معرفی ورزش زومبا

زومبا ورزشی همراه با رقص است که در تناسب اندام بسیار موثر است

 ورزش زومبا

زومبا ورزشی همراه با رقص است که در تناسب اندام بسیار موثر است. این ورزش توسط رقصنده و طراح رقصی به نام Alberto Beto Perez که اهل کلمبیا است، در دهه 1990 به وجود آمد. کلمه زومبا معنای خاصی ندارد و تنها به عنوان یک نام برای این ورزش انتخاب شده است. خواننده سبک پاپ برزیلی، Claudia Leitte ، سفیر بین المللی زومبا شده است. زومبا تلفیقی از رقص و حرکات ایروبیک است و آهنگ‌های آن همگی شاد هستند. در طراحی این رقص از حرکات رقص‌های Hip Hop ، So Ca ، Sanba ، Salsa ، Merengue و Manbo نیز استفاده شده است. طراحان زومبا از سالن‌ها و باشگاه‌ها برای کسب مجوز برای برگزاری کلاس های زومبا، مبلغی دریافت نمی‌کنند. هرهفته حدود 15 میلیون نفر در بیشتر از 200 کلاس زومبا که در مکان‌های مختلف در 180 کشور جهان برگزار می‌شود، شرکت می کنند. داستان به وجود آمدن زومبا توسط Beto Perez این‌گونه است که در اوایل دهه¬ی 90، روزی او فراموش کرده بود که نوار موسیقی ایروبیک خود را برای شاگردانش به کلاس ببرد. او سمت ماشینش رفت و به موسیقی‌هایی که داشت گوش کرد. یکی از موسیقی‌هایی که به گوش او خورد، تلفیقی از موسیقی غیر سنتی Salsa و Merengue بود. Beto به سر کلاس خود برگشت و به صورت فی البداهه حرکاتی را مرتبط با این موسیقی طراحی کرد و در کلاس خود از آن ها استفاده کرد. بعد از موفقیت های اولیه او در کلمبیا، در سال 2001 به امریکا مهاجرت کرد و در آن جا به همراه Alberto Perlman و همچنین دوست دوران بچه‌گی‌اش، Alberto Aghion ، تشکیل یک تیم دادند. گروه سه نفره¬ی آن‌ها یک ویدئوی آزمایشی را ضبط کردند.

ورزش زومبا

شرکتی بنام Fitness Quest به ویدئوی آن ها مجوز داد تا ویدئوهای آن‌ها در بازار به فروش برسد. ویدئو های زومبا در سال 2002 به فروش رسیدند. در سال 2005، آکادمی زومبا تاسیس شد. این آکادمی به مربیان رقص زومبا مجوز می‌داد تا بتوانند کلاس‌های زومبا را برگزار کنند. در سال 2007، شرکتی برای تولید لباس های مخصوص زومبا تاسیس شد. در جولای سال 2012، آلبوم گردآوری شده و کامل زومبا به نام Zumba Fitness Dance Party در بازار به فروش رسید. بیش از 10 میلیون نسخه از این آلبوم فروخته شد. هر ساله مبلغ فروش لباس های زومبا در حدود 10 میلیون دلار است. 30 نوامبر سال 2010، اولین بازی ویدئویی زومبا به بازار عرضه شد و تا آگوست سال 2011، سه میلیون کپی از این بازی فروخته شد. دومین بازی ویدئویی زومبا در نوامبر سال 2011 طراحی شد و به فروش رسید. نسخه این بازی برای XBOX 360 در فوریه سال 2012 منتشر شد. همچنین بازی Zumba Fitness Core در سال 2012 برای Wii و XBOX 360 به بازار عرضه شد. این بازی شامل ویژگی‌های جدیدی از جمله برنامه غذایی بود.

ورزش زومبا

آخرین بازی ویدئویی زومبا به نام World Party در 5 نوامبر سال 2013 منتشر شد. این بازی شامل ویژگی‌ای بنام World Tour است که موسیقی‌هایی را از 7 کشور جهان پخش می‌کند و ما را با فرهنگ‌ها، ریتم‌ها و رقص‌های محلی و ملیتی آشنا می‌کند.

 

مقالات مرتبط

چرا پیاده‌روی کمکی به کاهش وزن شما نمی‌کند؟

Walking


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان