۶ روش برای اینکه خودتان را دوست داشته باشید و به سلامت روانی برسید

آیا شما نیز از جمله افرادی هستید که همیشه دیگران را بر خود مقدم می‌دانید حتی اگر به قیمت از دست دادن چیزهایی باشد که شما دوست دارید و در آخر تنها چیزی که نصیب‌تان می‌شود خستگی از کار و استرس است؟ خوب برای رهایی از این مشکل باید راه حلی باشد، با بنیتا همراه باشید تا نگاهی به این مشکل بیندازیم.

آیا شما نیز از جمله افرادی هستید که همیشه دیگران را بر خود مقدم می‌دانید حتی اگر به قیمت از دست دادن چیزهایی باشد که شما دوست دارید و در آخر تنها چیزی که نصیب‌تان می‌شود خستگی از کار و استرس است؟ خوب برای رهایی از این مشکل باید راه حلی باشد، با بنیتا همراه باشید تا نگاهی به این مشکل بیندازیم.

حتی زمانی که ما با خودمان تنها می‌شویم هم هنوز به خودمان سختی می‌دهیم. ما تبدیل به کسی می‌شویم که مرتب خودمان را دستکم می‌گیریم و همیشه به دنبال پیدا کردن عیوب خود هستیم. قسمت عجیب ماجرا این است که ما این بلا را فقط سر خود می‌آوریم.

اگر شما خوشحال نیستید یا اینکه دچار استرس هستید، راه‌های زیادی وجود دارد تا بتوانید حال عمومی ذهنی خود را بهبود ببخشید. در قدم اول شما باید یاد بگیرید که خود را دوست بدارید. اینجا 6 روش را به شما معرفی خواهیم کرد که بدون قید و شرط خود را دوست داشته باشید.

1. خود را بدون قید و شرط دوست داشته باشید

خیلی از انسان‌ها تا زمانی که مثلاً به وزن مناسب‌شان نرسند یا به کار مورد نظر یا همسر مورد علاقه‌شان دست پیدا نکنند، خود را دوست نخواهند داشت. متاسفانه کمال‌گرایی همیشه یک مسئله واقعی نیست در نتیجه اینگونه هدف‌ها اغلب دست نیافتنی هستند. برای دوست‌ داشتن خود شرطی نگذارید و یاد بگیرید که خود را همان‌طور که هستید دوست داشته باشید.

2. با خودتان مهربان باشید

خود را از شر افکار منفی رها کنید. به جای انتقاد از هر کاری که می‌کنید، سعی کنید هر روز یک جمله مثبت در مورد خودتان بگویید. این جمله را روی کاغذ بنویسید و هر جا می‌روید با خودتان حمل کنید یا اینکه روی آینه قرار بدهید تا هر روز صبح آن را ببینید. در ضمن هر فرد شخصیت منحصر به فرد خود را دارد، پس بهتر است دست از قضاوت کردن خود با دیگران بردارید. علاوه بر این اگر مرتکب اشتباهی شدید با گذشت زمان خودتان را سرزنش نکنید. یاد بگیرید که خودتان را ببخشید و به جلو رفتن ادامه بدهید.

3. همیشه خودتان را مقدم بشمارید

این جمله معروف که می‌گویند: برای اینکه کسی را دوست داشته باشید اول باید خودتان را دوست داشته باشید، فقط در مورد روابط بین انسان‌ها صادق نیست، بلکه برای شرایط کنونی شما نیز صادق است. برای اینکه تبدیل به بهترین ورژن خود بشوید باید ابتدا خودتان را دوست داشته باشید. پس به جای اینکه برای بدست آوردن خوشحالی بدنبال کار رویایی خود بروید، برروی عشق به خود کار کنید. این عشق به شما شجاعت و قدرتی را هدیه می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند تا بدنبال رویاهای خود بروید و این بار به خوشحالی واقعی برسید.

4. هوای خودتان را داشته باشید

سلامت فکری و فیزیکی شما به هم وابسته هستند. تلفن همراه خود را کنار بگذارید و زمانی را برای بیرون رفتن و دیدن جهان بگذارید. این تجربه می‌تواند قدم زدن، ملحق شدن به یک کلاس یوگا یا یک کار هیجان‌انگیز دیگر باشد. تمرین کردن باعث می‌شود که تا ذهن‌تان را آزاد بگذارید و اجازه بدهید تا هورمون‌های شادی‌آور در مغز ترشح شوند. همین کار را با یک تغذیه خوب و خواب کافی ترکیب کنید. شاید به نظر شما این 8 ساعت خواب مخصوصاً زمانی که سرتان شلوغ است یک وقت تلف کردن به نظر بیاید اما بدن شما به این خواب نیاز دارد تا بتواند استراحت کند و دوباره انرژی از دست رفته خود را بدست آورد.

5. برای خودتان زمان بگذارید

از این که برای خود زمان مخصوصی را اختصاص می‌دهید، حس بدی نداشته باشید. از این زمان می‌توانید برای کاری که دوست دارید مثل: بیرون رفتن، پرداختن به یک سرگرمی یا راحت نشستن و کتاب خواندن استفاده کنید.

6. بیشتر به خود فکر کنید

به جای اینکه مرتب به اتفاقاتی که در اطراف شما می‌افتد فکر کنید، زمان بگذارید و به خود فکر کنید. مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا کمی از زندگی روزمره فاصله بگیرید و باعث افزایش تمرکز شما می‌شود. این کار باعث می‌شود تا کارهایی را انجام بدهید که در آنها خودتان را در اولویت قرار بدهید.

یک یا دو تا از این پیشنهادها را به کار بگیرید و ببینید چه نتیجه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. اینکه از خودمان قدردانی کنیم برای زندگی شما نتایجی را حاصل می‌کند که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اما این کارها چیزی نیست که فقط یکبار در حق خودمان انجام دهیم. مهم است که خودتان را هر روز دوست داشته باشید. این کار مستلزم از خود گذشتی است اما ارزشش را دارد تا محقق شدن رویاها و کامیابی خود را با چشمان خود ببینید.

امیدوارم قدر خوشی‌های کوچک زندگی را بدانید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان