ترمیم لبخند با روکش چینی

بعد از آن همه یکه ‌تازی جنس‌های چینی در بازار، حالا دیگر پای چینی‌ها به بازار محصولات دهان و دندان هم باز شده

ترمیم لبخند با روکش چینی
بعد از آن همه یکه ‌تازی جنس‌های چینی در بازار، حالا دیگر پای چینی‌ها به بازار محصولات دهان و دندان هم باز شده. روکش‌های چینی که کم‌کم جای خود را در دندانپزشکی زیبایی باز کرده‌اند، به شما کمک می‌کنند لبخندتان زیباتر شود.
ژاکت کراون، نوعی روکش دندان است که فاقد بخش پشتیبانی کننده درونی (فریم) است و به دلیل توانایی کمتر در تحمل فشارهای ناشی از جویدن، عمدتا در دندان‌های جلو کاربرد دارد. این روکش به دلیل حذف لایه فلزی، شفافیت بیشتر و نیاز کمتری به تراش دندان دارد. در روکش‌های تمام چینی، بخش درونی (فریم) به جای فلز از نوعی سرامیک تقویت‌شده است. این روکش گران‌تر از روکش‌های فلز- چینی بوده و در موارد وجود حساسیت به هر نوع فلز در بیمار یا به دلایل زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چینی اما مقاوم
 

روکش‌های تمام‌چینی هم در دندان‌های جلویی و هم در دندان‌های عقبی ممکن است استفاده شوند. شاید سوال شما این باشد که یک روکش چگونه می‌تواند روی دندان‌های عقبی که این همه فشار روی آن زیاد است، استفاده شود؟ خب، این چینی‌ها با چینی‌های معمولی فرق دارند. دندانپزشک و لابراتواری که با او کار می‌کند انواع چینی‌های تقویت شده را می‌شناسند و برای ساخت روکش چینی، نوعی مناسب از آن را سفارش می‌دهند این روکش‌ها در کوره‌های با حرارت بالا پخته می‌شوند و حسابی در برابر شکستن و نیروهای سنگین جویدن در دهان مقاومت دارند. روکش‌ها چینی مقاوم‌تر برای دندان‌های عقلی و روکش‌های چینی با مقاومت کمتر که زیبایی بیشتری دارند، برای دندان‌های جلویی استفاده می‌شوند.

انیله و آنله
 

انیله و آنله نوع دیگری از روکش‌ها هستند که می‌توانند بخش از دست رفته دندان شما را بازسازی کنند. این روکش‌های چینی ممکن است تمام دندان شما را نپوشاند ولی بخش از دست رفته دندان شما را مانند یک پازل پر می‌کند بنابراین بافت دندان شما بیشتر حفظ می‌شود و می‌توان از آن به جای آمالگام استفاده کرد.

ورقه‌های پوست ‌پیازی
 

پوشش‌های لامینیتی دندان‌ها، ورقه‌های نازک پوست پیازی هستند که جنس آنها از چینی (پرسلن) است. این روکش‌ها روی سطح بیرونی دندان‌های شما چسبانده می‌شوند و ظاهر دندان‌‌هایتان را زیبا و جذاب می‌کنند. شما می‌توانید برای انجام این درمان، به دندانپزشکان عمومی که دوره‌های آموزشی لامینیت را گذرانده باشند یا به متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید. این ترمیم برای اصلاح زیبایی دندان‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصورش را بکنید که دندان‌های جلویی شما پس از عصب‌کشی تغییر رنگ داده‌اند و با استفاده از روش‌های سفیدکردن دندان‌ نیز سفید نشده‌اند. در این صورت استفاده از لامینیت‌ها، انتخاب مناسبی برای دستیابی به لبخندی زیبا برای شما محسوب می‌شود. گاهی نیز ممکن است در اثر یک ضربه به دندان‌هایتان مثل زمین‌خوردگی و یا تصادف، دندان‌های جلویی‌تان لب‌پر‌ شده‌ باشند. در این صورت، باز هم می‌توانید از لامینیت‌ها استفاده کنید. این اتفاقی است که برای بعضی از پسربچه‌های شیطان حین بازی کردن رخ می‌دهد و دندان‌های جلویی‌شان لب‌پر می‌شود. گرچه ورقه‌های نازک چینی که برای پوشاندن سطح دندان‌های شما استفاده می‌شوند، بسیار ترد و شکننده‌اند.

دوام روکش‌های چینی
 

یکی از اولین پرسش‌هایی که بیماران از دندانپزشک خود می‌پرسند، این است که این لامینیت‌های چینی چه مدت روی دندان‌ها دوام می‌آورند؟ البته قانونی درباره مدت زمانی که لامینیت‌ها دوام می‌آورند، وجود ندارد ولی شما می‌توانید سال‌ها از لامینیت‌های چسبانده شده بر سطح دندان‌هایتان لذت ببرید. خودتان هم می‌توانید به دوام لامینیت‌ها بر سطح دندان‌هایتان کمک کنید و بهترین کاری که می‌توانید در این زمینه انجام دهید آن است که بهداشت دهان‌تان را رعایت کنید و مراقبت‌های لازم را در منزل از آنها به عمل آورید. از سوی دیگر، تطابق مناسب روکش‌ چینی روی سطح دندان‌هایتان نیز ازجمله عواملی است که به ثبات طولانی‌مدت آنها کمک‌می‌کند. این عامل در کنترل دندانپزشک‌تان است و در صورتی که دندان‌تان به خوبی تراش بخورد و از آن قالب‌گیری مناسبی صورت گیرد و لامینیت نیز به دقت ساخته و چسبانده شود، تطابق مناسبی بر سطح دندان‌هایتان خواهد داشت. برخی دندانپزشکان اعتقاد دارند که این پوشش چینی لامینیت به‌صورت متوسط تا 10 سال روی دندان باقی می‌ماند.

4توصیه برای مراقبت از روکش‌های چینی
 

1- رعایت بهداشت دهان و دندان: درست مانند یک دندان طبیعی، شما باید دندان‌هایی را که روکش‌ چینی کرده‌اید، مسواک بزنید و نخ بکشید و این کار را باید هر روز انجام بدهید. فراموش نکنید خمیردندان‌های ضد جرم را که مواد ساینده آنها زیاد است، نباید برای شستن روکش‌چینی استفاده کنید چون سطح‌شان خراش برمی‌دارد. اگر با مسواک‌زدن مداوم، پلاک میکروبی را از سطح لامینیت بردارید، می‌توانید از تحلیل لثه مجاور این پوشش پرسلنی جلوگیری کنید.
2- دوری از نگه‌ داشتن سنجاق سر با دندان: پرسلن‌های چینی در برابر نیروهای سنگین و فشارهای قوی مقاومت کمی دارند و به آسانی لب‌پر می‌شوند. شما هیچ‌گاه نباید ناخن‌هایتان را با این دندان‌ها بجوید و یا سنجاق سرتان را با این دندان‌ها نگه دارید. نباید با این دندان‌ها یخ گاز بزنید و هنگام غذاخوردن با چنگال و قاشق باید هوای روکش‌های نازک دندان‌ها‌یتان را داشته باشید.
3- دندان قروچه، ممنوع: دندان قروچه و فشردن عادتی دندان‌ها به هم در هنگام انجام کارهای روزانه می‌تواند نیروی زیادی به پرسلن‌ها وارد کند و موجب شکستن آنها شود بنابراین اگر شما چنین عاداتی دارید و از این درمان استفاده کرده‌اید در طول روز از فشردن دندان‌هایتان روی هم خودداری کنید و در طول شب هم می‌توانید از وسایلی به نام «نایت گارد» که دندانپزشک‌تان برایتان ساخته است، استفاده کنید.
4- مواد رنگی، ممنوع: ادویه غذاها، نوشابه‌، چای و قهوه، حاوی رنگدانه‌هایی هستند که می‌توانند از لبه‌های پرسلن به وسیله چسبی که پرسلن را به دندان‌تان چسبانده جذب شوند. و پس از اندکی لبه‌های روکش شما را بد رنگ کنند. بنابراین زیاد خوراکی‌های رنگی نوش جان نکنید.
منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان