ماهان شبکه ایرانیان

چگونه تبدیل به یک بلاگر حوزه فشن بشویم

اگر دوست دارید بدانید که چگونه تبدیل به یک وبلاگ‌نویس موفق در حوزه فشن بشوید، با بینتا همراه باشید تا فوت کوزه‌گری را به شما یاد بدهیم.

اگر دوست دارید بدانید که چگونه تبدیل به یک وبلاگ‌نویس موفق در حوزه فشن بشوید، با بینتا همراه باشید تا فوت کوزه‌گری را به شما یاد بدهیم.

اینجا تعدادی ترفند و راهکار را برای شما از شرکت‌کنندگان مرحله نهایی مسابقه وبلاگ‌نویسی حوزه فشن که توسط برند مشهور لباس اچ و ام (H&M) و وبسایت بلاگوین (Bloglovin) که در سال 2016 برگزار شده است، گردآوری کرده‌ایم.

درست مثل تولد هر چیز جدیدی، وبلاگ‌نویسی در حوزه فشن هم ابتدا به عنوان یک سرگرمی مطرح بود ولی بعد تبدیل به یک کسب‌وکار بسیار لوکس شد. بعضی از تاثیرگذارترین وبلاگ‌نویس‌های حوزه فشن توانسته‌اند، میلیون‌ها دنبال‌کننده داشته باشند و سر و کارشان با کمپین‌های تبلیغاتی چند میلیون دلاری است. شما آنها را روی جلد مجلات مد می‌بینید و بعضی از آنها حتی خط تولید لباس‌های خود را دارند. البته همه اینها یک شبه بدست نیامده و نیاز به کار سخت دارد تا به این سطح برسید اما وارد شدن به این حوزه هیچ وقت به اندازه الان آسان نبوده است.

برای اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم تا وبسایت خود را یک تکانی بدهید و به موفقیت برسید ما هم سراغ شرکت‌کنندگان مرحله نهایی مسابقه وبلاگ‌نویسی حوزه فشن که توسط برند مشهور لباس اچ و ام (H&M's) و وبسایت بلاگوین (Bloglovin) برگزار می‌شود، رفتیم تا نصیحت‌های آنها را با شما در میان بگذاریم.

یک گروه خوش‌شانس از افراد علاقه‌مند به این حوزه توانسته‌اند با لِئاندرا مدین از وبسایت موفق مِن رِپلِر در یک کارگاه که توسط برند لباس اچ و ام (H&M) برگزار شد، دیدار کنند. لِئاندرا هم بسیار خوشحال است تا دانش خود را با تازه‌واردان این حوزه در میان بگذارد. شما را به خواندن مطلب دعوت می‌کنم تا با روش‌های موفقیت آنها آشنا شوید.

به عنوان یک تازه‌کار شروع کرده‌اید

درست مثل هر پروژه‌ی خلاقانه‌ی دیگری سخت‌ترین کار این است که بنشینید و شروع کنید. ما اغلب به جای اینکه برای رویاهای خود کاری بکنیم فقط در مورد خواسته‌های خودمان رویا‌پردازی می‌کنیم. آقای هَنزبِری از وبسایت چیزهایی که او دوست دارد، می‌‌گوید: من یک روز در رستوران نشسته بودم و یک دفعه با صدای بلند گفتم می‌خواهم وبلاگ‌نویسی کنم و این دقیقاً کاری بود که همان شب انجام دادم. پلتفرمی مثل وردپرس برای راه‌اندازی یک وبسایت بسیار ایده‌آل است. در نهایت می‌توانید با هزینه‌های مختصری از خدمات یک طراح وبسایت استفاده کنید تا موفق بشوید.

 

Ashley Roiland of A Fashion Nerd. Photo: Courtesy of A Fashion Nerd 

تصاویر مهم هستند

همان‌طور که می‌گویند پشت سر هر مرد موفقی یک زن قرار دارد، پشت سر یک وبلاگ‌نویس موفق حوزه فشن هم یک عکاس خوب قرار دارد! همان‌طور که وبلاگ‌نویسی حوزه فشن سودآور است، عکاسی در این حوزه نیز درآمد‌زا است. هَنزبِری پیشنهاد می‌دهد تا یک عکاس را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید و سراغ کسی بروید که با کارهای او ارتباط برقرار می‌کنید. تاریا از یکی دیگر از وبسایت‌های موفق، می‌گوید او با عکاس خود در چارچوب یک برنامه زمانی مشخص که برای هر دوی آنها مناسب باشد چند ساعت در روز کار می‌کند و نتیجه معمولاً تبدیل به 3-4 مطلب در وبسایت می‌شود. ایمی رویلند از وبسایت فشن نِرد (A Fashion Nerd) می‌گوید در شروع کارش خودش دست به کار شده بود و بیرون می‌رفته و تعداد زیادی عکس می‌گرفته است.

به برنامه زمانی متعهد باشید

وقتی تازه‌کار هستید، استمرار انتشار مطالب شما از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. سعی کنید هفته‌ای 2-3 مطلب جدید را در وبسایت منتشر کنید اگر همت بالایی داشته باشید انتشار روزانه مطلب خیلی بهتر است که باعث افزایش بازدید از وبسایت شما می‌شود. جَنِل تِرز از وبسایت راوی مد خیابانی می‌گوید: وقتی دکمه انتشار را در وبسایت می‌زنید، به خود شک نکنید. دو سال پیش که کارم را شروع کردم هنوز به خودم اعتماد نداشتم. من همیشه به کارم شک داشتم ولی الان می‌دانم چه توانایی‌های دارم.

 

Maristella Gonzalez of A Constellation. Photo: Raphael Salazar for A Constellation 

با بقیه وبلاگ‌نویس‌ها رابطه خوبی برقرار کنید

شاید اینکه با سایر وبلاگ‌نویس‌های این حوزه ارتباط برقرار کنید، دلهره‌آور باشد اما ساختن یک رابطه خوب با دوستان وبلاگ‌نویس دیگر فقط به شما کمک می‌کند تا زودتر به اهداف خود برسید. در ابتدا سعی کنید مطالب وبلاگ‌های دیگر را بخوانید و حتماً در زیر مطالب آنها نظر بگذارید. خوب است که با سایرین ارتباط برقرار کنید همه شما سوار یک کشتی هستید. سعی کنید برای گرفتن نصیحت به آنها مراجعه کنید و یادتان نرود با طرفداران آن وبسایت‌ها نیز ارتباط برقرار کنید. اگر از موضوع یک وبلاگ خوش‌تان می‌آید و یا اینکه حوزه کاری آنها با شما شباهت دارد، شانس اینکه خوانندگان وبسایت آنها به مطالب شما هم علاقه‌مند شوند، خیلی بالاست. هَنزبِری می‌گوید: سعی کنید حتی فراتر از وبلاگ‌نویسان سراغ افراد دیگری مثل صاحبان بوتیک، ویراستارها بروید. معلوم نیست فرصت‌ها چه وقت و چگونه سراغ شما می‌آیند؟!

 

Jannel Therese of Street Style Teller. Photo: Courtesy of Street Style Teller 

در همکاری با برند‌ها هوشمندانه تصمیم بگیرید

برای اینکه از وبسایت خود پول دربیاورید، شما در نهایت مجبورید که با برندها برای تبلیغات همکاری و مساعدت کنید. (حتماً در وبسایت خود یک قسمت برای ارتباط با رسانه‌ها که شامل خلاصه‌ای از وضعیت برند شما باشد، قرار بدهید) یک راه دیگر برای درآمدزایی ملحق کردن لینک‌های خود به سرویسی مثل ریوارد استایل است، البته سود این کار متغیر است. رویلند در یک اپلیکیشن سرمایه‌گذاری کرده که یک شبکه‌ اجتماعی است که کاربران می‌توانند در آن تصاویر اینستاگرام خرید‌هایی که انجام داده‌اند را به اشتراک بگذارند. وبلاگ خود را روی بستر بلاگوین (Bloglovin) ثبت کنید تا فرصت‌ها و دنبال‌کنندگان بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.

اما به هر حال سعی کنید مطالبی که در قالب آگهی برای برند‌های مختلف منتشر می‌کنید را هوشمندانه انتخاب کنید و ارزش خود را بدانید. جَنِل می‌گوید: وقتی یک شرکت می‌خواهد برای شما یک محصول را بفرستد، با آنها در مورد خواسته خود صریح صحبت کنید. از آنها بخواهید که روشن کنند آیا به دنبال یک نگاه کورکورانه و سراسر ستایش هستند یا اینکه بدنبال یک تفسیر احساسی و صادقانه هستند. یک نگاه کورکورانه فقط یک نگاه کلی به محصول است. اما اگر آنها بدنبال یک نگاه احساسی باشند، به شما بهتر می‌توانند کمک کنند.

هَنزبِری می‌گوید: اگر خودتان را کم بفروشید، باعث خواهد شد تا محصولی را تبلیغ کنید که به آن هیچ اعتقادی ندارید یا بدتر اینکه لباسی را بپوشید که خوانندگان شما می‌دانند اگر پول نمی‌گرفتید، هرگز نمی‌پوشیدید.

گونازالس: البته که من می‌خواهم پول در بیاورم اما من هرگز محتوایی را که تولید می‌کنم، به خطر نمی‌اندازم. اگر شما اجازه بدهید تا پول تعیین کند که چه محتوایی را تولید بکنید در نهایت یک محصول افتضاح خواهید داشت.

 

Taria-ann Verburgt of Survivor on Stilettos. Photo: Courtesy of Survivor on Stilettos 

بین بلاگ‌نویسی و شبکه‌های اجتماعی خود یک تعادل برقرار کنید

از آنجایی که حوزه وبلاگ‌نویسی فشن ارتباط قدرتمندی با تصاویر دارد، شاید منطقی باشد که فقط روی یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام مطلب منتشر کنید. هر چند گونزالز از لئِاندرا یاد گرفته است که از این شبکه‌ها به عنوان فرصتی برای ارائه محتوای خاص استفاده کند و از هر کدام با توجه به مزیت‌های آنها بهره‌برداری کرد. شما هرگز نباید وبلاگ خود را رها کنید چون این تنها چیزی است که روی آن 100% کنترل دارید. برای هَنزبِری، شبکه‌ای مثل اسنپ‌چت راهی است تا خوشحالی‌های روزانه و گوشه‌ای از شخصیت خودش را با خوانندگانش در میان بگذارد. جَنِل تِرِز مطالب جدیدش را در توئیتر و اینستاگرام هم منتشر می‌کند. تاریا مطالبش را در یک گروه فیسبوکی به اشتراک می‌گذارد. این شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی مسابقه می‌گویند که حتماً سراغ بستر‌های جدید بوجود آمده هم بروید. رویلند به خاطر اینکه یکی از اولین نفراتی بود که وارد شبکه واین (Vine) شده بود، توانست تعداد زیادی خواننده پیدا کند.

به این واقعیت که وبلاگ شما کامل نیست، باور داشته باشید

هر کدام این شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی مسابقه بلاگوین (Bloglovin) معتقدند که وبسایت آنها کامل نیست. خیلی سریع پشت سر هم شکست بخورید یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که از لِئاندرا می‌شود یاد گرفت. برای شروع یک وبلاگ شما باید سبک نوشتاری مخصوص به خود را داشته باشید. جَنِل می‌گوید: همچنین باید بدانید که این مسیر مخصوص به شماست. همیشه کار شما همراه با آزمایش و خطاست. هیچوقت کامل نیست و نخواهد شد. گنزالز می‌گوید: به طور خلاصه باید از اشتباهات خود درس بگیرید، مهم هم نیست چقدر این اشتباهات بزرگ یا کوچک هستند. همیشه پذیرای تغییرات باشید. همه چیز در حال تغییر است و این برای بقای وبلاگ شما از اهمیت برخوردار است.

با این تفاسیر آیا شما علاقه دارید در حوزه فشن وبلاگ‌نویسی کنید؟

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان