ماهان شبکه ایرانیان

دیوید هادلستون بازیگر فیلم لوبوفسکی بزرگ در سن ۸۵ سالگی درگذشت

دیوید هادلستون که بخاطر بازی در نقش‌های کمدی خشن و اغراق‌آمیز شناخته می‌شد، درگذشت. این بازیگر هشتاد و پنج ساله بیشتر بخاطر شخصیت لوبوفسکی بزرگ در فیلم افسانه‌ای برادران کوئن معروف بود. با بنیتا همراه باشید تا بیشتر در مورد او بدانیم.

دیوید هادلستون که بخاطر بازی در نقش‌های کمدی خشن و اغراق‌آمیز شناخته می‌شد، درگذشت. این بازیگر هشتاد و پنج ساله بیشتر بخاطر شخصیت لوبوفسکی بزرگ در فیلم افسانه‌ای برادران کوئن معروف بود. با بنیتا همراه باشید تا بیشتر در مورد او بدانیم. 


Getty Images

این بازیگر که نقش یکی از جانسون‌های فیلم کمدی کلاسیک زین‌های شعله‌ور را ایفا کرده، روز سه‌شنبه در اثر بیماری‌های قلبی و کلیوی در نیومکزیکو و سن هشتاد و پنج سالگی درگذشت. این خبر را همسر هادلستون به هالیوود ریپورتر اعلام کرده است.

در فیلم لوبوفسکی بزرگ – که با الهام از یکی از آثار ریموند چندلر ساخته شده – هادلستون نقش یک مولتی‌میلیونر را بازی می‌کند که نام فیلم از او گرفته شده است. جولیان مور هم در فیلم نقش دختر هادلستون را بازی می‌کند.

در بین شصت فیلمی که دیوید هادلستون در دوران حیاتش بازی کرده، نقشش در فیلم بد کمپانی اثر رابرت بنتون با بیشترین واکنش مثبت همراه بوده است. هادلتسون در این فیلم با جف بریجز همبازی است و نقش رهبر شوخ طبع یک گروه گانگستری  را بازی می‌کند.

هادلستون در فیلم‌های مک‌کیو و ریو لوبو نقش مقابل جان وین را بازی کرده است. در فیلم کمدی رژه احمق‌ها (Fools' Parade) هم با جیمز استوارت همبازی بوده است. بیلی دوکلاهه و اسموکی و راهزن فیلم‌های محبوب دیگری هستند که هادستون جزو گروه بازیگری آنها بوده است. این بازیگر فقید نقش اصلی فیلم بابانوئل بود که در سال 1985 اکران شد.

دیوید هادلستون فیلم زین‌های شعله‌ور را بهترین اثر کارنامه‌اش می‌دانست. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود: «بازی در این فیلم شادترین و جالب‌ترین خاطرات کاری من را رقم زد.»

مل بروکس بعد از مرگ هادلستون در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفته است: «کار کردن با هادلستون در زین‌های شعله‌ور برای من کارگردان امتیاز بزرگر محسوب می‌شد. نقش آفرینی او بسیار ایده‌آل بود. او نقشش را طوری بازی کرد که به جاودانه شدن تمام جانسون‌های راک ریج (شهری که فیلم در آن می‌گذرد) کمک کرد. شخصیت هادلستون منحصر به فرد بود و قطعاً دل اهالی هالیوود برایش تنگ خواهد شد.»

زین‌های شعله‌ور تنها همکاری مل بروکس و دیوید هادلستون نبود. هادلستون در فیلم تهیه‌کنندگان بروکس نقش قاضی را بازی کرده بود.

هادلستون در سال 1990 برای بازی در یک نقش مهمان (پدربزرگ آرنولد) در سریال سال‌های حیرت‌انگیز نامزد دریافت جایزه امی شد. بازی در نقش یک سناتور جمهوری‌خواه در سریال بال غربی شبکه NBC هم برایش یک نامزدی به ارمغان آورد.

یکی از آخرین نقش‌آفرینی‌های هادلستون در سریال فیلادلفیا همیشه آفتابی است بود. اگر این فیلم را دیده باشید، هادلستون را در نقش شریک تجاری پیر دنی دویتو بخاطر دارید.

دیوید هادلستون سابقه بازی در چند تئاتر هم دارد. او بخاطر بازی در نقش چارلی تئاتر مرگ فروشنده در سال 1984 نامزد دریافت جایزه دراما دسک شد. 

هادلستون که اصالتاً اهل ایالت ویرجینیا بود، یک سال در آکادمی نظامی و چهار سال در نیروی هوایی ایالات متحده خدمت کرد. سپس با استفاده از مزایای قانون جی. آی بیل (G.I. Bill) به آکادمی هنرهای دراماتیک امریکا پیوست. سپس در سال 1957 از این آکادمی فارغ‌التحصیل شد و کارش را به عنوان بازیگر حرفه‌ای در نیویورک شروع کرد.

همسر هادلستون معتقد است که جای تعجب ندارد که بازیگرانی مثل پت اوبرایان، هری مورگان، رالف بلامی و جیمز کاگنی از دوستان نزدیک او بودند. هادلستون شخصیت آرامی داشت و به همین خاطر سال‌های زیادی در سینما فعالیت کرد.

شاید آخرین افتخار این بازیگر قبل از مرگ، قرار گرفتن نامش در تاریخچه صد ساله آکادمی نظامی بود که از آن فارغ‌التحصیل شده بود. این اتفاق در سال 2012 افتاد و فقط چهارده نفر به این افتخار دست یافتند که دیوید هادلستون یکی از آنها بود.

 

مقالات مرتبط

یادی از نماد قدیمی فشن؛ ژاکلین کندی در سالگرد تولدش

jacqueline kennedy


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان