اختصاصی المپیک-برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک با پیغام «کره زمین را نجات دهیم»

مراسم افتتاحیه المپیک تابستانی سال ۲۰۱۶ در شهر ریودوژانیرو با بهره گیری فوق العاده ای از نور، تصاویر و صدا برگزار شد و در جریان این مراسم پیغامی سمبلیک نیز به جهانیان ارائه شد

المپیکمراسم افتتاحیه المپیک تابستانی سال 2016 در شهر ریودوژانیرو با بهره گیری فوق العاده ای از نور، تصاویر و صدا برگزار شد و در جریان این مراسم پیغامی سمبلیک نیز به جهانیان ارائه شد. شعار این مراسم که به صورت غیرمستقیم به بینندگان القا می شد این بود: «زمینمان را نجات دهیم.» خواسته ای که دست کم در کشور برزیل و با توجه به خشک شدن بخشهای وسیعی از جنگلهای آمازون از اهمیت زیادی برخوردار است. 

برگزاری این مراسم افتتاحیه،  40 میلیون دلار هزینه در برداشت که 10 برابر ارزان تر از هزینه درنظر گرفته شده برای مراسم افتتاحیه المپیک 2012 لندن و 20 برابر ارزان تر از هزینه مراسم افتتاحیه المپیک 2008 پکن بود. بینندگان در جریان تماشای این مراسم، سفری کوتاه به تاریخ برزیل داشتند. برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم برنامه ریزی ها از 7 سال قبل و دقیقا از همان زمانی که شهر ریودوژانیرو به عنوان میزبان این رقابتها انتخاب شد، آغاز شده بود و ورزشگاه ماراکانا، معبد ورزش برزیل میزبانی این رویداد مهم را عهده دار بود.

المپیکدر این مراسم از جهانیان خواسته می شد تا برای بازگرداندن تعادل به اکوسیستمهای کره زمین بکوشند و در بخشی از جشن افتتاحیه، نکاتی صرفا آماری از جمله میزان افزایش گاز دی اکسید کربن، میزان گرمایش هوای کره زمین در گذر سالها، میزان آب شدن یخ های قطبی و میزان بالا آمدن سطح آب دریاهای جهان به بینندگان یادآوری شد تا بدین ترتیب خطرات زیست محیطی به سان هشداری جدی اعلام گردد. کار جالب دیگری که در جریان مراسم انجام شد این بود که در کنار پرچمداران هریک از کشورها، کودکی به حرکت در آمده بود که در دستانش یک نهال کوچک داشت تا بدین ترتیب حس سبزینگی و حیات را القا نماید. در نهایت یازده هزار بذر(تخم) گیاه، یعنی یک بذر برای هر یک شرکت کننده، در جریان برگزاری مراسم کاشته شد تا بدین ترتیب بتوان بار دیگر زمینی پردرخت تر را در آینده داشت.

این انتخاب برای آنکه تکیه اصلی این مراسم برروی مسائل اکولوژیک قرار داده شود، انتخابی شجاعانه بود که در کنار آن و در طول زمان برگزاری مراسم، به موضوعات دیگری از جمله تقبیح برده داری که درطول سه قرن انجام می شد، داستان ساخت و اختراع هواپیما و البته نوای زیبای موسیقی برزیل در کنار رقص زیبای سامبا پرداخته شد.

 

مقالات مرتبط

ویروس زیکا و المپیک ریو؛ آیا باید نگران بود؟

Zika-virus


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر