌دهد. پس از کمی حرفه‌ای شدن در این ورزش می‌توانید آن را به‌راحتی، توسط خودتان، بدون مربی و در هرجایی انجام دهید

3. نفس کشیدن را می‌آموزید

یک مقاله از وب‌سایت "سلامت و یوگا" عنوان داشت که مزیت‌های ملموسی در فراگیری این ورزش وجود دارد:

  • تخلیه‌ی تنش‌های عضلانی حاد در اطراف قلب و اندام‌های گوارشی
  • کمک به بیماری‌های تنفسی نظیر آسم و نفخ برای غلبه بر ترس ناشی از تنگی نفس؛ این ورزش همچنین باعث افزایش ظرفیت ریه می‌شود.
  • تقویت محرک‌های عصبی در دستگاه قلبی عروقی
  • کاهش چشمگیر نگرانی عصبی و عاطفی
  • افزایش سم‌زدایی از طریق بالا بردن تبادل دی‌اکسید کربن و اکسیژن
  • تقویت سیستم خودکار دفاعی بدن از طریق افزایش توزیع انرژی در سیستم درون‌ریز
  • آرامش ذهن و ایجاد توازن فکر و بدنی

4. با ورزش یوگا از ظاهر بدنی خود باخبر می‌شوید

از زمانی که ورزش یوگا را آغاز کرده‌ام، حالت بدنی من به‌کلی بهبودیافته است. من در انجام هر حرکت یوگا یاد گرفته‌ام که باید کاملاً صاف ایستاده و سر خود را بالا نگه دارم. حتی به هنگام نشستن هم حالت خود را حفظ کرده و همیشه سعی می‌کنم تا آن را اصلاح کنم. علاوه بر این فهمیده‌ام که تنفس من به حالت بدنی‌ام بستگی داشته و با اصلاح آن بهتر هم می‌شود.

5. این ورزش بسیار ارزان است

ورزش یوگا به هزینه‌ای احتیاج ندارد. من در ابتدا با دوستان خود به کلاس یوگا رفتم و از تشک سایرین هم استفاده کردم. بعد هم خواهرم برایم یک تشک یوگا خرید. از لباس‌هایی استفاده می‌کنم که قبلاً داشتم. احتیاجی هم ندارم که برای کلاس به‌جایی بروم. بلکه این کار را در منزل انجام می‌دهم. هرگز هم برای کلاس رفتم پولی نداده‌ام؛ اما برخی اوقات به کلاس‌های رایگان می‌روم. بااین‌حال معمولاً ویدئوهای آموزشی یوگا موسوم به یوگا با آدرین  (Yoga With Adriene) را تماشا می‌کنم. این ویدئوها در همه وجود داشته و رایگان هستند. افزون بر این دارای گستره‌ی وسیعی از این ورزش برای اهداف گوناگون نظیر افراد تازه‌کار، حرکات کششی، تقویت اعتمادبه‌نفس و حرکات مخصوص صبحگاه و شب هستند.

6. یوگا شما را متفکر می‌کند

وقتی‌که یوگا تمرین می‌کنید، می‌آموزید که در لحظه زندگی کنید. وقتی‌که برای اولین بار یوگا را آغاز کردم، مرتباً تکان می‌خوردم و بی‌قراری می‌کردم. به‌علاوه همیشه به ساعت نگاه می‌کردم. یا اینکه چک می‌کردم چقدر از زمان ویدئوی آموزشی گذشته است. با ادامه‌ی ورزش یوگا یاد گرفتم که ذهن خود را آرام کنم. من بر روی حرکات و تنفس خود تمرکز کردم. من برخی اوقات اصلاً و به‌هیچ‌وجه تکان نخورده و در موقعیت خودم ثابت باقی می‌مانم و بر تنفس خود متمرکز می‌شوم. توانایی در کنترل ذهن و تمرکز بر هر چیزی در همان لحظه، موهبتی است که در تمام زندگی من مفید بوده است.

7. لاغر و قوی می‌شوید

درست از زمانی که ورزش یوگا را شروع کردم متوجه شدم که این ورزش مقدار زیادی از وزن بدن را به‌عنوان مقاومت به کار می‌گیرد. برای مثال وقتی‌که در حال انجام حرکت تخته یا پلانک هستید، باید وزن خود را به بالا برگردانید. پس از مدتی این کار به‌مراتب آسان‌تر می‌شود چون قدرت بدنی شما افزایش می‌یابد. من به‌شخصه احساس لاغری بیشتری کرده و لباس‌ها در تنم گشادتر شده‌اند. اگر به دنبال لاغر شدن و درعین‌حال داشتن ظاهری مناسب هستید، هیچ راهی سریع‌تر از حرکات مرتب یوگا شما را به مقصد نخواهد رساند.

8. یوگا موجب دفع استرس می‌شود

وب‌سایت مراقبت (Prevention) عنوان می‌کند: در طول دوران تغییرات، تعطیلات و هرزمانی که زندگی اندکی دشوارتر می‌شود انجام کوتاه‌مدت ورزش یوگا (حتی به میزان 10 دقیقه در روز) به شما در دفع ناراحتی‌ها کمک می‌کند.
با توجه به تجربه‌ی شخصی خود می‌توانم به شما بگویم که یوگا قطعاً باعث کاهش استرس می‌شود. من معمولاً می‌توانم استرس بر روی شانه‌های خود را احساس کنم؛ اما بسیار شگفت‌انگیز است که تنها با یک بار ورزش یوگا می‌توانم این استرس را از روی شانه‌هایم بردارم. من دریافته‌ام که ازنظر ذهنی سبک‌تر شده‌ام و به آرامش فیزیکی بیشتری رسیده‌ام.

یوگا به دلایل مختلفی شگفت‌انگیز است. مزایای بیشتری ازآنچه در این مقاله گفته شد وجود دارد. اگر در گذشته هم یوگا تمرین کرده‌اید، دوباره آن را آغاز کنید. می‌توانید برخی از حرکات کوتاه این ورزش را در 10 دقیقه انجام دهید؛ اما این بار سعی کنید تا با انسجام بیشتری یوگا را دنبال کنید. می‌بینید که دنبال کردن ورزش یوگا ارزشش را خواهد داشت.

 

مقالات مرتبط

8 ورزشی که شما را زیبا می‌سازد

How-to-stay-in-shape

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان