۵ نشانه‌ی کمتر شناخته‌شده که می‌تواند ناشی از افسردگی شما باشد

افسردگی می‌تواند به معنی خیلی چیزها باشد. این بیماری همیشه با علائم کلیشه‌ای خود نظیر ناراحتی و انزوا بروز نمی‌کند. طبق اعلام موسسه‌ی ملی سلامت روانی آمریکا، علائم افسردگی می‌تواند متفاوت و فراوان باشد. ناراحتی، ناامیدی و نداشتن انرژی برای انجام کار تنها علائم اندکی از این بیماری هستند.

افسردگی می‌تواند به معنی خیلی چیزها باشد. این بیماری همیشه با علائم کلیشه‌ای خود نظیر ناراحتی و انزوا بروز نمی‌کند. طبق اعلام موسسه‌ی ملی سلامت روانی آمریکا، علائم افسردگی می‌تواند متفاوت و فراوان باشد. ناراحتی، ناامیدی و نداشتن انرژی برای انجام کار تنها علائم اندکی از این بیماری هستند.

طبق گفته‌ی اسمیتا مورفی، روان‌پزشک در مجموعه درمانی مایند سِکتور در شهر آستین، درواقع برخی افرادِ دارای افسردگی هرگز نشانه‌هایی از احساس پوچی و بی‌حوصلگی را تجربه نکرده‌اند. برخی از آن‌ها با نشانه‌های کمتر شناخته‌شده‌تری دست به گریبانند که در صورت عدم آشنایی ما با آن‌ها به‌راحتی نادیده گرفته می‌شوند. افسردگی به‌طور مشخص بر روی انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز که احساسات ما و سایر اعمال نظیر خواب و اشتها را کنترل می‌کنند تأثیر می‌گذارد. ازاین‌رو اگر شما هم هرکدام از این علائم را تجربه کرده‌اید، ممکن است لازم باشد با یک مشاور و یا دکتر در مورد احتمال ارتباط آن‌ها با افسردگی صحبت کنید. با بنیتا همراه شوید تا بیشتر از این علائم بدانید.

1. تحریک‌پذیری: گاهی اوقات، افسردگی بیشتر به عصبانیت شباهت دارد تا ناراحتی. اگر خود را بدون هیچ دلیل مشخصی عصبی، پرخاشگر و تندخو می‌بینید، می‌توان گفت که احتمال اینکه شما افسرده شده‌اید وجود دارد.

2. تغییر در الگوهای خواب: ممکن است تصور کنید که یک فرد افسرده تمایل به خوابیدن در تمام طول روز را داشته باشد. این یکی از علائم ممکن برای افسردگی است؛ اما نشانه‌ی دیگر بی‌خوابی و یا خواب ناکافی است. به‌طوری‌که فرد پس از بیدار شدن احساس سرحال بودن ندارد.

3. تغییر در عادات غذا خوردن: افسردگی می‌تواند به شکل دوطرفه در رژیم غذایی شما اثر بگذارد. افراد افسرده ممکن است بی‌اشتهایی را تجربه کنند و با کاهش وزن مواجه شوند. یا اینکه به دلایل عاطفی به پرخوری روی آورده و طبیعتا با چاقی روبرو میشوند.

4. مشکل در تمرکز: علائمی نظیر بی‌توجهی به اشتباهات و یا فراموشی اطلاعات بدیهی که به تصور شما از ویژگی‌های بیماری اختلال کم‌توجهی (ADD) است، می‌تواند ناشی از افسردگی باشد. مشکل در تصمیم‌گیری‌های ابتدایی نظیر اندازه لیوان برای سفارش چای می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های خاموش این بیماری باشد.

5. دردهای غیرقابل تشریح: گاهی اوقات بیماران به دکتر مراجعه کرده و از دردهایی صحبت می‌کنند که نمی‌توان دلایلی فیزیکی برای آن‌ها یافت. مورفی می‌گوید دلیل اصلی این دردها از بیماری افسردگی نشات می‌گیرد. احساسی نظیر وجود یک درد سراسری در بدن و یا کمردرد و سردردهای گاه‌وبیگاه همگی از افسردگی حکایت دارند. درهرصورت، قبل از اینکه مسائل مربوط به سلامت روانی دلیل این دردها عنوان شود باید از تمامی علائم فیزیکی این بیماری جلوگیری کرد.

مورفی می‌گوید ازآنجایی‌که این مسائل باهم در ارتباط‌اند، گاهی ‌درمان افسردگی به درمان علائم دیگر هم ختم می‌شود. مسئله اینجاست که مشخص شود این علائم دقیقاً از کجا سرچشمه می‌گیرند. درحالی‌که تمامی این مشکلات نمی‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد، اما صحبت با یک متخصص می‌تواند به شما در جلوگیری از این بیماری کمک کرده و حالتان را بهتر کند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر